Gjest Alou Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Jeg tenker på krydde man bare MÅ ha på krydderhylla på kjøkkenet. Det som passer til det meste. Hva trenger jeg? Hva er dere avhengig av å ha tilgjengelig?
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Salt og pepper er det eneste jeg bruker til omtrent all mat. Ellers må jeg ha blant annet: Hvit pepper Muskatnøtter, hele eller revet Ingefær, fersk og/eller malt Kardemomme (bruker ikke så ofte, baker f eks lite) Rosmarin Timian Oregano? Chilipulver, paprikapulver Karri Safran eller gurkemeie Laubærblader Malt koriander (og gjerne frisk) Spisskummen, ikke minst! Annet kjekt å ha: nellikspiker, sennepsfrø, løkfrø Forslag til friske urter: bladpersille, timian, basilikum, estragon, oregano, dill og rosmarin. Har ikke alle selv, men om man har hage eller bra utvalg i butikken... Hvitløk Frisk chili
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Curry, paprika, muskat, oregano, basilikum, timian, chili, gurkemeie, karve, sennepsfrø og pepper. Det er de jeg virkelig ikke kan greie meg uten!
Rosalie Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Pepper på kvern, godt salt, a la Maldon, karri, kardemomme, gurkemeie, oregano, estragon, karve, kanel er de jeg må ha.
Gjest Lea Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 Det jeg bruker mest er: Grovmalt pepper Kardemomme Kanel Piripiri (evt, chilipepper) Oregano Basilikum Estragon Timian Hot beauty spice Karri Et eller annet grillkrydder er også greit å ha.
Gjest Tweek Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 Jeg har salt, allround krydder, kanel og dolly pizza pizza krydder. Bruker nesten aldri krydder uansett, men sort pepper er godt og det kommer jeg til å kjøpe den dagen jeg trenger det. Ellers så pleier jeg alltid å kjøpe etter behov og hvis det er noe jeg trenger for engang så prøver jeg å se etter porsjonsposer.
Tabris Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 Utenom salt og pepper så bruker jeg mye: gressløk oregano paprika chilipepper cayennepepper karri
Nemesis Skrevet 8. juli 2007 #8 Skrevet 8. juli 2007 salt, pepper, hvitløkskrydder, piffikrydder, paprikakrydder, og aromat er vel det som blr mest brukt når jeg lager mat
Drua Skrevet 8. juli 2007 #9 Skrevet 8. juli 2007 Jeg har jo masse, men strengt tatt bruker jeg bare disse: Salt (kvern) Pepper (kvern) Persille (alltid til fisk nemlig) Oregano Basilikum Gressløk Kanel Gurkemeie Hvitløkspepper Pommes frites krydder
Floja Felíz Skrevet 10. juli 2007 #10 Skrevet 10. juli 2007 Jeg har alt for mye krydder, men det jeg bruker mest er: Pepper på kvern Salt Paprikapulver Mexicansk chilipulver (fantastisk til det meste som trenger en piff!) Karri Kanel Oregano Basilikum Rosmarin Sitronpepper Timian Jeg foretrekker fersk hvitløk, men hvitløkspulver er godt å ha i tilfelle det er tomt.
heffalumpen Skrevet 10. juli 2007 #11 Skrevet 10. juli 2007 Krydder jeg bruker mest er: Salt og Pepper (på kvern) spiskumm chili oregano basilikum kardemomme (men det er mest til baking) paprika karri og hoff pommes frittes krydder....
Latee Skrevet 10. juli 2007 #12 Skrevet 10. juli 2007 (endret) De jeg må ha i huset er: Kajennepepper Hot Madras Curry Timian Sort pepper Kanel Malt muskatnøtt Ingefær Brukes ofte: Oregano Basilikum Rosmarin Koriander Spisskummen Laurbærblader Salt (helst havsalt) Greit å ha: Kardemomme Paprika Allehånde Muskattblomst (malt) Gurkemeie Safran Endret 10. juli 2007 av Latee
Titta Skrevet 10. juli 2007 #13 Skrevet 10. juli 2007 I tillegg til salt (både bordsalt og havsalt) og pepper bruker vi endel: oregano karri rosmarin hitløkpulver muskat laubærblad paprikapulver grillkrydder kanel kardemomme Har i tillegg fersk basilikum og timian
Gjest Pax Skrevet 10. juli 2007 #14 Skrevet 10. juli 2007 (endret) Pepper (kvern) Havsalt Muskatt (hel) Chilli (kvern) Laurbærblad Forest blend (krydderblanding, kvern) Dill Persille Gressløk Endret 10. juli 2007 av Pax
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå