Gå til innhold

Hva er finest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvis jeg har hvite vegger og rosa gardiner -> mørke eller lyse møbler? Blir det too much med hvite møbler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok fått inn noen kontraster for å unngå "Barbie-effekten". Men det kan jo være puter, pledd, bilder osv.

Skrevet

Det kommer vel litt ann på hva slags stil du vil ha. Hvis du ønsker deg i retningen shabby chic vil det passe godt med hvite møbler til. Ønsker du litt mer tyngde i rommet vil det være fint å bryte litt med mørke møbler. Jeg er glad i begge deler så jeg sliter til tider litt med kombineringen :ler:

Skrevet (endret)

Jeg vil gjerne ha det nokså stilrent - gjerne litt romantisk. Lea, jeg ser poenget ditt. Med hvitt og rosa kan det fort bli som et pikerom, ja. :ler:

Endret av Alou
Skrevet

Det kan holde å tilsette et bord i mørkt treverk, noen bilderammer i samme stil og et par brune puter f.eks. Og kanskje litt nips som bryter med det hvite og rosa. Hvitt er greit, men om det er bare rosatoner ellers vil det fort bli litt i meste laget for meg i alle fall.

Skrevet

Er det stygt å ikke ha alle møblene i (noenlunde) samme trefarge? (Jeg snakker om at lite rom med forholdsvis få møbler.)

Gjest Jytte
Skrevet (endret)
...hvis jeg har hvite vegger og rosa gardiner -> mørke eller lyse møbler? Blir det too much med hvite møbler?

Har du gardinene allerede?

Dersom ikke - så ville jeg valgt helt lyse gardiner .. da er du mye friere i valg av møbler .. Ville heller brukt farge på puter, bilder, osv ...

Endret av Jytte
Skrevet

Jeg ville nok valgt å bruke en farge tror jeg. Og da helst noe som er ganske mørkt. Har du noe i f.eks furu fra før, så kan du beise dem selv (f.eks med lakkbeis).

Ettersom rommet er lite, så er det kanskje best å ikke blande for mye. Om du holder deg til f.eks rosa og bruntoner til det hvite, så holder det i massevis.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville personlig ikke valgt helt hvite møbler, men kjenner noen som har hvite vegger og rosa gardiner (dvs, i hvert fall nå, de skifter ganske ofte). De har møbler i nokså nøytrale farger - glass, lyst tre, møbeltekstiler i grå-, brun- og gråbrun/sort. Jeg synes det funker bra; det blir ganske stilrent, men ikke "stivt". Og ikke for safe, selv om det jo ER safe.

Ellers kan man sikkert smelle til med endel andre farger også, men da skal man ha ganske god sans for nyanser og farger for at det ikke skal kræsje :)

Skrevet
Har du gardinene allerede?

Dersom ikke - så ville jeg valgt helt lyse gardiner .. da er du mye friere i valg av møbler .. Ville heller brukt farge på puter, bilder, osv ...

Nei, jeg holder kun på med planlegging av soverommet. Har en del i rosa(puter, blomstervaser, pledd ++) derfor tenkte jeg at jeg kunne ta rosa gardiner. Men jeg skjønner hva du mener. Er det best å satse på helt hvite gardiner eller kan jeg prøve meg med creme eller ulike lyse beige toer? Jeg synes lett det blir stygt hvis fargen bare er nesten lik.

Takker for gode tips til dere andre.

Jeg skal ha en bokhylle, en arbeidspult og en ny seng. Vurderer denne fargen ? Hva tror dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...