Mellon Skrevet 15. mars 2003 #1 Skrevet 15. mars 2003 Vi skal gifte oss til sommeren og har alltid snakt om å prøve å få barn etter at vi har giftet oss. I dag sa jeg til min fremtidige mann at jeg godt kunne tenket meg en liten en til august neste år, da sa han at han alltid hadde tenkt at han ville ha en i mars- april. Det gikk opp for meg der og da at vi la en seriøs plan og at vi ønsker å begynne å prøve for alvor i juni- juli. Jeg har ønsket meg dette en god stund nå, vi har vært i lag i 5 år. Da han fortalte meg hva han vikelig ønsket seg ble jeg så lykkelig. VI SKAL HA BABY. Akkurat som alle venne våre rundt oss. Men så begynner jo selvsagt jeg å bekymre meg. Hva om vi ikke får det til? Hva bør jeg gjøre/ passe på mens vi prøver? Vi er begge ferdig utdannet til sommeren og skal flytte til stedet vi vokste opp. Men jeg bekymrer meg for om vi har råd til barnet når det kommer. Har vi plass å bo, og hvor mye kan jeg vente å få i støtte? Hva vil de si på arbeidsplassen når jeg blir gravid rett etter anstettelse. HJELP. Det er så mye jeg tenker på isteden for å bare glede meg over at vi faktisk kan bli tre.
Gjest Hilde K S Skrevet 15. mars 2003 #2 Skrevet 15. mars 2003 Kjære deg ! Du må legge bekymringene til side, dere har jo ikke begynt å prøve en gang ! Før du begynner å prøve ; slutt å røyke, sørge for å ha et nogenlunde sunt liv og KOS deg når dere prøver og ikke la dette bli stress fra dag 0. Arbeidsgiveren din kommer nok ikke til å si så mye når du blir gravid lke etter å ha begynt i jobb, de skaffer nok en vikar og får deg jo tilbake etter et års tid ! Dersom dere begge har jobb regner jeg med at dere kan forsørge et barn. Mange ( studenter, enslige og uføre bla) klarer seg på mindre enn to fulle inntekter ! Dette går nok bra skal du se. Roe ned og bli gift først og så gravid og så fortelle til arbeidsgiver om over et halvt år !
Mellon Skrevet 16. mars 2003 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2003 Takk for svaret. Har en tendes til å bekymre meg for de minste ting ganske lett. Vi er bare så begge glad i barn og det kommer til å bli så fint når vi får vår egen lille. Min samboer lyser opp hver gang han ser en liten en og han er kjempe glad i å leke med barn. Jeg har så lyst å gi ham en og håper på at vi blir gravid i løp av bryllupsreisen. Kjenner jeg oss rett så vet jeg at vi hvertfall kommer til å prøve ganske mye da. Alt går nok bra skal du se. Jeg lever med motoet at "om man virkelig vil, så får en det til"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå