Gå til innhold

-Anbefal meg en blender!

Anbefalte innlegg

Gjest Vampyra
Skrevet

Nå gir jeg snart opp....

Først hadde jeg en blender, et billigmerke... Der ble skruen (av plast) som sørget for at bladene gikk rundt slitt, så jeg fikk ny, og det samme skjedde...

For et par uker siden kjøpte jeg meg en OBH nordica chili.

Ved føreste bruk sprakk hele kanna

Så fikk jeg ny

Den tok fyr :overrasket:

Jeg dro til en annen butikk og kjøpte meg en tefal, med firkantet kanne,.

Testet denne i dag, og den drar ikke rundt, klarer kun å knuse det som ligger akkurat rundt bladene, men klarer ikke blande! (hvorfor kaller de det BLENDER da? :roll: ) Og i tillegg lekker den i bunn....

Kan noen anbefale meg en god blender som funker, ikke har plastikkskruer, ikke sprekker, ikke brenner OG som klarer å lage smoothies?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med du har lest det du har skrevet, og ikke blir overrasket over et slikt innlegg som dette.

Du har altså ødelagt fem blendere. Er du sikker på at du vet hvordan du skal bruke dem?

At fem blendere på rad har produksjonsfeil er det virkelig liten sjanse for. Jeg skal ikke fraskrive det helt, men jeg vil heller tro at du behandler blenderen feil.

At knivene kun tar der de er, er uhyre logisk. Knivene snurrer kun rundt, de går ikke opp og ned. Det er tyngdekraften som trekker ting ned mot bladene. Er det du blender for hardt/for lite flytende vil det sitte fast rundt bladene.

En annen ting er at motoren i blenderen ikke tåler å stå på lenge. Spesielt ikke med mye motstand (feks mange isbiter eller frosne bær).

Men til det du spør om. Jeg har brukt flere av de blenderne du har hatt. Jeg har stortsett hatt gode erfaringer med dem, når de ble brukt riktig.

Gjest Vampyra
Skrevet

Hehe, vel jeg har fulgt vanlige smoothie oppskrifter så jeg tviler på at jeg har gjort så forferdelig mye galt ;)

De to første var kjempebillige og av dårlig kvalitet, men de holdt faktisk en stund. Men det var den plastikkgreia som ble slitt.

OBH sine fikk jeg tilbakemelding fra butikken om at det var flere som hadde kommet tilbake med samme feil.

Denne siste har formet bladene på en helt annen måte, og at glasset er firkantet motstrider den vanlige sirkulasjonen og derfor går ikke det som enda ikke er knust rundt. Det er mulig jeg hadde i litt for mye i denne, men det forklarer virkelig ikke at den lekker.

Gjest Tweek
Skrevet
Gå for Braun !

Denne har pappa hjemme og den er kjempegod syntes jeg.

Når har jeg bare prøvd den og min egen, og kan si den er et godt valg :)

Gjest Vampyra
Skrevet

Vurderte faktisk den! Men så var den hvit :ler::sjenert:

Jaja ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Kitchen Aid er perfekt! Kjøpte den for 2 år siden og har brukt den daglig. Knuser is og frosne bær perfekt. Bruker den mest til smootie. Også fin til varme supper. Den er dyr (over 2000) men den er verdt hver krone.

Gjest Nedfall
Skrevet (endret)
Denne har pappa hjemme og den er kjempegod syntes jeg.

Når har jeg bare prøvd den og min egen, og kan si den er et godt valg :)

Har avogtil frosset ned kanna, og endel pærer skåret i passende biter. Da har man ett godt utgangspunkt for en go'drink.. :)

Endret av Nedfall
Gjest Vampyra
Skrevet
Kitchen Aid er perfekt! Kjøpte den for 2 år siden og har brukt den daglig. Knuser is og frosne bær perfekt. Bruker den mest til smootie. Også fin til varme supper. Den er dyr (over 2000) men den er verdt hver krone.

Ja de har jeg faktisk hørt mye bra om! Det var bare prisen da...

Gjest Tweek
Skrevet

Ånei huff, var blendere hvit. Stakkars deg!

Hva med sånne røde? de er kule :sjarmor:

Gjest Vampyra
Skrevet
Ånei huff, var blendere hvit. Stakkars deg!

Hva med sånne røde? de er kule :sjarmor:

Ja det var jo det jeg hadde :sur: (både de billige og chiliserien)

Gjest Gjest
Skrevet

Min Kitchen Aid er svart. Passer til de fleste interiørstiler. Jeg har landlig stil. Den står alltid på kjøkkenbenken. Klar til å mikse en deilig smootie med isbiter, frosne bær, banan, yoghurt naturell/(vanilje), litt melk og eplejuice. Knus alltid isbitene først.

Jeg har aldri hatt noen problemer med blenderen min.

Skrevet
Gå for Braun !

Jeg har også denne. Har ikke hatt problemer med den :)

Skrevet

Wilfa (husker ikke helt nr på den.. men den finnes i rød, stonefarget, svart og hvit)

Clatronic profi cook

Kitchen aid

Braun

Det er veldig viktig med alle blendere at du f.eks ikke tar frosene bær direkte fra fryseren og oppi blenderen uten noe annet oppi samtidig.. det kan fort bli litt for tungt for de. La enten bærene stå 5 minutter, eller tilsett væske samtidig (og det gjør vel de fleste)

Gjest Gjest_fiffi_*
Skrevet

Jeg har også Braun og er kjempefornøyd! På et tidspunkt hadde jeg faktisk valget mellom å velge en Princess med farge til fordel for denne "kjedelige" hvite, men jeg beholdt Braun. Motoren på Braun er mye sterkere enn på flere andre blendere, så jeg valgte kvalitet framfor utseende. Er generelt strålende fornøyd med Braun. Har også håndmikseren og har aldri hatt en bedre før.

Skrevet

Jeg ELSKER min røde KitchenAid blender!! Bruker den hele tiden, til kalde, varme, harde og myke ting, har hatt den i to eller tre år nå, og den er fortsatt like bra og like mye brukt. Står alltid fremme. De er jo så fine, at de blir jo pynt.

Vi kjøpte vår da det var kampanje, og da hadde jeg ønsket meg den i åresvis! Du kan jo følge litt med, det er ofte kampanjer på kitch'n! Ellers gjør du jo en skikkelig god investering når du kjøper deg en såpass dyr blender!

Noe av det som gjør at en kitchenaid blender tåler mer, er at bladene er tykke og uten egg, fremfor kniver, som det ofte er på de billigere variantene. I steden for å kutte opp ingrediensene med de roterende knivene som gradvis blir sløvere og kanskje brekker, vil de tykke bladene slå de harde ingrediensene i biter, og varer lenger.

Og så er de så fiiiine!! :ler:

Skrevet

Er veldig fornøyd med min Kitchenaid blender. Jeg kjøpte min i London og sparte dermed over 1000 kroner, hehe.... Så hvis du skal utenlands i sommer, kan det være lurt å sjekke prisen der.

Skrevet

Ville gått for KitchenAid jeg også. Den er så himla bra! Har prøvd andre blendere, men denne er bare så mye bedre. Verdt hver krone... Solid, stødig og stabil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...