Gjest Gjest_kristine_* Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Leier leilighet i et hus som er delt inn i 3 leiligheter. Eierene av huset bor ikke der selv. Her om dagen banket naboen ve siden av på og så at det skulle komme en takstmann innom en av dagene. Greit nok det,men vi har ikke hørt noe om dette fra eierne og jeg er litt redd for at de skal selge og at vi plutselig må ut av leiligheten. syns det er rart at vi bare har fått høre dette av naboen og ikke av eierne selv. Er det flere grunner til at en takstmann kommer enn at de skal selge?
Leo Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Er det flere grunner til at en takstmann kommer enn at de skal selge? Ja, det kan jo være snakk om en skade eller nødvendig reparasjon/utbedring som skal takseres eller at de ønsker å refinansiere og derfor trenger en ny takst. Det finnes sikkert også en hel del andre plausible grunner til å foreta en takst uten at huset nødvendigvis skal selges. At huset evt. skal selges fører heller ikke automatisk til at leiekontrakten opphører og at dere må flytte.
Gjest TS Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Ja, det kan jo være snakk om en skade eller nødvendig reparasjon/utbedring som skal takseres eller at de ønsker å refinansiere og derfor trenger en ny takst. Det finnes sikkert også en hel del andre plausible grunner til å foreta en takst uten at huset nødvendigvis skal selges. At huset evt. skal selges fører heller ikke automatisk til at leiekontrakten opphører og at dere må flytte. ok,takk for svar syns bare det er så rart at vi ikke har hørt noe fra eierne om dette,bare fra naboen.
Leo Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 syns bare det er så rart at vi ikke har hørt noe fra eierne om dette,bare fra naboen. Ja, det virker litt rart, men det kan jo bare være en forglemmelse eller kanskje takstmannen rett og slett ikke skal inn i leiligheten dere leier? Hva med å ta en telefon til huseier på mandag og spørre? Jeg vet jo ikke, men jeg synes ikke dette gir noen grunn til engstelse og jeg ville ha tatt det med ro inntil jeg fikk bekreftet noe annet. I verste fall er det jo noe som heter oppsigelsestid og det finnes helt sikkert andre muligheter. Dere vil jo aldri bli satt på gaten fra den ene dagen til den andre. Jeg forstår jo imidlertid godt bekymringen din! Usikkerhet m.h.t. bosituasjon er aldri morsomt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå