Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Jeg har nettopp kjøpt en Whirlpool ADP 4300 oppvaskmaskin, koblet den til og fylt den med kopper og kar. Maskinen starta greit, fylte vann og begynte å svive og gå. Så blir det helt stille, og den grønne lampen begynner å blinke. Iflg bruksanvisningen indikerer dette en feil, og det er nettopp dette jeg ikke er kar om å forstå hva er. Vær så snill noen, hjelp meg før jeg river av meg håret? (Har vasket opp for hånd i snart to år)
Mrs. K Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Den har tappet vann og vasket og nå melder den om en feil. Kanskje den ikke får tappet ut vannet igjen. Hvor langt i programmet har den kommet?
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Den rakk nok bare såvidt å fylle litt vann i bunnen av maskinen før den stoppa. Kanskje den ville spyle unna litt og så tappe, og så er det noe som sperrer for det kanskje?
Mrs. K Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Og du er sikker på at du har startet den på vaskeprogram og ikke bare et skylleprogram? Ligger vannet igjen på bunnen av maskinen? Kanskje det er noe i filteret som sperrer? Teip som skal tas av? Noe som skal åpnes før maskinen tas i bruk første gang? Vannlås som ikke virker (eller virker for bra)?
Gjest Lea Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 De fleste nye oppvaskmaskiner har "feilmeldinger" for forteller hva som er galt. De kan blinke på en spesiell måte e.l. I bruksdanvisningen finner du nok en forklaring. Min oppvaskmaskin henger seg en sjelden gang opp. Da må jeg passe på at maskinen ikke står på noe program og holde "startknappen" inne i 10 sekunder. Da nullstiller den seg. De nye maskinene har også Aquastop. Denne gjør at maskinen stopper om det er lekkasje eller noe sånt.
Gjest Gjest_marion_* Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Hva med å lese bruksanvisninga? Der pleier det som regel å stå forslag til årsaker at maskinen ikke virker. Får den ikke tappet ut forvask-vannet? Er avløpet tett? Tar den ikke inn nok vann slik at den ikke får vasket eller blir for varm, er kanskje vanntrykket for svakt osv osv.... -er eksempler på hva man kan lese i bruksanvisninga.
Bladlusa Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 (endret) Sjekk avløpet. Vi hadde rørlegger til å montere oppvaskmaskinen (samtidig med at han monterte avløpssystemet under benken), og han presterte å sette igjen en "sperreskive" i koblingen mellom avløpsslangen fra maskinen og selve avløpsrøret. Avløpet var da selvsagt potte tett, og maskinen oppførte seg omtrent sånn du beskriver. Endret 9. juli 2007 av Bladlusa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå