Gjest TELEMARKING Skrevet 22. oktober 2008 #21 Skrevet 22. oktober 2008 Hei.. TUNISIA KAN VARMT ANBEFALES! Jeg har hvert i tunisia eller monastir og sousse.. Jeg ble veldig skuffet over landet når jeg satt i flyet og så over landet også når vi landet.. Men ble så ekstremt overasket når jeg kom til hotellet og så hvordan ting så ut osv.... Stranda var drømme plassen eksotisk og fint og hotellet var helt perfekt. Lå på et hotel som hette skanes el hana****(fire stjerner av 5 mulige). Jeg ble veldig skuffet over maten på hotellet men etter 1 dag forstod jeg att jeg var lur som ikke valgte all inclusive. . Maten er best på italienske og franske restauranter i monastir,(noe av den beste maten jeg har smakt faktisk) Restauranter og taxi er ekstremt billig, på hotellet var maten dyr i forhold til en tunisisk god restaurant. Var i sousse 1dag aldri mer !! Mange folk,stor by svært aggresive selgere(som nesten ikke forstår NEI!! Du kan nesten ikke gå i gatene før taxiene stopper og spør hvor du skal... Monastir hvar drømmeplassen min. Ble til og med kjent med en taxi sjafør og en mann som hadde jobba i norge 25år (det var kompisen til taxi sjaføren..) Vi spiste mat sammen og røykte vannpipe på seine kvelder) har ennå kontakt med dem per telefon og mail (litt spesielt).. Jeg har aldri opplevd en plass hvor folk er så avslappet og rolige som monastir..(att folk har negativ holdning til arabere og muslimer forstår jeg bare ikke!!!) norske folk er rich people i tunisia så hver ikke overasket om noen tilbyr seg og gifte seg med noen i reisefølget ditt..(tunisere er veldig humoristiske og lette ,trivlige folk. hvertfall i monastir og jeg så mange jenter som gikk alene og vandret i monastir ..(Jeg ville heller gått alene i gatene i tunisia enn i oslo)Monastir er en liten by med gode restauranter og fint folkeliv og med mange butikker og kjøpe senter og mange attraksjoner som hotellene arangerer: turer til sahara ørkenen og paragliding på stranda og henge etter i en sofa på en båt, vannscooter, kjøre atv på marka. sitte på kamel langs stranda. mye gøy ....Alkohol kan kjøpes på hotellet og vill dere ha mer så har du godt utvalg på et supermarked som heter Monoprix de har mange norske varer også...Anbefaler deg og invistere i et tunisisk sim kort kontant da ringer du VELDIG billig til norge fra tunisia..(husk pass vis du vil kjøpe et tunisisk sim kort av kontant typen)jeg betalte ca 2 eller 3kroner for og ringe hjem i 6minuter..Og husk penn på flyet for du må fylle ut en liten lapp som tollen skal ha i monastir.. Konklusjon: -Jeg tror mange har en dårlig opplevelse av tunisia fordi dem har valgt sousse som reisemål..Monastir er Ferie plassen!!!! -Spis ute!! -prut på varer du kjøper 60 -75% - Stranden er bare helt luxus!! - Jeg tok taxi fra hotellet til selve byen i monasti ca 10-15min og kjøre og det kosta meg på det dyreste 40kr og billigste 10kr - har dere barn velg hotell med minst 4stjerner.. - jeg anbefaler og ta noe for magen 2,3uker før du reiser ned(fins vell noen vaksine også) Men folk idag tror jo dem har blitt matforgiftet bare dem har sittet noen timer på das med diare/litt løs mage.. -smak forskjellen på FANTA brusen der nede i forhold til norsk fanta -Billige mote ting/klær og parfyme /krydder.. - Ikke vær redd for og gå i trange handle gater i monastir.. - mye falske merker og mye ekte! - pass deg på flyplassen att du ikke betaler for mye for taxien.(de er lure der) - HAR HVERT I HELLAS OG KYPROS OG MONASTIR I TUNISIA ER VINNEREN! - VIN OG ØL FÅES PÅ DI RESTAURANTENE JEG VAR PÅ! TVILER DU PÅ OG REISE TIL MONASTIR ? REIS !! VI LEVER BARE 1 GANG! DU VIL IKKE ANGRE!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå