Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2003 #1 Skrevet 15. mars 2003 http://www.geocities.com/merete_steve/FUN....l?1047323865840
Gjest Adrenalin Skrevet 15. mars 2003 #2 Skrevet 15. mars 2003 Hvorfor vil du anbefale denne chatten da??? Er den bedre en den som er her på KG??? Ikke virker den (kommer ikke inn på chatten), ingen har signert gjesteboka, ingen innlegg på diskusjons-forumet.... Synes det tyder på at det ikke er noe folk der, jeg!!!! Overbevis meg!!!
Gjest chatten Skrevet 16. mars 2003 #3 Skrevet 16. mars 2003 Jo da det er folk. Forumet og gjesteboken er helt nytt. Vi har hatt problemer med siden idag men det er fikstet nå.Stikk innom da og sjekk: http://www.geocities.com/merete_steve/FUN.html?1047323865840
Chiquita Skrevet 16. mars 2003 #4 Skrevet 16. mars 2003 Er enig med Adrenalin: ingen på chatten..... Da synes jeg det er bedre å være her på KG, hvor jeg vet det er folk hele tiden!!! *klem klem*
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2003 #5 Skrevet 16. mars 2003 Mange her nå på chatten.Jeg mente ikke forumet men en chat
Gjest Lea Skrevet 18. mars 2003 #7 Skrevet 18. mars 2003 Men KG har jo chat også da... selv om den er litt syk for tiden. Og det er DER vi vakre holder til...
Gjest Mmmari Skrevet 18. mars 2003 #8 Skrevet 18. mars 2003 Jeg synes chatten er kjempe bra jeg... Har ingen problemer med å komme inn (ikke med adsl i allefall). MVH Mari
Gjest Amalie Skrevet 18. mars 2003 #9 Skrevet 18. mars 2003 trøbbel med å komme inn i starten.Siden lukket seg og jeg måtte prøve flere ganger. Men så kom jeg inn,men må si jeg ble veldig skuffet,for det som jeg ble møtt med var en rekke spørsmål som jeg ikke tolker som vanlig nysgjerrighetsspørsmål,men heller som avhør.Jeg følte meg heller ikke spesielt velkommen,følte stemningen ble trykket når jeg kom inn der og det er en guffen følelse.Når det kom inn en ny en der,så fikk hun masse kjeft fordi hun hadde meninger som ikke var i følge de som hoster chatten.Denne personen hadde tydelig trøbbel og trengte noen å snakke med,men ble ikke så hyggelig mottatt. Og i dag når jeg var innom chatten,så kom jeg midt i en diskusjon om en annen chat,denne chatten kritiserte dem i går også,og jeg ser ikke hensikten med slikt.Men,som eieren av chatten skrev:Det gosset henne at det ikke var så mange på den andre chatten. Nei,chatten var ikke noe koselig sted merete,mari og dere andre.
Mmmari Skrevet 18. mars 2003 #10 Skrevet 18. mars 2003 Amalie, jeg synes du burde prøve å bruke chatten FØR du kritiserer. Du nevnte på chatten at du var vant med chatter som IRC, jeg tror ikke en chat om graviditet hadde vært noe bra om den hadde liknet på IRC. De fleste på chatten spør de andre om hvor de bor, hvor gamle de er og om de er langt på vei eller prøvende, det er en måte å bli kjent med de andre på. Ingen sier at du må svare heller. Den jenta som du snakker om nå var fast bestemt på at hun ville ta abort, for hun ville så absolutt IKKE ha noe barn nå siden hun bare var 18 år. Hun gjorde det klart at hun ikke brukte noe beskyttelse. Jeg forstår at ei ung jente kan være svak et øyeblikk og glemme beskyttelse helt. Jeg kan forstår at hun ønsker abort, hun mente selv at hun ikke hadde noe å tilby et barn. MEN da hun sa at det ikke var lenge siden sist hun tok abort (ble gravid fordi hun heller ikke da brukte beskyttelse, valgte abort av samme grunn) begynner jeg jammen å lure på hva den jentungen har i hue. Jeg skjønner godt at flere av jentene/damene på chatten, som for øvrig har opplevd å miste et barn, reagerte med sinne.
Gjest Momma Skrevet 18. mars 2003 #11 Skrevet 18. mars 2003 Ikke så greit å komme midt inni en diskusjon nei.Men sånn er det nå bare. Når jeg går inn i chatter,sitter jeg å venter til jeg har forstått hva diskusjonen handler om. Det er MASSE folk som spør meg om ting,men det er jo en CHAT ikke noe annet. Ja ja,det er vel ikke alle som vet hva en chat er eller?
Gjest Amalie Skrevet 18. mars 2003 #12 Skrevet 18. mars 2003 chatten jeg,Mari.I ett par dager men synes det ble for mye kritikk der og direkte ukoselig med kritikk av andre chatter. Ser ikke helt den store forskjellen på IRC-gravidChat og denne chatten som dere har.Og man spør på IRC også,om hvem man re osv,men som regel presenterer man seg selv før man spør.Her på chatten deres følte jeg meg rett og slett overkjørt og undre forhør av meretes sprøsmål.Hun sa faktisk ikke hei en gang før hunstile spørsmål om hvordan jeg fant chatten,hvem jeg var,hva jeg kalte meg på snart mammaforum,hvor jeg bodde og mere.Jeg ser ikke på det som ren nysgjerrighet når disse spørsmålene kommr fortere enn man får svart. Og hvordan hadde reaksjonen deres vært om jeg ikke svarte? Hva folk har i hodet er vel knappest din oppgave i verden å finne ut av.Men at emnet abort kan virke støtende på de som er gravide det kan jeg forstå.Men jeg forstår ikke den holdningen som hun ble vist der inne.Det var tydelig at hun trengte hjelp og svar på sine spørsmål. Og uansett synes jeg ikke det er noe fint med en chatt hvor man baksnakker andre.For meg blir dette litt lavmål.
Gjest Amalie Skrevet 18. mars 2003 #13 Skrevet 18. mars 2003 Jeg snakker ikke om at jeg kom midt i en diskusjon.Jeg ble møtt med avhør av eieren av chatten.Og jeg spurte også om hva det ble snakket om,men det var ingen ting som var på tapetet der og da.
Gjest Momma Skrevet 18. mars 2003 #14 Skrevet 18. mars 2003 Hvilket avhør? Hva du gjorde på?Om typen din er pen?osv Kan du forklare meg ha slags avhør du mener?metoden og spørsmålene?
Gjest GJESTEN Skrevet 18. mars 2003 #15 Skrevet 18. mars 2003 JEG VAR INNE DER OG BLE IKKE MØTT MED AVHØR.DET ER VISST ET STANDARD SPØRSMÅL DER SOM ER :HVOR MANGE UKER ER DU PÅ VEI?ELLER:ER DU GRAVID OGSÅ- KOSELIG Å BLI MØTT SÅNN,SYNS JEG.ÅPNE OG GREIE :D :D :D
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2003 #16 Skrevet 18. mars 2003 Lea Skrevet: Tir Mar 18, 2003 14:00 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Men KG har jo chat også da... selv om den er litt syk for tiden. Og det er DER vi vakre holder til... Vakre,HIHIHI
Mmmari Skrevet 18. mars 2003 #17 Skrevet 18. mars 2003 I går var du innom chatten. Viste ikke interesse for å chatte der. Var mer som en observatør. Greit det, mange ønsker å se ann før de går i gang. I dag: du kom, du kritiserte, du dro. Ok det, du er en person som foretrekker irc, så jeg forstår, den chatten er ikke helt som irc. Men å si at du har prøvd chatten er vel ikke helt rett. Du har vært innom. Ok tilfeldigvis akkurat da det ble et lurveleven der. FORTSATT, så var det meget tydelig at jenta var fast bestemt på hva hun ville, det var å fjerne barnet som hun nå har båret i 16 uker, ettersom hun selv sa. Som tidligere irc chatter så vet jeg også at med en gang ei jente kommer inn så er det 3 standard spørsmål som kommer fra X antall brukere, det er: Age/Sex/Location?, Bilde? og Webcam?. Og de spørsmålene kommer FØR de sier noe om seg selv. Så jeg kan liksom ikke se for meg at du er vant til noe annet på irc. Hvis du vil snakke videre om akkurat disse tingene så kan du jo ta turen inn på chatten, går litt fortere da.
Gjest Amalie Skrevet 18. mars 2003 #18 Skrevet 18. mars 2003 helt greit om det var hva jeg ble spurt om,for det er jo ganske normalt spørsmål vil jeg tro,siden chatten er med/for gravide.Men når man blir møtt med:Hvem er du?Hvor kommer du fra?Hvordan fant du chatten?Hva heter du på snartmamma da?Hvorfor har du ikke meldt deg inn der da?Hvor mange uker er du på vei?Hvor bor du?Hvor gammel er du? Når dette er hva man blir møtt med,og alle spørsmålenme på rams slik at man ikke får mulighet til å svare en gang,så synes jeg det er ekkelt jeg.Og det at man får følelsen av at man bryter inn i en avlovrlig samtale.Jeg spurte om det også,om jeg avbrøt noe,men det gjorde jeg visst ikke.Så gikk praten lett en stund.Og jeg trodde at det kunne være ett koselig sted,men så i går var det utrivelig der inne og i dag var det direkte ukoselig fordi det ble slengt dritt om andre chattere og andre chatter.Slikt synes jeg er unødvendig.Jeg ser ikke grunnen til å baksnakke folk på den måten som ble gjort der inne i dag. Og moniq og merete inne på chatten burde lære seg normal høflighet.Jeg ble ikke positivt møtt av dere,og fikk ikke noe særlig bra inntrykk av dere slik dere turet frem.Mrs_T var en hyggelig dame. En annen ting som dere på chatten var flinke til,var å generalisere.Slik som meretes utsagn om at alle tyrkere var sjalue,for det hadde vennene hennes sagt.For meg blir dette litt dumt. Jeg er bare 18 år gammel men følte meg litt eldre enn enkelte der inne på chatten når dere går til slike barnehage skritt som dere gjorde. Og å oppfordre alle som kommer inn på chatten deres til å skrive innlegg hist og her for at folk skal se hvor fin den er osv.er vel også litt dumt?Eller driver dere en form for intern konkurranse?
Gjest Amalie Skrevet 18. mars 2003 #19 Skrevet 18. mars 2003 "I går var du innom chatten. Viste ikke interesse for å chatte der. Var mer som en observatør." Feil:Jeg var ikke inne som observatør.I går kom jeg inn for å chatte,slik jeg gjorde forrige dagen-søndag.Men i går var det også denne kritiseringen av andre chattere.Derfor gikk jeg. "I dag: du kom, du kritiserte, du dro. Ok det, du er en person som foretrekker irc, så jeg forstår, den chatten er ikke helt som irc. Men å si at du har prøvd chatten er vel ikke helt rett. Du har vært innom. Ok tilfeldigvis akkurat da det ble et lurveleven der. " Jeg kom ikke inn og begynte å kritisere.Jeg sa fra hva jeg mente når dere begynte å snakke om andre chatter igjen,og når dere navngav personer mm.Da gikk jeg,fordi jeg syntes det ble for mye av det gode.Dette var tredje gangen jeg var innom,og alle tre ganger så har det vært kritisering av chattere og den andre chatten.Så om det bare var tilfeldigheter at jeg kom innom akkurat da dere slang dritt,så må jeg si jeg-eller dere,har vært uheldige med timingen.Jeg var forresten innom ett par dager før søndag også,og da var det også nevnt den andre chatten.Så fire av fire ganger er jammen i meg bra tilfeldigheter. Jeg har vel knappest sagt jeg foretrekker IRC,jeg sa jeg var vant med IRC-chat,og spurte bl.annet om op'er på chatten deres,fordi det var inne ett par "utskudd" der som flere der inne ignorerte.Utover det har jeg ikkenevnt IRC noe særlig,med unntak av at det er vanlig etikk at man presenterer seg selv før man kaster ut en rekke spørsmål.Slik er i alle fall jeg oppdratt.Men i dag ser man jo tydelig mangel på høflighet blandt både barn og voksne. "FORTSATT, så var det meget tydelig at jenta var fast bestemt på hva hun ville, det var å fjerne barnet som hun nå har båret i 16 uker, ettersom hun selv sa." Selv om hun var fast bestemt på å fjerne barnet,hun var forresten 18 uker på vei,og var blitt fortalt at hun kunne ta abort frem til uke 18,noe som er feilaktig informasjon,som hun ble gjort oppmerksom på,og som da gjorde at hun fikk ett "slag" i ansiktet,så var det vel ingen vits i å behandle henne slik hun ble behandlet?At hun var frekk med en inne på chatten synes jeg det var rett at man kritiserte,men utover det så synes jeg ikke det er rett måte å behandle ett menneske som tydelig har det vondt på. "Som tidligere irc chatter så vet jeg også at med en gang ei jente kommer inn så er det 3 standard spørsmål som kommer fra X antall brukere, det er: Age/Sex/Location?, Bilde? og Webcam?. Og de spørsmålene kommer FØR de sier noe om seg selv. Så jeg kan liksom ikke se for meg at du er vant til noe annet på irc." Det avhenger helt hvilke IRCkanaler man chatter på det.Som du da vet,siden du er tidligere IRC'er,så er det en rekke hemlige rom,og rom hvor man med en gang eksluderer fjortiss-oppførsel.Du har nok en del IRC kanaler til gode å se,siden du tror det kun er asl spørsmål som florerer der.Om man går inn på de typiske stedene som #norge,#oslo,#solchat mm,så vil man få disse spørmålene,men det finnes også temachatter på IRC.Men dette visste du vel?Og der fører man høflige toner uten baksnakking og forhør. "Hvis du vil snakke videre om akkurat disse tingene så kan du jo ta turen inn på chatten, går litt fortere da." Ja,det kunne jo vært artig det,å sett om fem av fem ganger fører med seg tilfeldigheter.
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2003 #20 Skrevet 18. mars 2003 Hvem er det som nevner navn her da?Du sitter jo nå foran pc`en din og slenger dritt mens du faktisk bruker andres navn. Ingen nevnte noen navn inne på den chatten.Ingen preiket drit heller. Nei men så vanskelig det må ha vært for en så moden dame som deg.Det var faktisk DU som laget kvalmen.Du stakk hodet innom der og skjelte oss andre ut i dag. Merkelig dame du er da. Hva andre sier om hva venninna har sagt er vel ikke ditt store problem vel? Herregud.......Kom alle de spørmålene så pent på rams som du sier her? Du sa jo ingenting.Du observerte jo bare. Kranglete ble du senere da diskusjonen om sjalusi begynte.Her sitter du jo og forteller små-ting som høres helt merkelig ut. Ikke kom inn der da,hvis du ikke likte chatten.Det er vel flere som er OK her i verden........
Anbefalte innlegg