Gå til innhold

Bolig gjennom Sib

Gjest førstegangsstudent

Anbefalte innlegg

Gjest førstegangsstudent

Noen som veit når en får tildelt (dersom en skulle være så heldig) bolig gjennom Studentsamskipnaden i Bergen?

Har sendt inn nettsøknad på flere forskjellige bosteder for oppstart i august, og venter nå bare på å se om jeg får tildelt noe eller ikke. Veit at det er veldig mange som søker på hybler/leil. osv gjennom studentsamskipnaden, siden de er billige og sentrale.

På nettsiden deres står det at det vil bli sendt ut kontrakter til de som får bolig første uka i juli, altså den som nettopp har vært, men på mine søknader står det fortsatt: "under behandling".

Regner nesten med det vil komme opp "ikke tildelt" når alt er avgjort..? Er det noen her på KG som har søkt og allerede fått tildelt bolig? Jeg er bare en lurende førstegangsstudent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hvilken studentby har du søkt på da?

Førsteårsstudenter som kommer utenbys fra blir prioritert.

Så godt som alle får plass på feks fantoft, men det er ikke så mange som vil bo der (selv om det er billig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt som alle får plass på feks fantoft, men det er ikke så mange som vil bo der (selv om det er billig).

hvorfor er ikke dette stedet så populært ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom SiB har samme rutiner som SiT (Trondheim), så kjøres ikke tildelingen før etter opptaket 20. juli, da de må ha bekreftelse på studieplass før de tildeler bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det ligger litt utenfor bykjernen og er vel en av de eldre studentbyene.

Det er blitt en ghetto med kun utenlandsstudenter (ikke noe galt i utlendinger, men det kan bli litt voldsomt når ingen i blokka de snakker norsk) Dessuten er standarden lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avhengig av hvor du skal studere, men av best standard har du Møllenpris (umøblert) og Damsgård (møblert). Ville absolutt anbefalt en av disse - her får du også kjøkken og bad for deg selv. Fantoft ville også jeg holdt meg unna, svært lav standard (har blant annet vært plaget med kakerlakker), og langt unna bykjernen.

Er prisen svært viktig, kunne Alrek vært et alternativ.

Absolutt å anbefalle om du skal gå Medisin, Odontologi, tannpleie eller sykepleie - da det ligger i Haukelandsområdet.

Da jeg søkte bolig hos SiB i 2004, fikk jeg førstevalget mitt bare noen dager etter søknad (unge piker fra andre steder enn Bergen er prioritert), men dette var da etter opptak. Det greieste er vel å ringe de å høre, du skal ikke se bort i fra at de har begynt tildeling alt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...