Gjest gammel gjest Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Hei! Setter miin lit til dere kg-brukerne. Saken er at jeg har planer om å farge tøy med naturmaterialer. Noen som harprøvd dette? Får av og til "ville" ideer som jeg får lyst til å prøve ut... Hvile naturmaterialer gir hvilke farger, og hordan gjør jeg det? Trenger man kjemikalier? Tenkte det kunne være greit å få tips nå som det er så masse i skog og mark som jeg gjerne trenger.
Gjest Gjest_ville_* Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Biblioteket har, eller kan skaffe, litteratur om dette. Jeg har aldri prøvd (bortsett fra å farge hvitt tøy beige med vanlig brun te), men jeg vet at mange farger trenger for-eller etterbehandling eller tilsetning av kjemikalier for at fargen skal bli fargeekte.
g@brielle Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 (endret) Jeg har farget endel ubehandlet ull med løkskall, og det blir veldig fint. Fremgangsmåte kan du finne i denne bloggen Endret 10. juli 2007 av g@brielle
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 På nettsiden til soppognyttevekster.no er det et eget forum for soppfargere. Vil anbefale deg å ta en tur dit og høre litt. Du kan også ta kontakt meddin lokalesoppforening de kan hjelpe deg videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå