Gå til innhold

Kundegaranti

Anbefalte innlegg

Gjest Undrende gjest
Skrevet

Om et selskp har en kundegaranti, innebærer det at de er pliktig til å kompansere for brudd av garantien? Eller kan kundegaranti sees på som mål.

Oppsummert, det jeg spør om er: Kan en ha kundegaranti uten å kompansere kunden ved brudd på garantien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Neeei, det høres jo rart ut da. Har man en garanti, må det jo være noe man får igjen hvis den ikke holdes. Eks. penger tilbake, prosenter, dekking av kostnader (eks. Sporveiens reisegaranti som dekker kostnader til taxi hvis tbanen står).

Mål og garanti er IKKE det samme

Endret av Imax
Gjest Undrende gjest
Skrevet

Ja, jeg forbinder jo garanti med at det skal kompenseres. Dette gjelder et buss-selskap. Et punkt i garantien er at om bussen er mer enn 20min forsinket, kan en ta taxi på selskapets regning. På de andre punktene står det ingenting. Har opplevd en del brudd fra den listen, og vil tro veldig mange har gjort det samme. Blandt annet har jeg opplevd å ikke få svar innen rett tid når jeg har henvendt meg til selskapet (eller ikke fått svar i det hele tatt). Noe som står i garantien. Det bør jo være en form for kompensasjon for slike ting. Men siden slike punkt og punkt om at bussene skal kjøre til rett tid, være rene og sånn, så kan det virke mer som en god blanding av mål og garantier.

Noen som kan vise til regelverk som sier at ordet kundegaranti bør7må innebære kompensasjon ved brudd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...