Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym i dag
Skrevet

Hei!

Dette er et litt pinlig (personlig) spørsmål -derfor er jeg anonym i dag. Spørsmålet er : Tror dere at det reduserer sjansen for å bli gravid dersom man en 15 minutter -30 min tid etter sex skyller sjeden (med dusj). Synes det er fryktlig ekkelt å gå å renne :x

Beklager om dere synes at spørsmålet er ekkelt -men jeg lurer sånn...

Videoannonse
Annonse
Gjest Mayamor
Skrevet

Det jeg har lest er at de sædcellene som "vil" fram til egget - svømmer fort i retning egget... Dessuten kommer det jo mellom 200-400 millioner sædceller ut - og alle kan jo ikke nå fram... Kun de beste gjør det... Jeg ville lagt i ro en stund etter sædavgang dersom dere prøver å bli gravid. :wink:

Men ellers sies det jo at skylling av skjeden ikke er å anbefale som prevansjon...

Men på den annen side: på meg virker det av og til at de som sliter med å bli gravid - tar alle forhåndsregler for optimale forhold. Andre har ubeskyttet sex og blir gravid... Forstå det hvem som vil... :o

Lykke til. :sjarmor:

Maya30 5+2 :vinke:

Skrevet

Man skal ikke skylle skjeden i hele tatt!!!

Gjest Anonym i dag
Skrevet

Vel, Starie, jeg har skylt sjeden stort sett hver dag så lenge jeg kan huske og har aldri hatt noen plager i underlivet (sopp osv). Føler meg ikke ren uten å gjøre det og trodde faktisk alle gjorde det, i hvert fall etter sex. Det er jo fryktlig ekkelt da, å gå å renne.

Skrevet

Jeg ble spurt sist jeg var hos gynekolog om jeg hadde gjort dette noen gang, og da sa hun at jeg ikke måtte finne på det. Skjeden skal rense seg selv, og det som kommer ut det kommer ut. Jeg pleier bare å gå på do og presse ut det jeg kan og dusje, og dagen etterpå tar jeg bare på meg et lite truseinnlegg.

Skrevet

jeg er helt enig med gjest her...

min sambo må alltid bruke kondom, selv når jeg er gravid eller på

pillen. jeg kan ikke fordra å gå rundt og,ikke bare renne,

men også stinke...

men jeg tåler heller ikke sæd, klør og svir noe helt fryktelig.

derfor skyller jeg skjeden hver gang sambo blir litt revet med og "glemmer"... :oops:

likevel ble jeg gravid...

men om du er prøver ville jeg nok latt være skylle skjeden

til ting er i boks. vil jo tro at dette til et visst punkt vil være med på å forminske sjangsen for graviditet!?!

Skrevet

Jeg tar bare med meg intimservietter og noe truseinnlegg i veska og da går det så bra så!

Gjest Zalomine
Skrevet

Det å skylle er jo ikke anbefalt i det hele tatt, og i alle fall IKKE om du vil bli gravid. Vel, joda, noen blir det sikkert likevel, men altså, noen blir jo gravid med p-piller også, noen blir gravid selv om de egentlig er sterilisert etc.

Om du prøver å bli gravid, ikke skyll. Og for all del, "gå rundt og renne og stinke"? Ja, jeg har alltid et truseinnlegg som "fanger opp", men jeg føler slett ikke at jeg går rundt og renner akkurat. Og at det stinker? Vel, ja, litt lukter blir det jo, men med normal renslighet er neppe dette noe andre legger merke til. Ved normal dusjing så spyler jeg litt rundt omkring, men ikke noe bevisst skylling nei, og forøker å unngå at det kommer vann oppgjennom jeg, av den grunn at jeg vet at dette skal men helst ikke gjøre. Og jeg føler meg mer enn ren nok. Å ikke føle seg ren nok om mna ikke skyller innsida, det er nok noe langt mer psykisk enn fysisk.

Lykke til med forsøkene på å bli gravid. Men jeg anbefaler at du nøyer deg med å gå på do, og bruke et truseinnlegg. Det er og blir ikke anbefalt å skylle, og definitivt IKKE dersom du prøver å bli gravid.

Skrevet
. Det er jo fryktlig ekkelt da' date=' å gå å renne.[/quote']

:hoho: Hvilken "doning" er det du har sex med da ?

Har han litervis med sæd ??

Skjeden skal ikke skylles...

Skrevet

Går vel kanskje an å bruke en tampong, om man ikke liker at det renner ut?

(Er vel ikke sunt med for mye tampongbruk heller egentlig, men jeg bruker aldri noe annet.)

Skrevet

For at en ikke skal få plager og problemer i skjeden skal det være en hvis surhetsgrad og da sier det seg selv at det ikke er bra å skulle innvendig.

Faktisk så har jeg aldri hørt på vås, jeg har aldri selv skyldt meg innvendig og har heller ikke luktet unormalt eller sterkt noen gang.

Men dere som skyller, har noen av dere født??

Skyller dere innvendig da også eller til dere som ønsker barn, tror dere virkelig at det er heldig å skylle innvendig etter en fødsel ??

Jeg kan ikke med min beste vilje tro at en lege kan anbefale å skylle på den måten ivertfall.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det kan nå umulig være bra å skylle seg der?! Det må nå vel være masse bakterier i vannet som slettes ikke hører hjemme i skjeden?

Bare undrer jeg, da.. :lol:

Skrevet

En venninde fikk engang høre fra legen sin at man ikke skal skylle med hånddusj nedentil, for det var omtrent som å bruke sandpapir på de sarte slimhinnene.

Og at det renner og lukter, hallo. Ta en tur på toalettet og la det renne og vask deretter på normal måte. Ang lukt så tror jeg at man kjenner lukten bedre selv enn hva andre gjør.

Skrevet

......også en ting til...

Når du skyller deg, skyller du vekk alle de

"gode" bakteriene som skal være der....

(melkesyre, slim osv..)

Slik at når tarmbakteriene kommer spaserende inn,

møter de ingen motstand...

Fri ferdsel mot livmor, eggledere og eggstokker osv...

Å hva har bakterier fra avføringen din der å gjøre ?

Skape infeskjoner.......

Gjest Anonym i dag
Skrevet

Hei dere!

Det var jeg som skrev spørsmålet. Men jeg spurte egentlig ikke om hva dere mente om å dusje der nede!

Jeg spurte om det minsket sjansen for å bli gravid...

Jeg har som sagt aldri hatt problemer med underlivet, tiltross for at jeg har gjort dette så lenge jeg kan huske. Har nevnt det til legen ved gu også, og hun sa ikke noe om at dette var skadellig -bare at man ikke skal bruke sterke såper der. Det gjør jeg heller ikke.

Gjest Zalomine
Skrevet

Og vi svarer at "ja", det reduserer sjangsen for å bli gravid (og legger bare til at alle (bortsett fra din lege) mener at dette er noe man uansett ikke skal gjøre)

Skrevet

min lege mener også jeg skal gjøre dette!!! :blunke:

men jeg får jo problemer om jeg lar være...

dessuten anbefalte hun meg bruke en "kapsel" med melkesyrebakterier (vivag) etter skyll...

anyway, ikke noe å gjøre når en prøver bli gravid nei... :lol::lol:

Gjest Janna
Skrevet
Hvilken "doning" er det du har sex med da ?  

Har han litervis med sæd ??  

Skjeden skal ikke skylles...

HALLO hvordan kan du si noe sånt da?

Jeg føler akkurat det samme som henne.Jeg føler og kjenner det renner i mange maaaange timer etter sex.

Herreud da.....så frekk du er!!!!!!!!!! :x

Skrevet

HALLO hvordan kan du si noe sånt da?

Jeg føler akkurat det samme som henne.Jeg føler og kjenner det renner i mange maaaange timer etter sex.

Herreud da.....så frekk du er!!!!!!!!!! :x

:ler: Ja ikke sant ? :ler:

Herlig med humor .......

Gjest sexysadie
Skrevet

Skyll med en edikkblanding

D er ett gammelt trix for å hindre befruktning.

Om d er så sundt for underlivet er ett annet spørsmål...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...