Gå til innhold

te eller kaffe?

Gjest Embla s

hva foretrekker du?  

1. 1. hva foretrekker du?

• Kaffe
      17
    • te
      20
    • ingen av delene
      7

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s

Dette er viktig! Drikker du kaffe, eller er du den vanskelige typen som "jeg vil heller ha en kopp te, hvis du har, hvis det ikke er for mye bry, jeg kan godt klare meg med et glass vann, egentlig"?

Selv er jeg er av den typen... Jeg liker ikke sort kaffe (men espresso og div. kaffe drikker er godt en gang i blandt), og jeg er avhengig av te. Masse te, hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Er nok av den vanskelige typen ja. Prøver å venne meg til å drikke kaffe nå :o har skjønt at jeg skaper problemer. :-? Jobber fortsatt på caffe latte nivået. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er hjemme så foretrekker jeg å drikke te, men når jeg er borte så drikker jeg gjerne kaffe - synes det er godt også, jeg.....

HAr ALDRI latt noen lage te bare fordi jeg drikker det, og ingen andre, nei.....

Grunnen til at jeg ikke drikker kaffe hjemme, er at jeg ikke orker å koke kaffe bare til meg (Bananmannen er ikke så glad i kaffe), så da går det på te, dersom det er noe....

Men aller heldst drikker vi begge vann - både hjemme og borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker BARE kaffe jeg. Aldri te.

Kaffen skal helst være sterk og svart, gjerne espresso eller americano.

Og jeg drikker kaffe HVER dag, noen ganger litt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ ha kaffe når jeg våkner..

Første jeg gjør om morgenen er å drikke kaffe og lese avisen. Det er den kosestunden jeg ikke kan være for uten for tiden.. den halvtimen-timen det tar nyter jeg i det fulle.... :D

Drikker to-tre kopper daglig. :)

Te drikker jeg ett par ganger i uka om kvelden før jeg legger meg... ( god natt te... :D ) men liker best kaffe

Så jeg er vel av den enkle sorten jeg da.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg drikker aldri svart kaffe, men er glad i cappucino, caffe mocca o.l. Te drikker jeg av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler!

Jeg er utrolig glad i både kaffe og te, i alle varianter. Lite kresen der, men det må likevel være en viss standard på drikkene da.

Er blitt mer glad i løsvekt te og bruker det i større grad enn før. Men jeg har fremdeles masse posete i skapet og de smaker faktisk bra!

Er utrolig glad i vanlig espresso og kaffedrikker generelt.

Jeg er ikke en vanskelig person å ha på besøk. Jeg tar det som passer best for vertskapet :) Liker både kaffe, te, brus, kakao, vann, limonade, saft, mineralvann, osv.... :lol:

Og gjerne kake eller kjeks inntil..... : - )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker begge deler.... :tunge1:

Helst svart kaffe om morgenen... og gjerne te og ei brødskive om kvelden

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg liker ikke sort kaffe (men espresso og div. kaffe drikker er godt en gang i blandt)

Med strek under espresso; hvordan er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk - begge deler, men det blir helst til at det drikkes kaffe. Må ha kaffe om morgenen på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker begge deler, men helst kaffe. Kaffe Latte på kafeer. Cappuccion og ekspresso hjemme. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Med strek under espresso; hvordan er det mulig?

Vel, jeg syns det er forskjell på et krus med "sur filtermalt" og nylaget espresso fra nykvernede, gode kaffebønner med noe søtt til (sjokkis :wink: ) syns ikke du? Det er ulik smak, ulik "effekt", ulik mengde, ofte ulik kvalitet. Espresso drikkes "i små doser", det er sterkt og oppkvikkende og ikke noe jeg drikker hver dag. Vanlig trakterkaffe...vel, jeg syns ikke noe om det. Skjønn det den som kan! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker kaffe, men tåler det ikke (selv om det hender jeg skeier ut).

Så da blir det te på meg, men det er godt det også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er av den vanskelige sorten som deg, Embla S. Må ha te om morgenen, minst en kopp på jobb og teen etter middagen er den aller viktigste!!

Er også enig med deg at vanlig traktekaffe smaker surt. Er jeg på cafe, bestiller jeg en espresso eller allerhelst cortado - gjerne med sjokolade eller borwnie til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i kaffe :) , men tar meg gjerne en kopp te på kvelden.

De fleste vi kjenner drikker kaffe, men er jeg i tvil om hva folk som kommer hjem til oss foretrekker lager jeg alltid begge deler.

Er enig i at mye av traktekaffen ikke er god. Vi trakter hjemme og får alltid skryt av kaffen vår. Tror en viktig årsak til det er rengjøring av trakter og kanne + oppbevaring av kaffen.

På hjemmesiden til Norsk Kaffeinformasjon, http://www.kaffe.no/ får man mange gode tips....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmf- er visst av den aller vanskeligste sorten jeg. Er bare èn te jeg har smakt til nå som jeg liker, og denne er nesten umulig å få tak i i Norge...Liker ikke kaffe eller noen former for kaffe-lignende saker. Merkelig nok er de nærmeste vennene mine heller ikke kaffe-drikkere, og kjærsten min er nesten akkurat som meg- han deikker kun te når han er sjuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...