Gå til innhold

Hva er viktigst for deg?


Arwen

Anbefalte innlegg

For meg er selvfølgelig seremonien i kirka viktig, men når det gjelder middagen og festen er det å kunne samle alle de menneskene som betyr noe for meg på et sted som er det viktige. Synes det til tider blir altfor stor fokus, både på KG og når man snakker med andre, på alt rundt kaker, fargevalg, hva slags sko, hvilken transport man skal ha fra kirka osv osv. Er det virkelig dette man legger vekt på når alt kommer til alt? Hva er det man husker fra bryllupsdagen i ettertid? Det er flere ting jeg selv ønsker at skal gå i orden på dagen, men verden går ikke under selv om oranisten ikke kan spille Canon av Pachelbell som innmars.(Ønsker virkelig at han kan men... :wink: ) Jeg håper inderlig at vennene og familien min får en kjempefin og morsom dag/kveld. At de har hatt det bra. Håper ikke at alt har dreid seg om oss hele dagen.

Bare et lite hjertesukk fra meg. Håper ingen tar det ille opp. Er ikke ment som personlig kritikk av noen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville bare si at det jeg sitter igjen med etter bryllupet, som var for tre år siden. Er ikke sermonien i kirken, eller festen etterpå, men følesene jeg følte, jeg var bare så glad og lykkelig over at jeg hadde giftet meg med den jeg mener er verdens beste. Dette hørtes sikkert veldig klissete ut, men det er den tanken som slår meg når jeg tenker tilbake på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg husker best fra dagen er følelsen da jeg gikk opp kirkegulvet sammen med far og så min kjære stå der så stolt og rørt og vente på meg..... Da var jeg så utrolig lykkelig- mannen min var så flott og jeg ble om mulig enda mer forelsket!!!!

Vi la ikke stor vekt på kaker og transport, og i ettertid har vi fått høre fra andre at det var det koseligste bryllupet de har vært i. Og at de følte at det ikke bare var en fest for oss men også for dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste for meg er at min kjære og jeg blir mann og kone - at det blir en dag vi husker med glede. Få samlet alle venner og slektninger til en hyggelig fest. Som min kjære sier; det er bare en dag - og det kommer mange dager etter denne så om alt ikke er 100 % perfekt mtp festen - so what? Det betyr likevel ikke at vi ikke gjør vårt beste med å planlegge middag og fest - men om vi glipper på noe så tror jeg det bare blir bagateller som nok kan løses når de oppdages. Håper jeg. Gleder meg til å bli fru - og horhåpentligvis leve lykkelig alle vaåre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig artig å planlegge og ordne til bryllupet. Vi lager det vi kan selv, fra invitasjoner, sanghefter og slikt, til bordpynt, lys, strømpebånd og andre artige greier :wink:

Men det som er viktig er det som skjer i kirken, løftene vi gir hverandre omgitt av mennesker vi er glade i.

Vårt fokus resten av dagen er at gjestene våre skal trives og ha det bra. Og som dere andre sier, at det skal bli et godt minne både for oss og gjestene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

selvfølgelig er det vielsen og det å samle venner og familie som betyr noe! Men det praktiske må ordnes, og da er det fint å ha dette diskusjonsforumet til å få innspill og hjelp (og hjelpe andre!). Vennene, familien er jo i boks, det er verre med det andre!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanlig å se på bruder som hysteriske, men det er jo veldig gøy å planlegge alle detaljene også da. Eller, det skal være gøy, er det ikke gøy, ja da er det kanskje noe galt med prioriteringene?

Nå er det halvannet år siden jeg giftet meg, og jeg var aldri noen hysterisk brud som skulle ha alt perfekt. Mistet aldri det viktigste av syne, nemlig å få gifte meg med min herlige mann, og ha alle jeg var glade i rundt meg for å feire.

Men samtidig er jeg veldig glad for at jeg på denne viktige dagen fikk ordnet ting slik det føltes riktig for meg. At jeg fikk akkurat den vielsen jeg ønsket (i tinghuset, hvor venner og familie sto foran og ventet da jeg kom), i en kjole jeg alltid vil huske som den vakreste jeg kunne hatt (mammas enkle, fra tidlig 70-tall) festen i lokaler jeg virkelig trivdes i, mat jeg virkelig liker (deilig fisk til hovedrett for eksempel) osv.

For selv om det viktigste for alle de fremmøtte var å feire oss bli gift, er det også viktig at de trivdes og at de kanskje husker vårt bryllup som noe spesielt og ikke noe klin likt alle andre bryllup. Jeg husker i hvert fall selv de bryllup der noe er gjort spesielt.

Men det var gøy og ikke for mye stress, ordnet alt på tre måneder. Er man en kontrollfrik som alltid stresser er det vel vanskelig å slutte med det akkurat når man skal forberede bryllup, men da er det sikkert godt å bli minnet om hva som er viktig, i tråder som denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er seremonien og det at vi blir gift som er det viktige. Men det er nå gøy å planlegge alt rundt også, da. Og hvor kan man ta litt av om ikke her på Bryllupsforumet? Det er vel derfor det er her?

Loolaa (som liker å pusle med detaljer :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...