Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Har lest det jeg har kommet over med innhold i gaveesker men trenger tips. Har du et godt forslag så del det med meg :bukke: Jeg har gaveesker til bordkort, og trenger flere råd, har sett ting som after eight, love hearts ,sjokolade. Noen bedre??????
flickan Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Tror Revenka hadde Operamints i sine. De smelter ikke så raskt i varmen som mye annen sjokolade.. Har ellers lest om jelly beans oxo..
kathrine79 Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Vi kjøpte Anton Berg sjokolade, med karamell, min og bringebær fyll, litt konfektaktig smak, men bedre. De er pakket inn en og en som Twist, så de var lit "sikrere" en uten papir.
venus* Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 Jeg ville i hvert fall droppet LoveHearts og slike ting. Mine sønner ville elsket det, men vi voksne..? Jeg stemmer for After eight eller Boca porsjonssjokolader.
Kath Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Jeg ville i hvert fall droppet LoveHearts og slike ting. Mine sønner ville elsket det, men vi voksne..? Jeg stemmer for After eight eller Boca porsjonssjokolader. Vi skal ha Loveheart, og jeg ELSKER dem!!! Og det samme gjør de aller fleste gjestene våre! Her må man bare velge det man har mest sansen for selv! Synes M&M med egen personlig dato eller navn er ganske søte, eller små Hval-sjokoladefigurer! 1
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #6 Skrevet 7. juli 2007 Man får jo også lovehearts med bokstaver og dato på. Husker ikke siden til de som lagde det akkurat nå men..
harleygirl Skrevet 14. desember 2010 #7 Skrevet 14. desember 2010 Masse morsomt man kan putte inn i gaveesker. Man kan jo også være utradisjonell og forsøke med tørrfisk, reinskav eller noe annet.
estrella Skrevet 14. desember 2010 #8 Skrevet 14. desember 2010 Masse morsomt man kan putte inn i gaveesker. Man kan jo også være utradisjonell og forsøke med tørrfisk, reinskav eller noe annet. Jeg skjønte ikke helt poenget med den linken For det første var det utrolig stygge esker..og for det andre så var TS ute etter hva en kan putte i eskene til gjestene og ikke selve eskene! (Ser at du skriver tørrfisk o.l, men skjønner fortsatt ikke det med linken til de gaveeskene)
Munchlax Skrevet 14. desember 2010 #9 Skrevet 14. desember 2010 Jeg skjønte ikke helt poenget med den linken For det første var det utrolig stygge esker..og for det andre så var TS ute etter hva en kan putte i eskene til gjestene og ikke selve eskene! (Ser at du skriver tørrfisk o.l, men skjønner fortsatt ikke det med linken til de gaveeskene) Ikke bare det, men tråden er også fra 2007, så regner med at TS har gjort ferdig gaveeskene sine nå.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #10 Skrevet 14. desember 2010 Men diskusjonen kan ha nytte for andre.
frk_fantasy Skrevet 14. desember 2010 #11 Skrevet 14. desember 2010 Hvorfor har man gaveesker? Må man ha det i bryllup? hvor skal de plasseres, og hva er funksjonen liksom? Spør rett og slett fordi jeg aldri har vært borti gaveesker i bryllup før (har kun vært i 2 stk da..) så er mest nysgjerrig. Forventer gjestene seg dette?
Gjest Purple Haze Skrevet 14. desember 2010 #12 Skrevet 14. desember 2010 Nå skal ikke jeg gifte meg, men jammen har jeg meninger om mangt likevel :gjeiper: Er ikke et bryllup dyrt nok fra før, om man ikke skal lage seg ekstra kostnader som f.eks gaveesker? Det virker på meg som fullstendig bortkastet, både økonomisk og tidsmessig. Som gjest ville jeg syns det var merkelig å få en eske med godteri i et bryllup. Det blir for meg litt sånn barnebursdag-godtepose-opplegg. 1
estrella Skrevet 14. desember 2010 #13 Skrevet 14. desember 2010 Ikke bare det, men tråden er også fra 2007, så regner med at TS har gjort ferdig gaveeskene sine nå. DET la jeg ikke merke til Jeg må lære meg å sjekke startdatoen på når trådene er skrevet
estrella Skrevet 14. desember 2010 #14 Skrevet 14. desember 2010 Nå skal ikke jeg gifte meg, men jammen har jeg meninger om mangt likevel :gjeiper: Er ikke et bryllup dyrt nok fra før, om man ikke skal lage seg ekstra kostnader som f.eks gaveesker? Det virker på meg som fullstendig bortkastet, både økonomisk og tidsmessig. Som gjest ville jeg syns det var merkelig å få en eske med godteri i et bryllup. Det blir for meg litt sånn barnebursdag-godtepose-opplegg. Gaveesker er veldig vanlig i USA, så denne trenden kommer nok sakte, men sikkert også til Norge. Personlig kunne jeg godt ha brukt gaveesker som bordkort - hvis det passer med temaet, økonomi osv. Men jeg vil ikke si at gaveesker er en nødvendighet! Heller ikke noe man trenger å forvente å få i et bryllup!
lilleGrethe Skrevet 15. desember 2010 #15 Skrevet 15. desember 2010 Gaveesker (kalles favours på engelsk) er vanlig i både Storbritannia og USA, og sikkert også andre engelskspråklige land. Det er en liten gave til gjestene, ofte kombinert med bordkort. Jeg har hørt om alt fra billige favours som esker med godteri, til større favours som sjal til damene og mini-flaske med cognac til mennene. I Norge er ikke dette tradisjon, men med flere og flere internasjonale brylluper og inspirasjon fra forumer og nettsider i engelskspråklige land så virker det som om det blir mer vanlig. Min erfaring er at det blir mye penger å bruke på noe som ikke er spesielt viktig for gjestene - de smågavene jeg har fått i engelske bryllup der jeg har vært gjest har jeg stort sett glemt å ta med meg hjem. Da tar jeg heller med meg bordkortet hjem som minne - det får ihvertfall plass i veska. Men hvis man har bestemt seg for å ha det, er det masse inspirasjon i favour-hjemlandene England og USA, så det er bare å Google! Favours på britisk engelsk, og favors på amerikansk. Hvis du skal kjøpe fra utlandet, er det nok lurest å søke i UK, da det er oftere at de kan sende til Norge. Amerikanske nettbutikker er ikke like internasjonale, og forsendelse blir mye dyrere hvis det i det hele tatt er mulig.
Frk. Belle Skrevet 17. desember 2010 #16 Skrevet 17. desember 2010 Har dere en favrittsjokolade/godis som også finnes i miniversjon? Stratos? Melkesjokolade? Troika? Det kunne i så fall vært morro å puta i:) Vi hadde hjemmelaget biscotti pakket inni celfan som lå på hver tallerken...
Wonders Skrevet 23. desember 2010 #17 Skrevet 23. desember 2010 hadde syntes det var teit om jeg gikk hjem med en liten eske med sjokolade asså. Dropp slikt. Tenk heller på en ekstra kosnad som betyr noe. Som å legge ut engangskamera på bordene som skal brukes av gjestene og legges igjen når de går. Kan være mye morro for dere seinere. Har vært i noen utenlanske og norske bryllup. De norske fikk vi ikke noe, men fikk kaker på de utenlandske. Slike tørre kliissete greier. Huff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå