Arwen Skrevet 15. mars 2003 #1 Skrevet 15. mars 2003 Skal ut med lillesøster og lurer på hvilke steder der er mindre en 20 års aldersgrense på. Det kan være 20 men ikke mer. :-?
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2003 #2 Skrevet 16. mars 2003 Trompeten. His det stedet fortsatt eksisterer da...
starie Skrevet 16. mars 2003 #3 Skrevet 16. mars 2003 Jeg er selv 20 og slipper inn omtrent over alt. Er man jente slipper man som regel inn selv om det er 23-24 års aldersgrense. På disse sidene er en oversikt over mange av utestedene i Oslo, samt aldersgrense og ølpriser. http://www.utelivsguiden.no/pubbar/
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2003 #4 Skrevet 16. mars 2003 Jeg skal til Oslo med jobben og er bekymret for det der. Jeg er 21 (og blir 22 om 4 mnd) blir alltid nekta her på steder som det er 22. Men jeg bor ikke I Oslo da. Beklager om jeg hoppet inn og ødela tråden nå . Hvilke steder er bra der da ?
Arwen Skrevet 16. mars 2003 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2003 Hvis du er 21 kommer du inn overalt. Min søster er bare 19, og vi hadde tenkt å prøve et sted det er 20, men det er nok håpløst. Har kommet inn alle steder siden jeg var 20 år jeg.
Gjest Lea Skrevet 16. mars 2003 #6 Skrevet 16. mars 2003 Jeg liker meg fortsatt på Tors Hammer jeg :oops: . Vet ikke om det er 18 eller 20-årsgrense der nå (lenge siden sist jeg var ute og det er ikke noe problem for meg å slippe inn uansett.. er gammel nå). Det kommer an på hvilken musikk og hvilke mennesker du/dere vil ha rundt dere. Tors Hammer er et skikkelig "rølpested" (hvis dette ikke har endret seg) med 80-tallsmusikk ++. Litt trangt og kø på toalettet, men man kan i gjengjeld danse på bordet. Ellers har jeg vært en del på Woodstock som er litt roligere med bord og stoler der det er NESTEN mulig å føre en samtale . Vet ikke om dette har forandret seg heller... Setter dere pris på fancy, knallgode drinker, så prøv Fridays.. hvis det er 20-års grense der da.. husker ikke.
starie Skrevet 16. mars 2003 #7 Skrevet 16. mars 2003 Jeg tror det bli vanskelig for søsteren din å komme inn om hun bare er 19. Selv er jeg ikke så mye ute, men jeg går dit resten av venneflokken går. Vi er på: Vip`s Oda K Baren Smuget Route 66 Lipp Friday`s Av disse stedene liker jeg Oda K best.
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2003 #8 Skrevet 16. mars 2003 Mulig det gjelder i oslo.Men ikke her. Kan vel hende det er spesielle regler for denne byen.
jordbær Skrevet 16. mars 2003 #9 Skrevet 16. mars 2003 Hvis du er 21 kommer du inn overalt. Min søster er bare 19' date=' og vi hadde tenkt å prøve et sted det er 20, men det er nok håpløst. Har kommet inn alle steder siden jeg var 20 år jeg.[/quote'] Jeg blir 19 denne mnd.. Jeg blir ikke stoppet noen plasser i Oslo jeg.. Hmz.. Det er jo lov å prøve!
Gjest Embla s Skrevet 16. mars 2003 #10 Skrevet 16. mars 2003 Ellers har jeg vært en del på Woodstock som er litt roligere med bord og stoler der det er NESTEN mulig å føre en samtale . Vet ikke om dette har forandret seg heller... . Woodstock er bra! hjemmekoslige sittegrupper med 70 talls møbler! Har hatt mange fine kvelder der! (mimre mimre). Er lenge siden jeg har vært "ute" på Woodstock en fre/lør kveld, men jeg var der og spiste/skravlet for ikke lenge siden. bra sted!
Madison Skrevet 16. mars 2003 #12 Skrevet 16. mars 2003 Er 19, sjeldent jeg kommer inn uten å vise leg. De har blitt utrolig strenge på det. Greit å kjenne som som får en inn da
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2003 #13 Skrevet 16. mars 2003 men hvordan er reglene når du er 21 i oslo da..kommer du inn med skjønn eller hva?
starie Skrevet 16. mars 2003 #14 Skrevet 16. mars 2003 Jeg har forstått det slik at det er enklere for jenter å komme inn enn gutter. Jeg har ikke hatt problem med å komme inn og jeg er bare 20.
Gjest Duchess Skrevet 16. mars 2003 #15 Skrevet 16. mars 2003 Kommer HELT an på vakta (og utringningen din)....
starie Skrevet 16. mars 2003 #16 Skrevet 16. mars 2003 Må innrømme at det er litt trynefaktor ja, men nå er jeg hverken spesielt pen eller utringet.
Gjest Lea Skrevet 16. mars 2003 #17 Skrevet 16. mars 2003 Jeg er 29 og blir alltid stoppet... :-? Ser vel ung ut da. Forøvrig synes jeg at det er helt greit at de er strenge med aldersgrensene. Særlig 18 og 20 år. Om jeg syntes det samme da jeg var 17 er en helt annen sak.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2003 #18 Skrevet 17. mars 2003 Hvis du er 21 kommer du inn overalt. Hæ? det er da drøssevis med plasser med både 23 års og 25 års grense.. kanskje mer også for alt jeg vet.. 21 er ikke den absolutte øverste magiske grensen..
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2003 #19 Skrevet 17. mars 2003 Det er vel stort sett sjenkebevillingen som skal sette aldersgrensen på utestedet; altså fra 20 år for de som serverer sprit. Om stedene har høyere aldersgrense, er vel det for å sile klientellet sitt, men da må det jo være lov å argumenter med at de ikke blir tatt i sjenkekontrollen dersom man er gammel nok til å drikke. Men det hjelper vel ikke søsteren din Arwen 22 hvis hun "bare" er 19. (Var det noen som forsto forklaringen min?? :-? ) Når det gjelder de ulike steden har jeg dessverre ikke så mange tips å komme med, for det er lenge siden jeg var på byen i Oslo. Dessuten er jeg ti år eldre enn dere, så det spørs vel om vi har samme smak. Hilsen Lille meg
Steggen Skrevet 17. mars 2003 #20 Skrevet 17. mars 2003 Skjenkeløyvet set ingen aldersgrense. Men for å sleppe lettare frå kontrollen ved skjenkingen (ved baren evt bordet) vert det ofte sett ei aldersgrense for å koma inn i lokalet. Denne grensa er det bedrifta sjølv som set. Aldersgrensa kan også bli sett for å gi eit signal om kva gruppe gjestar ein ynskjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå