Gjest Revenka Skrevet 7. juli 2007 #1 Del Skrevet 7. juli 2007 Vi reiser til Nidri, Lefkas om en ukes tid. Lurer på om det er noen badebåter eller noe slikt slik at man kommer seg til strendene på vestkysten på en lett måte fra Nidri. Hva annet er å anbefale å gjøre der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mika^ Skrevet 9. juli 2007 #2 Del Skrevet 9. juli 2007 Hei, reiser selv til lefkas 20 aug. kan ikke du skrive her å fortelle meg hvordan det var når du kommer hjem? gleder meg masse!!!:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nidri-fan Skrevet 16. juli 2007 #3 Del Skrevet 16. juli 2007 Hei, reiser selv til lefkas 20 aug. kan ikke du skrive her å fortelle meg hvordan det var når du kommer hjem? gleder meg masse!!!:D Heia! Vi er tre "damer" som skal til Nidri for 4.året på rad i august. Det er en herlig liten småby, på en fantastisk grønn og frodig øy. Det vi anbefaler deg å gjøre er å leie bil og kjøre til de fantastiske strendene på vestskysten, Kathisma og Porto Katsiki. det er grei veistandard og øya er så liten at du kjører rundt den på en dag, med bade stopp. En annen ting som er obligatorisk for oss er å sette av en dag til båttur med "Sjørøverskipet" Odyssevs, som har turer ut fra havnen nesten hver dag. En flott tur med dyktig og hyggelig mannskap. De store båtene er IKKE å anbefale. Sjekk også ut "Cafe de Paris" på havnepromenaden, Hellas beste is og øyas hyggeligste innehaver. Håper du får en fin tur og at du liker stedet like godt som oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_caroline_* Skrevet 17. juli 2007 #4 Del Skrevet 17. juli 2007 Hei, reiser selv til lefkas 20 aug. kan ikke du skrive her å fortelle meg hvordan det var når du kommer hjem? gleder meg masse!!!:D Hei, kom nettopp hjem fra to ukers ferie på Lefkas. Det var helt herlig. Vi leide scooter for å komme oss til de beste strendene (vestkysten) Anbefaler spesielt Egrimni og Kalamitsi!!!! Egrimni er en helt herlig og lang strand, og er du villig til å gå litt, kan man være helt for seg selv her! Porto katsiki og kathisma er også fine, men litt flere folk her da :-/ Håper du får en flott tur med like bra vær som vi hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_charlotte_* Skrevet 29. juli 2007 #5 Del Skrevet 29. juli 2007 Hej med jer, Jeg er en dansk pige som har jobbet i Nidri sommeren 2000. Jeg har desperat forsøgt at finde ud af om Cafe de Paris futfaren eksiterere. jeg leder nemlig efter en person derfra. Det er Cafe de Paris i Nidri I mener ikke? Tak. Mvh Charlotte Heia! Vi er tre "damer" som skal til Nidri for 4.året på rad i august. Det er en herlig liten småby, på en fantastisk grønn og frodig øy. Det vi anbefaler deg å gjøre er å leie bil og kjøre til de fantastiske strendene på vestskysten, Kathisma og Porto Katsiki. det er grei veistandard og øya er så liten at du kjører rundt den på en dag, med bade stopp. En annen ting som er obligatorisk for oss er å sette av en dag til båttur med "Sjørøverskipet" Odyssevs, som har turer ut fra havnen nesten hver dag. En flott tur med dyktig og hyggelig mannskap. De store båtene er IKKE å anbefale. Sjekk også ut "Cafe de Paris" på havnepromenaden, Hellas beste is og øyas hyggeligste innehaver. Håper du får en fin tur og at du liker stedet like godt som oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Maaneskinn_* Skrevet 29. juli 2007 #6 Del Skrevet 29. juli 2007 Jeg var på Nidri, Lefkas i 2002. Jeg syns ikke at det var så mye å gjøre der. Stedet er veldig lite. Kanskje stort nok for andre. Det kommer vel også an på hva man er ute etter, men jeg kommer ikke til å reise dit flere ganger. Ikke reisefølget mitt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nidri-fan Skrevet 30. juli 2007 #7 Del Skrevet 30. juli 2007 Hej med jer, Jeg er en dansk pige som har jobbet i Nidri sommeren 2000. Jeg har desperat forsøgt at finde ud af om Cafe de Paris futfaren eksiterere. jeg leder nemlig efter en person derfra. Det er Cafe de Paris i Nidri I mener ikke? Tak. Mvh Charlotte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nidri-fan Skrevet 30. juli 2007 #8 Del Skrevet 30. juli 2007 Hei Charlotte! Jo Cafe de Paris eksisterer enda, drevet av familien Dalakas. Mor og far driver kafe på dagen og Panos driver bar og iskrembar på kveldstid. En av de beste cafeene i byen! Hvem er det du leter etter? Kanskje vi kan gi deg svar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 31. juli 2007 #9 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg kom hjem fra Nidri i dag, har vært der i 2 uker. Det var et fint sted. Vi fant flere koselige barer og tavernaer med bra mat. Stranden i Nidri er ok, men min favoritt var Egremni på vestkysten. Desverre kommer man seg dit bare ved båt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #10 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg var i Nidri for ca 3 år siden... Syns det var utrooolig kjedelig der! Veldig lite sted, og veldig stille! Kathisma eller hva den stranda het var fantastisk da!! Det var vel egentlig det mest positive med hele turen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Caroline_* Skrevet 31. juli 2007 #11 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg kom hjem fra Nidri i dag, har vært der i 2 uker. Det var et fint sted. Vi fant flere koselige barer og tavernaer med bra mat. Stranden i Nidri er ok, men min favoritt var Egremni på vestkysten. Desverre kommer man seg dit bare ved båt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Maaneskinn_* Skrevet 1. august 2007 #12 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg var i Nidri for ca 3 år siden... Syns det var utrooolig kjedelig der! Veldig lite sted, og veldig stille! Kathisma eller hva den stranda het var fantastisk da!! Det var vel egentlig det mest positive med hele turen! Signerer den. Jeg ville dratt et annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mika^ Skrevet 13. august 2007 #13 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg har helt glemt bort å sjekke denne tråden!! jaja...nå reiser vi om 1 uke i dag;) gleder meg som et barn!!! (første gang i syden) men ja, vi tenkte på det å leie bil å kjøre rundt øya...hvordan er prisene der nede?...skal da ikke til nidri vi da, skal til ligia...noen som har vært innom der? og er det noen shopping muligheter der nede med tanke på badetøy og sånn? vil tippe det er billigere der nede enn her;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 13. august 2007 #14 Del Skrevet 13. august 2007 Tror prisen på bil var 79 euro pr dag (med full forsikring) og scooter var 19 euro pr dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sapfo Skrevet 13. august 2007 #15 Del Skrevet 13. august 2007 Anbefaller dere å leie bil evt. moped for å komme rundt på øya. Kan ikke huske jeg la merke til noen badebåter da jeg besøkte stedet for ca 3 år siden. Ikke spesielt godt utbygd bussnett. Mange flotte strender bla porto katziki ol Ellers et veldig rolig sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tippsi Skrevet 14. august 2007 #16 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg var på Lefkas, i Nidri, i fjor sommer og syntes det var superdeilig der! Bodde på et hotell rett ved bystranda, som var rolig og avslappende og med god plass mellom solsengene. Vi var der to uker, og den ene uken leide vi bil. Det er utrolig mange flotte strender på øya! Kjøp et kart og kjør i vei! Ser Porto Katsiki er nevnt under her, Vassilliki (sikkert ikke riktig stavet) var også deilig å være på. En av dagene kjørte vi også til Parga på fastlandet. Absolutt overkommelig avstand (halvannen time kjøring muligens?), og for et fantastisk flott sted! Jeg synes Lefkas er et kjempebra valg, og særlig når det er første gang i Syden. Har ikke vært i Ligia, men Nidri. Stedet var ikke så stort, men har sjarm og koselig havn med mange fine restauranter. Veldig romantisk å spise der nede i måneskinnet Dessuten er det minigolf rett ved, hihi. Så hvis Ligia viser seg å være veldig lite er det bare å stikke bort til Nidri. Husker ikke hva leieprisene for bil er. Det er en del forskjellige firmaer som leier ut, så det kan lønne seg å forhøre seg om prisene. Ikke bruk firmaet som samarbeider med reiseselskapet! Da vi reiste med Ving var utleieselskapet nesten dobbelt så dyrt som de lokale. Hvis dere har bil er det ikke nødvendig å dra på badebåttur. De reiser nemlig til de samme strendene. Da er det mye bedre komfort å kjøre egen bil med aircondition og se naturen! Hmmm... Prøver å komme på andre ting og gode tips, men husker ikke helt nå. Tror det er en del mygg der, så ta med myggdeo! Og kjøp en sånn stikkontakt med antimyggvæske i en flaske utenpå. Det var ikke bra shopping der, så jeg ville ikke satset på å finne der nede! Åh, dere kommer til å storkose dere!! God tur!!!! Dere kommer helt sikkert til å storkose dere! H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mika^ Skrevet 18. august 2007 #17 Del Skrevet 18. august 2007 ja, nå er det jo bare 2 dager til vi reiser.. har husket å kjøpe myggspray, og alt annet av toalettsaker. kjenner nå at sommerfuglene i magen snart har blitt så store som ørner og flyr snart ut;P var det mye nordmenn der nede når dere var der? kjenner ineg som har vært der, så det er vel ikke så kjent reisemål helt enda... tror jeg har klart å skrive ned alt vi trenger, men er det noen som kan komme på noe som vi pleie å glemme når vi skal ut å reise? det er alltid noe typisk enkelt man klarer å glemme:;p hilsen en kjempe spent mika;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Zorba_* Skrevet 22. august 2007 #18 Del Skrevet 22. august 2007 Hej charlotte jag kommer från nidri å ja Cafe de paris fins fortfarande kvar! Kanske vi träffats jag jobbade på byblos bar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tippsi Skrevet 25. august 2007 #19 Del Skrevet 25. august 2007 Hvordan var turen, mika? Håper du vil fortelle litt, jeg er spent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mika^ Skrevet 13. september 2007 #20 Del Skrevet 13. september 2007 Hallo hallo... nettet har vært nede på pc'n min..derfor har jeg ikke svart..! men ja, nå har vi jo komt hjem! 'Det var en fantastisk tur!! vi hadde 40-46 grader den første uka. veeeldig varmt, men det var nå bedre enn de 4 gradene vi kom hjem til her da!! Vi bodde på hotel Thalero, og det var en sjarmerende hotel med koselig personell. Rett over gata for hotellet hadde vi supermarked,baker og bensinstasjon. nybakt brød til frokost hver dag Er veldig enig i at Nidri er ALTFOR preget av turismen! men Lefkas by var ikke fullt så mye preget, og var en veldig vakker by Nei alt i alt er jeg glad for at det var til dette stedet jeg reiste første gang jeg skulle til syden;) men det hadde jeg vel sagt uansett hvor jeg hadde reist Neste år blir det Hotel Thalero, Ligia, Lefkada 3 uker så ei uke på ei annen øy;) Er klar allerede jeg;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå