Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi oppdaget i går at samboeren min har fått over 15000 kroner inn på konto, vi aner ikke hvor pengene kommer fra - og det står kun "overføring innland" på nettbanken. er det noen måte man kan se hvilken konto pengene kommer fra? (har nettbank i dnbnor?)

kan jo ikke bruke pengene, regner jo med at det er skjedd en feil et sted.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vel, jeg ville ventet til iallefall i morgen med å bruke disse uventede ekstra pengene ja... Pengene vil høyst sannsynlig vise hvem avsender er i morgen (mandag). Inntil da får dere håpe pengene er fra..tja, Hamar ;)

Skrevet
Vel, jeg ville ventet til iallefall i morgen med å bruke disse uventede ekstra pengene ja... Pengene vil høyst sannsynlig vise hvem avsender er i morgen (mandag). Inntil da får dere håpe pengene er fra..tja, Hamar ;)

kanskj det?? :ler: men pengene kom faktisk inn på konto 3 juli, så burde jo egentlig ha vist avsender nå? synes det er veldig rart, har aldri opplevd at det har stått kun overføring innland før.. hadde jo vært greit med litt ekstra feriepenger, men det er nok litt for mye å håpe på ;)

Gjest Finansmann
Skrevet
kanskj det?? :ler: men pengene kom faktisk inn på konto 3 juli, så burde jo egentlig ha vist avsender nå? synes det er veldig rart, har aldri opplevd at det har stått kun overføring innland før.. hadde jo vært greit med litt ekstra feriepenger, men det er nok litt for mye å håpe på ;)

Utbytte fra aksjefond ?

Gjest Gjest
Skrevet

Du ringer selvsagt banken imorgen og sier fra at du har motatt en feiloverføring.

Jeg opplevde en gang for mange år siden å få en overføring inn på konto som var merket med "lønn". Jeg visste at jeg ikke ventet noen flere lønnsutbetalinger, så varslet banken. Det tok tid før det ble oppdaget, siden vedkommende som skulle hatt pengene ikke etterlyste dem.

For meg hadde vært helt uaktuelt å bruke penger jeg ikke rettmessig hadde rett på, og det var nylig en dame som ble dømt for å ha brukt penger som skyldes en feiloverføring.

Skrevet
Du ringer selvsagt banken imorgen og sier fra at du har motatt en feiloverføring.

Jeg opplevde en gang for mange år siden å få en overføring inn på konto som var merket med "lønn". Jeg visste at jeg ikke ventet noen flere lønnsutbetalinger, så varslet banken. Det tok tid før det ble oppdaget, siden vedkommende som skulle hatt pengene ikke etterlyste dem.

For meg hadde vært helt uaktuelt å bruke penger jeg ikke rettmessig hadde rett på, og det var nylig en dame som ble dømt for å ha brukt penger som skyldes en feiloverføring.

hart ingen planer om å bruke pengene nei.. får vel ta en telefon til banken så fort som mulig. men er nå litt spennende da, er vel lov å håpe på at det er penger som tilhører kjæresten likevel på en eller annen måte (bonus eller noe? :ler: )

Skrevet

Fikk plutselig 600 kr inn på kontoen fra "overføring innland". Merket det ikke før etter en god stund, 600 kr inn på kontoen har jo en tendens til å "forsvinne" uten at man egentlig merker det.

Viste seg imidlertid at det var bursdagsgave fra tanta mi et halvår på etterskudd :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Har dere funnet ut hvor pengene kommer fra? :sol:

Skrevet
Har dere funnet ut hvor pengene kommer fra? :sol:

hmm. ja har funnet ut at de kommer fra typens gamle arbeidsgiver. men vi har ikke funnet ut hvorfor han har fått dem ennå da,for han har ikke fått tak i sjefen.. men det er sikkert skjedd en feil, fått dobbelt opp av feriepenger eller noe.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...