Gå til innhold

Dekke baksiden av kjøkkenskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en rad med kjøkkenskap stående midt på kjøkkenet og skulle gjerne ha dekket de stygge baksidene av stammene med noe. Det er satt på en bordplate på baksiden, så jeg har 30 cm over og ca 60 cm under bordplaten som trenger å dekkes til.

Det er ikke aktuelt å kjøpe dekksider til dette. Helst skulle jeg hatt noen tynne, hvite plater (noe lignende det som er spikret på stammene med den hvite siden inn).

har vurdert å legge på noen korkfliser på den øverste delen eller å finne noe som kan brukes som oppslagstavle, men på de nesterste 60 cm skulle jeg gjerne hatt noe annet. Gjerne helt hvitt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Hva med en pen hvit tapet?

Ellers får du jo kjøpt dekkplater i byggforretninger som er litt mer enn de der sidedekkslene som du får kjøpt på IKEA.

Et 3. alternativ er å kjøpe el-cheapo dekkplater og male dem selv.

Skrevet

Tapet fungerer nok dårlig, ettersom baksiden av stammene ikke er helt glatte. da må det i så fall sparkles opp først og det gidder jeg ikke *lat*.

Finnes det dekkplater som er omtrent like tynne som platene bakerst på skapstammene? Har ikke sett annet enn imitert panel i slike plater tror jeg.

Hva i alle dager er "el-cheapo" dekkplater?

Gjest -eline-
Skrevet
Finnes det dekkplater som er omtrent like tynne som platene bakerst på skapstammene? Har ikke sett annet enn imitert panel i slike plater tror jeg.

Det finnes 3 mm mdf/spon ja. Vi har selv dekket baksider av skap (har en "barløsning" ut mor spisestue) med slike og malt de i samme farge som veggen. Kjøpte en plate på Maxbo på Alnabru, de delte den også opp for oss.

Skrevet

Det hørtes jo smart ut. Husker du om de var dyre? Trenger vel kanskje 3-4 kvm totalt.

Gjest Blondie65
Skrevet
Tapet fungerer nok dårlig, ettersom baksiden av stammene ikke er helt glatte. da må det i så fall sparkles opp først og det gidder jeg ikke *lat*.

El-cheapo er drittbillig på utenlandsk.

Du får tynne dekkplater på IKEA og jeg lover at de har hvite som ikke er sånn nesten-tre.

Gjest -eline-
Skrevet (endret)
Det hørtes jo smart ut. Husker du om de var dyre? Trenger vel kanskje 3-4 kvm totalt.

Tror vi betalte rett i underkant av 200 kr for ei plate på 1200*2400 mm (standard platestørrelse), i tillegg tok de vel 20 kr pr kapp for å sage den til (vi måtte få den saget ned for å få den med i bilen).

Endret av -eline-
Skrevet

Høres bra ut. Da skal jeg ta meg en tur på Maxbo.

Takk for tipset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...