Gå til innhold

te eller kaffe?

Gjest Embla s

hva foretrekker du?  

1. 1. hva foretrekker du?

• Kaffe
      17
    • te
      20
    • ingen av delene
      7

Anbefalte innlegg

Jeg er "KAFFOMAN". Må ha kaffe om morgenen, og kaffe er det første jeg setter på når jeg kommer hjem fra jobb. Kaffen skal være svart, uten melk el fløte oppi. Dobbel espresso er også godt. Drikker aldri te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaffe (svart) er best, men har trappet ned til to kopper om dagen.

Men så er det så kos med en kopp med noe varmt i, derfor blir det gjerne te om kvelden.

Med et par suketter (liker ikke sukker, plysj på tenna) tilfredsstiller dette søtbehovet mitt også, så jeg slipper å spise snop til daglig.

Veldig fornøyd med det.

Så, er mest kaffemenneske, men liker te, mest kattemenneske men veldig glad i hunder og alle dyr egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempeglad i te! Gjerne noen liter til dagen, det som er irriterende er at det er vanndrivende da, så det blir en del dobesøk :ler: men det er verdt det! Kaffe drikker jeg gjerne noen kopper i uka av, og så når jeg er på besøk og i selskap og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KATTAstrofe

Jeg liker begge deler. Hjemme går det nok mest i te, mens jeg drikker kaffe på kaffebar eller kafe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te til meg takk - Gjør meg visst til den vanskelige typen det :wink: Ikke det at jeg ber noen lage te til meg når jeg er på besøk hos folk, men takker pent ja (etter litt om og men...) hvis noen tilbyr seg å lage det til meg. Kaffe, det klarer jeg bare ikke!

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg drikker verken kaffe eller te. Syns rett og slett ikke det smaker godt. Er ikke glad i varm drikke i det hele tatt.

Blir nok betraktet som litt vanskelig, ja... :wink:

Er til og med så glemsk at jeg glemmer å lage kaffe til venner når de kommer på besøk...jeg drikker jo alltid bare brus, og tilbyr dem det også...Jeg bør nok skjerpe meg, litt... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker bare te jeg, og helst grønn te, det synes jeg er best. Tror ikke jeg blir noen kaffedrikker noensinne, det er ikke noe godt synes jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Jeg drikker både kaffe og te. Hvis jeg får bestemme helt selv, drikker jeg helst te om morgenen og en espresso når jeg har våknet litt. Om kveldene drikker jeg helst te, men hvis jeg har mye å gjøre eller det er noe spesielt, drikker jeg kaffe.

Kaffe latte, cappucino og lignende regner jeg ikke inn i mitt daglige forbruk, men det går en del av det og, spesielt hvis jeg skal se film eller kose meg. Høyt koffeinforbruk med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe.

og det er noe rart....når du drikker kaffe fra disse glassgreiene, med stålramme rundt....(irish coffee-glass??), så er altså kaffen om lag 67 millioner ganger bedre........

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Jeg drikker ikke kaffe. Og jeg drikker ikke te. Skal jeg severes varm drikke, ja så må det være kakao. (det er til gjengjeld meget godt)

Alt i alt er jeg nok SVÆRT vanskelig i drikkeveien. Ikke drikker jeg alkohol heller, så de fleste anser meg som å være helt totalt sær, rett og slett.

Men, jeg lever da likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig i at kaffe smaker best i "skikkelig" kopp/glass.

Jeg har masse forskjellige krus (for kaffekopper er no herk), de fineste er best.. da smaker kaffe godt. Men de stygge gjør kaffe vondt!

Irish Coffee-glass duger absolutt og stoooore, tykke kaffegalss er heller ikke å forakte.

Akkurat nå nyter jeg min late Brasero (1,5 minutter i microen, 2 teskjeer Brasero og ferdig). Er ikke kresen på kaffe, så lenge den er sterk nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Og sære meg drikker ikke cola heller....

Og ikke liker du epler eller eplekake heller! Hva er det med deg?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...