~white lady~ Skrevet 8. juli 2007 #1 Del Skrevet 8. juli 2007 Ehm...litt teit spørsmål kanskje, men det har ikke vært relevant for meg å vite før nå. (Tok yrkesfaglig utdanning) Altså, hvordan regner man ut hvor mange studiepoeng man har? Hvor kan jeg eventuelt finne informasjon om det? .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Laila_* Skrevet 8. juli 2007 #2 Del Skrevet 8. juli 2007 Studeipoeng får man etter å ha studert ved universitet eller høyskole, så om du "bare" har utdanning fra vgs, har du nok ingen studiepoeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 8. juli 2007 #3 Del Skrevet 8. juli 2007 Helt helt feil. Du får da studiepoeng av å gå på vidregående, det er de poengene man bruker for å kommer seg inn på høgskole og universitet. (eller hva man enn velger å gjøre) men jeg husker ikke helt hvordan man regner det ut. Om man plusset karakterene man hadde og delte, eller ikke delte eller noe sånt hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zevon Skrevet 8. juli 2007 #4 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Gjesten her har vel egentlig rett, for studiepoeng, eller vekttall, har med høyere utdanning å gjøre. F.eks gir et halvårig studium på 30 studiepoeng -dvs 10 vekttall - 1,5 tilleggspoeng. Konkurransepoeng regnes ut fra karakterpoeng og diverse tilleggspoeng. Det du ikke finner om utregning av disse her, er ikke verdt å vite. Endret 8. juli 2007 av Zevon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 8. juli 2007 #5 Del Skrevet 8. juli 2007 Hvis du for eksempel søker på høyskole og for å komme inn må du ha 50 poeng, da regner du gjennomsnittet av karakterene dine. Pluss på evt. realfagspoeng, alderspoeng og poeng etter endt førstegangstjeneste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 8. juli 2007 #6 Del Skrevet 8. juli 2007 Studiepoeng er høgre utdanning - årsstudie gir 60 stp. Fra videregående regner man ut konkurransepoeng for å komme inn på høgre utdanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 8. juli 2007 #7 Del Skrevet 8. juli 2007 Hvis man har vgs og ett år på universitet og så søker man på et nytt styudie på høyskole/universitet. Hvordan blir det regnet da; noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 8. juli 2007 #8 Del Skrevet 8. juli 2007 Hvis man har vgs og ett år på universitet og så søker man på et nytt styudie på høyskole/universitet. Hvordan blir det regnet da; noen som vet? Dersom man har ett år på ikke-profesjonsstudie (dette gjelder ihvertfall NTNU), får man tilleggspoeng for antall studiepoeng, som legges til konkurransepoengene, 3 poeng pr 60 stp. http://info.samordnaopptak.no/soeking_og_o.../poengutrekning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 8. juli 2007 #9 Del Skrevet 8. juli 2007 Takk . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 8. juli 2007 #10 Del Skrevet 8. juli 2007 Lurer på om det som heter konkurransepoeng nå, det som jeg kaller studiepoeng. For etter det som jeg skjønner så har TS tatt utdanning yrkesfag fra vidregående (for det er vel bare vidregående man tar yrkesfag? eventuelt kanskje man kan bygge videre?), da er det jo de poengene man regner ut for å komme seg videre (eventuelt høgskole/universitet). Det het hvertfall studiepoeng bare for noen år siden. Føler meg gammel som ikke skjønner noe plutselig :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 8. juli 2007 Ok, nå ble jeg litt klokere. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 9. juli 2007 #12 Del Skrevet 9. juli 2007 For å kverulere litt, så har det aldri hett studiepoeng, nei. Det heter vel faktisk bare poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zevon Skrevet 9. juli 2007 #13 Del Skrevet 9. juli 2007 For å kverulere litt, så har det aldri hett studiepoeng, nei. Det heter vel faktisk bare poeng. Stemmer nok det. Og er du gammel, så er nå jeg også det, Amalie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 10. juli 2007 #14 Del Skrevet 10. juli 2007 Nei jeg jo heldigvis ikke så gammel enda. Det er bare merkelig hvor fort ting forandrer seg egentlig. Men visst det aldri har het studiepoeng, hvorfor har de kaldt det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zevon Skrevet 10. juli 2007 #15 Del Skrevet 10. juli 2007 Hvem er "de"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 10. juli 2007 #16 Del Skrevet 10. juli 2007 Nei jeg jo heldigvis ikke så gammel enda. Det er bare merkelig hvor fort ting forandrer seg egentlig. Men visst det aldri har het studiepoeng, hvorfor har de kaldt det da? Jeg har aldri hørt at "de" eller noen andre har kalt det studiepoeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå