Gå til innhold

50% sykemeldt = mistet fleksitid?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg er 50% sykemeldt pga senebetennelse i armen. Jeg jobber halve dager, kommer som regel mellom 7 og 9 et sted og jobber 4 timer... Jeg har fleksitid. Her om dagen følte sjefen min (som ikke har personalansvar, det er han over der igjen som har personalansvar for meg) at han ikke klarte å svare folk som kom og spurte etter meg hvor jeg var hen. Han ba meg oppdatere kalenderen min og at vi måtte avklare på forhånd når jeg skulle jobbe. Jeg har nå lagt inn tidspunkter i kalenderen min for neste uke; 0800-1200. MEN jeg føler med dette at jeg har mistet fleksitiden min :( For meg er det supert med fleksitid. Jeg er nemlig et b-menneske, og sliter noen ganger med å komme meg opp om morgenen. andre morgener kan jeg komme tidlig for å ha muligheten til å gå tidlig. Og nå er jeg vant til å ha det sånn. Jeg synes det er merkelig at jeg plutselig skal ha "meldeplikt" om når jeg kommer og går fordi jeg er 50% sykemeldt. er det SÅÅ vanskelig å svare de som evt spør etter meg?? Jeg har 50% sykemelding, ferdig med det. Enten har jeg gått for dagen, eller jeg har ikke kommet enda. Hmmmm... De fleste har fleksitid der jeg jobber, og jeg er ofte inne og ser etter folk som ikke har kommet enda både 8 og 9. dette ser jeg ikke på som et problem, vi har jo fleksitid, så da får jeg sjekke igjen seinere tenker jeg. hva synes dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg jobbet med en som var 50% sykmeldt engang, og det var veldig frustrerende. Hun gjorde som du, kom enten tidlig eller til lunsj, og var der i 4 timer. Men siden vi aldri visste om hun kom tidlig eller sent kunne ikke de som skulle ha kontakt med henne planlegge dagen like greit, da de var avhengig av tid til å møte henne både tidlig og sent.

Om dette er et problem for deg kan du ta det opp med han som har personalansvar for deg, men jeg må si at jeg skjønner veldig godt at de vil vite i grei tid når du har tenkt å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...