Gå til innhold

Vegetarmat på grillen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har grillet soyaburgere og soyapølser. Man kan også grille squash, paprika og andre grønnsaker. Bakt potet, og grønnsaker i folie er også kjempegodt!

Skrevet

Putt på dine favorittgrønnsaker på et spyd.

Skrevet

Jeg spiser grønnsaker hele tiden, så jeg gvil heller grille noe annet. Det blir ofte veggisburgere. :)

Gjest Gjest
Skrevet

ulike typer burgere

maiskolber

bakte poteter

sopp

paprika

løk

hvitløk

rosenkål

squash

aubergin

tomat

Gjest Nedfall
Skrevet

Jeg er sjeleglad jeg ikke er veganer, hadde savner kotelettene veldig, ja..

Skrevet
Jeg er sjeleglad jeg ikke er veganer, hadde savner kotelettene veldig, ja..

Savner dem ikke i det hele tatt, jeg. :) (Ikke er jeg veganer, heller. ;)).

Gjest Nedfall
Skrevet
Savner dem ikke i det hele tatt, jeg. :) (Ikke er jeg veganer, heller. ;)).

Du er sånn.. midt imellom, spiser fisk og.. egg ? Har ikke så mye peiling på de definisjonene..

Skrevet
Du er sånn.. midt imellom, spiser fisk og.. egg ? Har ikke så mye peiling på de definisjonene..

Vegankost: Et kosthold som ikke inneholder noen matvarer av animalsk opprinnelse.

Lakto-vegetabilsk kost: Her inngår melk og melkeprodukter.

Lakto-ovovegetabilsk kost: Her inngår også egg i tillegg til det som er nevnt ovenfor.

Dersom man spiser fisk er man strengt tatt ikke vegetarianer, men det går under betegnelsen pescetarianer, gjelde rå holde tungen rett i munnen! :lol:

Skrevet

Nå er ikke jeg vegetarianer, men tomat og olivenpakke er en av mine favoritter.

Cherrytomat og olivenpakke

Bruker 6 cherrytomater til hver, like mange svarte oliven med stein og fetaost i terninger.

Stikker hull i tomatene med en kniv, og legger i folie i lag med olivene, strør på litt slat og pepper en dæsj sitronsaft/balsamicoeddik og litt olivenolje.

Lager en tett pakke og legger på grillen i 5min til tomatene begynnerå sprekke og bli varme, da har jeg i fetaosten og lar det få 5 min til.

Supert som tilbehør til f.eks grilla squash og aubergine og andre grønnsaker, siden det blir en liten saus/sky i pakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...