Gjest Vampyra Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Ja nettopp? Jeg farget håret for snart en måned siden og allerede har jeg ettervekst... Er det normalt å farge håret hver eneste måned? Sliter ikke det veldig på håret?
Parfumfreek Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Jeg farger hver måned, men farger kun etterveksten. Da går det også bra i forhold til slitasje. Jeg farger som regel selv, og får hjelp av en av døtrene mine til bakhodet
Gjest Deception Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Jeg farger hver fjerde uke, men har kort hår, og i tillegg vokser det veldig raskt.
Gjest Vampyra Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 (endret) Ja jeg tror jeg bare tar etterveksten neste gang, men jeg synes at hele håret blir lysere i løpet av relativt kort tid. Endret 6. juli 2007 av Vampyra
Gjest Deception Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Farger du mørkere enn din naturlige farge? Muligens kan det hjelpe å bruke produkter for farget hår, og jeg har også hørt at det er lurt å blande en spiseskje eplesidereddik inn i balsamen. Det gir ingen lukt når det skylles ut, men bevarer fargen.
Gjest Vampyra Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 Ja litt mørkere, og jeg bruker shampo og kur for farget hår...
Gjest Frysepulver Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Jeg er lys, men har freshet opp farget litt de siste årene. Nå gidder jeg ikke mer, for frisøren min har akkurat født og kommer ikke tilbake på en stund. Alle andre klarer å få håret mitt gult, noe jeg synes er mindre pent. Nå skal jeg satse på solens blekeevner samt litt sitron dersom det røyner på
Grace Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 Jeg farger det ca hver fente uke.. Tar bare etterveksten annehver gang. Og frislren gnir da ut fargen i hele håret før det skyldes sånn at det blir "fresht" over hele håret
Gjest Alou Skrevet 6. juli 2007 #9 Skrevet 6. juli 2007 Jeg prøver å slutte med helblekingen jeg drev med før. Nå pleier jeg stripe det/evt. farge etterveksten noen ganger i året. Får litt ettervekst, men siden jeg har lyst hår som min naturlige hårfarge så blir den ikke så tydelig at det er stygt.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2007 #10 Skrevet 7. juli 2007 Jeg farget også hele håret før, men skjønte raskt at etterveksten kommer altfor fort (etter ca en måned). Jeg har gitt opp å ha en pen hårfarge som kler meg, og har godtatt mine egentlige farge. Men jeg har oppdaget striping, og fresher opp med striper hos frisør! Så du får nesten ta et valg om du orker å styre med ettervekst så ofte, hvis ikke får du velge en farge som ikke er så langt unna din egen.
Gjest Jytte Skrevet 7. juli 2007 #11 Skrevet 7. juli 2007 Striping er bare helt glimrende og jeg har helt sluttet å farge/tone hele håret. Tar striper i forskjellige nyanser - da behøver jeg kun å ta et par nye striper iblant når jeg klipper det for å holde håret pent.
Gjest Gjest_Cuba_* Skrevet 7. juli 2007 #12 Skrevet 7. juli 2007 Dere som kun farger etterveksten.. Kjøper dere en hel eske bare for å ta etterveksten og så kaste den..? Jeg farget det i går etter ca et par måneder og da syns jeg hele håret har blitt blassete på en måte. Syns det blir best å farge hele håret. Men er jo redd for å ødelegge det og. Bruker den fra L`oreal (er det vel) med striping i pakka. Og den er jo ganske dyr om jeg skal bare bruke en liten del av fargen for å bare kaste resten..
Gjest Vampyra Skrevet 7. juli 2007 #13 Skrevet 7. juli 2007 Ja det er jo litt dumt, men kan man ikke bare blande i et eget beger? bruke halve av hver for eks?
Cata Skrevet 7. juli 2007 #14 Skrevet 7. juli 2007 Jeg farger det ca hver fente uke.. Tar bare etterveksten annehver gang. Og frislren gnir da ut fargen i hele håret før det skyldes sånn at det blir "fresht" over hele håret Ca. samme prosedyre her, bare at jeg farger hver 6. uke når jeg er hos frisøren. Har kort hår og farger dessuten i en farge som ligger ganske nær min egen så det blir ikke altfor galt.
Parfumfreek Skrevet 7. juli 2007 #15 Skrevet 7. juli 2007 Ja det er jo litt dumt, men kan man ikke bare blande i et eget beger? bruke halve av hver for eks? Joda, jeg tar halvparten av hver flaske og blander i et annet beger. Går helt fint det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå