Ian Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Jeg jobber i en film-butikk, og har jobbet der ganske lenge. En ting jeg har lagt merke til over de årene jeg har jobbet her er hvordan jenter og damer sjelden kommer alene. Greit nok, jeg vet jo at jenter som oftest er sosiale vesner. Men det jeg reagerer på er hvordan jentene/damene som kommer inn i butikken og snakker i mobilen mens jeg skal ekspedere dem. Av sedvane spør vi alltid om gyldig legetimasjon og om adressen fortsatt stemmer for å kunne oppdatere deres konti, som er for kundens eget beste! I det jeg prøver å spørre dem om noen enkle, korte spm. nikker de bare på hodet og virker utrolig opptatt med å jatte om hvordan det var hos Knut og Nina forrige helg. Hvordan skal jeg klare å kommunisere med dem hvis de ikke legger fra seg telefonen og fortsetter å snakke? Er det fordi de ikke vil bli oppfattet som usosiale? Eller kanskje de er redde for å skape et dårlig bilde av seg? Hva er det i såfall som er så dårlig med å se filmer alene? Personlig bryr jeg meg ikke om kunden kommer alene eller med venner, så lenge de eier folkeskikk - og mobilbruk mens jeg skal prøve å ekspedere dem oppfatter jeg som nedverdigende. Dette virker kanskje som et av de vanlige guttespørsmålene "Hvorfor går jenter alltid 2 og 2 på do", men jeg kunne godt tenke meg å høre noen av deres synspunkter. El Johño
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 I tilfeller som du nevner her er jeg enig med deg. Jeg er kvinne selv og synes det er uhøflig av jenter (og gutter) å snakke i mobiltelefonen når de snakker med andre, blir ekspedert eller på andre vis er i kontakt med andre. Det er mulig slike har dårlig oppdragelse. De vet ikke hvordan de bør oppføre seg ute blant folk?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå