Gå til innhold

opel corsa


Adonia

Anbefalte innlegg

for et par måneder siden stoppet min opel, og det viste seg at motoren var gåen. i følge bilverkstedet måtte vi bytte motor hvis vi skulle reparere bilen, og han trodde det var lite lønnsomt.. så nå står bilen bare her da, og jeg lurer på hva jeg skal gjøre!

kan jeg forvente å få noe som helst for bilen i denne tistanden?

94-modell

km.stand: litt over 100000

sylidervolum: 1.6 i

liten bulk på venstre siden foran

ingen feil eller mangler jeg vet om ellers

nye vinterdekk (kun kjørt på i ca en måned)

flere som har sagt til meg at det muligens vil lønne seg å skifte motor før jeg evt prøver å selge den, i og med at det er i grei stand ellers! men jeg er usikker. har hverken lyst eller kunnskap til å begynne å mekke på bil, så må eventuelt sette det bort til et verksted.

noen tips om hva jeg burde gjøre videre?

ellers hvor mye denne bilen kan være verdt?

Endret av Adonia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En bil med def motor er ikke stort verdt. Det finnes jo noen som kjøper slike biler med tanker om å gjøre jobben selv og deretter tjene noen kroner på å selge den. Mitt forslag er å kjøpe en brukt motor og få noen til å montere den for deg. Du kjenner vel kanskje noen som klarer den jobben?? Setter du bort jobben til verksted, legger på kostnaden av motoren så havner du fort på et beløp det ikke er verd å koste på bilen. Sett fra en annen side er jo ikke bilen verdt noe særlig i det hele tatt slik den står nå…

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lønne seg å skifte motor? Å få tak i en brukt motor og dumpe den oppi er ikke noe større kunstverk. Jeg ser ikke problemet så lenge bilen ellers er i god stand.

Allikevel, skal du gjennomføre det, få en fastsatt pris fra verkstedet for hele jobben - underskrevet med en dato for når dette skal være ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar caracal og deuces.

mekanikeren mente det kunne koste rundt 10-15000 for å kjøpe motor og få dette montert på verksted..men det var da kanskje med tanke på ny motor, for beløpet er jo temmelig høyt..

men nå er det mulig jeg kan få en bekjent til å hjelpe meg med reparasjonen. så da må jeg bare få tak i en brukt motor. noen som vet hvor mye det kan koste? og hvor jeg får tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren på vår Opel Astra gikk til dundas for et par år siden. Vi brukte dagevis på å finne motor til den, av den grunn at den ikke hadde Opel motor, men Izuzu motor. Til slutt fant vi en på et huggeri på Østlandet, og til alt hell passa den. Så bytte av motor (brukt) kosta oss 12 000 kr, men da har vi bil i mange mange år.

Jeg ville nok vurdert å bytte motor, om det ikke frister mer med annen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren på vår Opel Astra gikk til dundas for et par år siden. Vi brukte dagevis på å finne motor til den, av den grunn at den ikke hadde Opel motor, men Izuzu motor. Til slutt fant vi en på et huggeri på Østlandet, og til alt hell passa den. Så bytte av motor (brukt) kosta oss 12 000 kr, men da har vi bil i mange mange år.

Jeg ville nok vurdert å bytte motor, om det ikke frister mer med annen bil.

12000 for motor og betaling for jobben? eller var det prisen for kun den brukte motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12000 for motor og betaling for jobben? eller var det prisen for kun den brukte motoren?

Det var for begge deler. Men så var det litt kompiskjøring her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er du helt sikker på at motoren er gåen?Syns det høres merkelig ut på en bil som ikke er eldre enn det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Er du helt sikker på at motoren er gåen?Syns det høres merkelig ut på en bil som ikke er eldre enn det...

det var det de sa på verkstedet, så jeg regner med at det stemmer da! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer byttet vi motor på min Toyota Carina, 97 modell.

Vi betalte ca 10 000 kr for en overhalt brukt motor. Jobben tok samboer, så vi hadde ingen utgifter på det.

Bilen ble som ny, å vi regner med å ha den i noen år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...