Gå til innhold

Han har lagt på seg og blitt mindre sexy

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Kjæresten min har lagt på seg en del kilo den siste tida og det er ikke så pent blitt. Har ikke lyst på han noe mer...What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innfør sunne matvaner i heimen og få ham med ut på tur, eller annen trening.

Hvis du gjør det til et felles prosjekt får dere begge betalt i form av bedre helse itillegg til gode opplevelser.

Ellers vil jeg bare minne deg på at de færreste ser ut som 20 åringer særlig lenge. Og er man virkelig oppriktig glad i noen tviler jeg på at man mister lysten på dem om de legger på seg et par kilo.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med:

Elskling...jeg føler meg så dvask og helt ute av form for tiden, men jeg har ikke motivasjon til å gjøre noe med det alene.

Kan ikke du hjelpe meg til å komme i bedre form? Spise litt sunnere sammen med meg, og kanskje trene noen timer i uka?

Jeg vil jo så gjerne være sexy og i god form for deg...

Det er mye mer fair at du tar denne på deg selv. Det er bare en person som kan gjøre noe med hans vekt og form, og det er han selv... om han blir motivert av din innsats, flott! Hvis ikke... da må du bare leve med at han trives med sin kropp.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Innfør sunne matvaner i heimen og få ham med ut på tur, eller annen trening.

Hvis du gjør det til et felles prosjekt får dere begge betalt i form av bedre helse itillegg til gode opplevelser.

Ellers vil jeg bare minne deg på at de færreste ser ut som 20 åringer særlig lenge. Og er man virkelig oppriktig glad i noen tviler jeg på at man mister lysten på dem om de legger på seg et par kilo.

Er enig med deg i at 2-5 kg kilo er helt i orden. Han veier nå 10-15 kg for mye over hva jeg finner tiltrekkende. Sex blir ikke helt det samme med en overvektig mann. Det er bare vanskelig å få sagt det til ham uten å såre. :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet
Er enig med deg i at 2-5 kg kilo er helt i orden. Han veier nå 10-15 kg for mye over hva jeg finner tiltrekkende. Sex blir ikke helt det samme med en overvektig mann. Det er bare vanskelig å få sagt det til ham uten å såre. :sjenert:

Å du regner med å holde deg like smekker ettersom årene går :eeeh:

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, jeg skjønner at du føler behov for å si dette til ham.

<sarkasme>

Han kommer sikkert til å sette stor pris på at du informerer han om dette, da han høyst sannsynlig ikke er klar over at han har lagt på seg 10-15 kilo. Etter at sjokket har gitt seg, vil du bli overøst med takknemlighet over at du bragte emnet på bane.

</sarkasme>

Jeg foreslår at du først tenker godt over hva årsakene til vektøkningen er. Er det feil kosthold, for stillesittende tilværelse, eller kanskje en kombinasjon? Har noe endret seg fra tidligere?

Deretter tenker du over hva du kan gjøre for å være til hjelp, f.eks. legge om kostholdet, delta i trening, gå turer osv, og så foreslår du det på en taktfull måte.

(Hvis du skulle finne ut at det du er villig til å gjøre, begrenser seg til å si "du er feit og jeg liker det ikke", kan du likestille det med "ingenting" og si akkurat det. Ingenting, altså.)

Skrevet

Tråden ryddet

Scorpina

(mod)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er mulig å stille ultimatum: Hvis han ikke blir slank igjen gidder du ikke å være sammen med ham. Han bør skjerpe seg, når det er snakk om så mange kg er det i overkant av hva mange vil akseptere.

Skrevet (endret)

Du behøver vel kanskje ikke fortelle ham det direkte, men synes Fibi har gode forslag. Handle inn sunne matvarer sånn at det ikke er så lett å la seg friste hjemme i hvertfall.

Kanskje det er mer skånsomt å fokusere på at han er i dårlig form enn at du synes han er blitt feit. Kanskje du kan ta han med ut for å gå tur eller noe? Mange får seg en aha-opplevelse når de merker at de blir anpustne i de minste oppoverbakker.

Endret av wondergirl
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg blir trist når jeg leser slike tråder. "Kjærligheten" har blitt så overfladisk. Jeg vet at jeg ville elsket kjæresten min og tent like mye på han selv om han la på seg 10-15 kilo. Hvordan skal det gå med dere når dere blir eldre og både deres egen og partnerens kropp og utseende forandrer seg?

Skrevet
Jeg blir trist når jeg leser slike tråder. "Kjærligheten" har blitt så overfladisk. Jeg vet at jeg ville elsket kjæresten min og tent like mye på han selv om han la på seg 10-15 kilo. Hvordan skal det gå med dere når dere blir eldre og både deres egen og partnerens kropp og utseende forandrer seg?

Disse ordene gjør jeg glatt til mine. Noen er bare så opphengt i fasade at de glemmer å se etter mennesket.

Hei TS, du har feil innfallsvinkel på dette. Å bruke tenning og utseende som grunn til å få han til å ta av seg litt, blir feil. Men her skal du få riktig framgangsmåte fra meg:

Å ta av kilo gjør man kun av en årsak, nemlig den helsemessige. Du kan "hjelpe" samboeren din å ta av noen kilo hvis du er bekymret for helsa hans. Dette er dessuten et stuerent engasjement. Hvis han tar av seg, og samtidig blir i bedre form, blir han sannsynligvis også mer attraktiv rent seksuelt. Men det siste er en bieffekt. Skjønner?

Gjest =tentacle=
Skrevet

Da skal jeg stå opp for oss overflatiske og ukjærlige :legrine:

Opptil 15 kg ekstra fett over en kort periode er en lite hyggelig trend, helsemessig selvsagt, men også estetisk og seksuelt dersom partneren klart foretrekker slanke kropper og det blir for mye i forhold til hans/hennes smak. Er vektøkningen samboerkilo, som kommer av at man har det for godt i mat- og drikkeveien når man flytter sammen og skal kose seg hele tiden, og eventuelt dropper trening og andre aktiviteter? Eller har han en medisinsk/psykisk årsak, som vanskeligheter og trøstespising, evt depressive følelser, stoffskifteproblemer, medisinbruk eller annet?

Jeg har ingen sans for at noen gir blaffen i utseendet sitt når de er i forhold, og forlanger å bli tent på uansett. Jeg mener at rimelige anstrengelser for å gjøre det beste ut av det utseendet man har, er uttrykk for kjærlighet, og at å la seg forfalle ikke er det. Rimelig er her stikkordet. Trenger han en medisin man legger på seg 30 kg av, kunne det ikke falle meg inn å laste mannen for det, men jeg hadde ikke blitt blid om han ville prioritere å gi blaffen i både sin helse og kropp og min tiltrekning og seksuelle glede for å kunne spise ubegrenset med junkfood, øl og snacks og bare ligge på sofaen. Jeg hadde bedt ham stramme seg opp. Hvordan er litt vanskelig å gi råd om, man må nesten kjenne vedkommende og forholdet godt.

Gjest David John jr.
Skrevet
Da skal jeg stå opp for oss overflatiske og ukjærlige :legrine:

Opptil 15 kg ekstra fett over en kort periode er en lite hyggelig trend, helsemessig selvsagt, men også estetisk og seksuelt dersom partneren klart foretrekker slanke kropper og det blir for mye i forhold til hans/hennes smak. Er vektøkningen samboerkilo, som kommer av at man har det for godt i mat- og drikkeveien når man flytter sammen og skal kose seg hele tiden, og eventuelt dropper trening og andre aktiviteter? Eller har han en medisinsk/psykisk årsak, som vanskeligheter og trøstespising, evt depressive følelser, stoffskifteproblemer, medisinbruk eller annet?

Jeg har ingen sans for at noen gir blaffen i utseendet sitt når de er i forhold, og forlanger å bli tent på uansett. Jeg mener at rimelige anstrengelser for å gjøre det beste ut av det utseendet man har, er uttrykk for kjærlighet, og at å la seg forfalle ikke er det. Rimelig er her stikkordet. Trenger han en medisin man legger på seg 30 kg av, kunne det ikke falle meg inn å laste mannen for det, men jeg hadde ikke blitt blid om han ville prioritere å gi blaffen i både sin helse og kropp og min tiltrekning og seksuelle glede for å kunne spise ubegrenset med junkfood, øl og snacks og bare ligge på sofaen. Jeg hadde bedt ham stramme seg opp. Hvordan er litt vanskelig å gi råd om, man må nesten kjenne vedkommende og forholdet godt.

Har du kommunisert dette til din egen partner - eller du er kanskje single???

Gjest =tentacle=
Skrevet
Har du kommunisert dette til din egen partner - eller du er kanskje single???

Jeg har kjæreste :) Jeg tror også han er enig i at menn og kvinner skal prøve å holde seg litt fine for hverandre, men hysterisk perfeksjonisme og kroppshysteri skal vi ikke ha noe av. Med 15 kg opp på kort tid, er det all grunn til å stramme inn, eller finne ut om det er noe galt som ligger bak.

Hvis han ikke er enig, får jeg nok høre det, for han kjenner nickene mine på nett ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har kjæreste :) Jeg tror også han er enig i at menn og kvinner skal prøve å holde seg litt fine for hverandre, men hysterisk perfeksjonisme og kroppshysteri skal vi ikke ha noe av. Med 15 kg opp på kort tid, er det all grunn til å stramme inn, eller finne ut om det er noe galt som ligger bak.

Enig i dette - og jeg har også kjæreste (på 5. året)

For meg handler det ikke bare om utseendet, men om hva som ligger bak. Dersom kjæresten min la på seg pga sykdom eller medisiner eller noe som var utenfor hans egen kontroll, kunne det ikke falle meg inn og klandre ham for det.

Men dersom han mistet interessen for seg selv og sin egen helse, og lot kroppen forfalle, ville jeg nok mistet tenninga ja - fordi det ville betydd at vi ikke var på bølgelengde lenger.

Gjest David John jr.
Skrevet

For meg handler det ikke bare om utseendet, men om hva som ligger bak. Dersom kjæresten min la på seg pga sykdom eller medisiner eller noe som var utenfor hans egen kontroll, kunne det ikke falle meg inn og klandre ham for det.

Men dersom han mistet interessen for seg selv og sin egen helse, og lot kroppen forfalle, ville jeg nok mistet tenninga ja - fordi det ville betydd at vi ikke var på bølgelengde lenger.

:kaffe:

Det var interessant. Du ville altså ikke miste tenninga om han la på seg 30 kg på grunn av en sykdom??

Gjest Gjest
Skrevet

Det var interessant. Du ville altså ikke miste tenninga om han la på seg 30 kg på grunn av en sykdom??

Nei, ikke hvis han fremdeles hadde samme innstilling til kropp og helse som før. Og jeg ville støttet ham i å jobbe med å bli fornøyd med seg selv, og holde seg i form på tross av eventuelle ekstra kilo.

Gjest David John jr.
Skrevet

Skikkelig interessant. Så han kommer til å tenne like mye på deg om du legger på deg 25 kg ved en eventuell graviditet???

Gjest Gjest
Skrevet

Skikkelig interessant. Så han kommer til å tenne like mye på deg om du legger på deg 25 kg ved en eventuell graviditet???

Ja - det tror jeg da, så lenge jeg gjør det jeg kan for å holde kroppen i form. Og enhver som har et fornuftig syn på kroppen vet at den forandres ved en graviditet, det er helt naturlig. Nå skal det sies at mens vi har vært sammen har han sett meg på alt fra 45 til 75 kilo (pga sykdom) og han har vært like glad i og tent på meg hele tiden ;)

Gjest David John jr.
Skrevet

:overrasket:

Ja - det tror jeg da, så lenge jeg gjør det jeg kan for å holde kroppen i form. Og enhver som har et fornuftig syn på kroppen vet at den forandres ved en graviditet, det er helt naturlig. Nå skal det sies at mens vi har vært sammen har han sett meg på alt fra 45 til 75 kilo (pga sykdom) og han har vært like glad i og tent på meg hele tiden ;)

:overrasket: Da kan jeg ikke si annet enn lykke til og krysse fingrene for deg, men jeg er redd du nok kan blir skuffet......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...