Gjest Lea Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Jeg leter etter pedler (lamper som henger fra taket) i rødt, mørk lilla eller oransje. De skal ikke være store ettersom jeg skal ha 3-4 stk ved siden av hverandre. Ca 15-20 cm i diameter. Det er også interessant med 3-4 som henger sammen på en stang eller klokkeformede eller kjegleformede pendler. Hovedsaken er at de har en sterk farge og at de ikke er for store. De bør heller ikke være for dyre. Max 400,- pr stk. Har tittet hos møbelkjedene og i lampebutikker (stort sett kjeder) i Oslo, ettersom jeg er overbevist om at jeg har sett slike tidligere, men jeg finner ikke annet enn pendler i klart eller hvitt/frostet glass. Har også sett noen i rødt som er ganske lange og er tynne i toppen, men disse liker jeg ikke noe særlig. Noen som vet hvor jeg får tak i noe sånt?
Lotten Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Herstal har pendler i rødt, pluss noen som ser oransje ut, med en diamenter på 13 cm. Se her for forhandlere i Norge.
Lotten Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 (endret) Så på en annen side - Lys-design - at Herstal lampene nok koster over kr 400. Men kjenner du noen som skal til Danmark i sommer kan det være en ide å be dem om å sjekke prisene der. Jeg har fått Herstal lamper mye billige der, siden merket er dansk. Vi skal selv på lampejakt i Danmark i ferien! Evt. se nettbutikk. Sender momsfritt til Norge. Med "danske" priser. Edit: lagt inn link. Endret 7. juli 2007 av Lotten
Gjest Lea Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 Jeg synes faktisk ikke at pendlene fra Herstal er så veldig fine. Dessuten koster de 1200 kroner pr stk (her i Norge) og det er ikke aktuelt. Jeg kunne tenkt meg noe som ikke har riller og sånt på. Helt glatte. Men det er fortsatt vansklig å finne. Vurderer å kjøpe noen i klart glass og male dem med glassmaling...
Scheherazade Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Kom til å tenke på noen jeg så i en butikk en gang, har selv vært på lampejakt i det siste, dog etter helt andre lamper enn deg. Prøvde å finne de på nett, tror det er disse fra Perluxi jeg så. Syns iallfall de er stilige, fåes også som enkle pendler, men da blir det fort mye dyrere. De er ganske gjennomsiktige, men jeg syns det er fint. Denne er jo også stilig, men da blir det igjen for dyrt.
Gjest Lea Skrevet 7. juli 2007 #6 Skrevet 7. juli 2007 Den stanga med fire på ver kjempelekker. Og prisen var jo helt grei den. Takk for tipset (tar gjerne i mot flere og har faktisk funnet ut at turkis eller knallblått også kan fungere veldig bra).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå