Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker å skrive dagbok, men går det an å gjøre dette på pc og "låse" dokumentet/mappa slik at bare jeg får åpnet den? Det er flere brukere på denne dataen og vil jo ikke at de skal lese mine notater.... Og hvordan gjør man eventuelt det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke at jeg har så veldig mye greie på data, men jeg kan prøve å late som :lol:

Du kan lage din egen brukerkonto på maskinen og legg inn passord så er det bare du som får lest hva du skriver der.

Skrevet
Ikke at jeg har så veldig mye greie på data, men jeg kan prøve å late som :lol:

Du kan lage din egen brukerkonto på maskinen og legg inn passord så er det bare du som får lest hva du skriver der.

Gjør du det ordentlig (Og har proff versjonen av XP, ikke home), krypterer du ei mappe, og lagrer doc fila, eller hva det nå er du bruker, der..

Gjest Vampyra
Skrevet

Du kan passordbeskytte et dokument, men for de som har noe mer erfaring med data er det ikke så vanskelig å åpne det. Men såfremt de som bruker maskinen ikke er spesielt gode på data eller på å google seg frem til løsninger kan du gjøre som følger:

Åpne et word dokument, velg tools, options og safety. Der inne kan du sette passord for åpning av dokumentet.

Skrevet
Du kan passordbeskytte et dokument, men for de som har noe mer erfaring med data er det ikke så vanskelig å åpne det.

Denne mener du ?

Ville brukt ei kryptert mappe, er ikke noe vanskeligere enn å sette opp passord i word, og myye sikrere..

Fordelen er jo at du kan sikre allslags filer !

Gjest Vampyra
Skrevet
Denne mener du ?

Ville brukt ei kryptert mappe, er ikke noe vanskeligere enn å sette opp passord i word, og myye sikrere..

Fordelen er jo at du kan sikre allslags filer !

Ja blant annet den, men det finnes mange forskjellige der ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...