Gjest snart medlem Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Håper noen med erfaring kan si noe om sannsynlighetn for at jeg er gravid... (Ja, jeg skal selvfølgelig ta en gravitest på IKM dersom tanta uteblir. Det er en uke til - leeenge å vente... Håpe, håpe...). Altså: hadde sex på lørdag, positiv el. test på søndag. Hadde vi sex litt i tidligste laget? det er vel ikke sannsynlig at el var før på mandag, og så skal jo egget vandre noen timer før det evt traff svømmerne?? Nå er det gått en uke, og det er altså en uke til IKM. Kan ikke si at jeg merker noe spesielt, men har vært ganske trøtt de siste to dagene. Litt lite overskudd og litt vondt i hodet..(kan være væromslaget..). Ettersom det er så mange kloke damer her inne håper jeg dere kan si noe om sannsynligheten for at vi har lykkes!! Det er første forsøk - dvs egentlig var det forsøk på ubeskyttet sex i en sikker periode. Vi skulle ikke begynne før i august/ september... spent :rødme:
Chiquita Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 tja, litt tidlig var det kanskje, men ikke så veldig. Det optimale er vel å ha sex dagen før eggløsning, men siden sædcellene kan leve i opptil 5 døgn under perfekte forhold, så er 2 dager før eggløsning ikke "ille" det heller, altså... Dersom man treffer "perfekt" med sex og eggløsning, så er sjansene ca 20% for å bli gravid i hver syklus. Så da vet du vel sånn ca
Gjest snart medlem Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 tja, litt tidlig var det kanskje, men ikke så veldig. Det optimale er vel å ha sex dagen før eggløsning, men siden sædcellene kan leve i opptil 5 døgn under perfekte forhold, så er 2 dager før eggløsning ikke "ille" det heller, altså... Dersom man treffer "perfekt" med sex og eggløsning, så er sjansene ca 20% for å bli gravid i hver syklus. Så da vet du vel sånn ca Trådstarter her: Det viste seg at det var perfekt timing og flaxen var på vår side: To blå på IKM. Det er for utrolig... Kjempehappy, nesten for bra til å være sant... :rødme: Hadde innstilt meg mentalt på at dette ikke ville skje før om kanskje et år eller noe sånt... Det høres sikkert sprøtt ut, men jeg føler meg nesten litt snytt for spenningen.. (Misforstå meg rett, jeg vet at vi har vært usannsynlig heldige, og jeg er selvfølgelig veldig. veldig glad for det!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå