Gjest Gjest_Augustbrud_* Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Er det vanlig å skrive navnene på prest og organist bakpå kirkeprogrammet. Og solist?
t-schnuppa Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Tror vel det er like vanlig å gjøre det som å ikke gjøre det! Etter hva man ønsker selv.. Vi skal ha
kathrine79 Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Vi valgte å ikke gjøre det, fordi det ikke passet på vårt. Vi brukte samme kort som invitasjonen som kirkeprogram, og det kunne bare være tekst inni og det var ikke plass. Men tror mange gjør det.
Floja Felíz Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Vi skal gjøre det, men jeg aaaaner ikke om det er vanlig.
Gjest Gjest_Augustbrud_* Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Burde vel heller spurt om dere andre her inne skriver det... men hva skriver man når det er flere (tre) som skal synge? Solist er vel bare èn?
heike007 Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 Burde vel heller spurt om dere andre her inne skriver det... men hva skriver man når det er flere (tre) som skal synge? Solist er vel bare èn? Skal de synge sammen? Da skriver du kanskje solistER? Jeg lurte også veldig på hvordan jeg skulle skrive det siden vi har to som skal synge duett. "Duettsangere" høres ganske håpløst ut i mine ører (de synger egentlig i kor). Tror jeg bare skriver "solister" uansett og håper ingen henger seg opp i det... Inni kirkeprogrammet vil det stå: Sang "sangens tittel" Sunget av xxx og xxxx Vi skal ihvertfall ha med på baksiden av programmet både prest, organist, solister og brudepike/-svenn.
kathrine79 Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Tre som synger sammen er jo en TRIO, men tror det brukes mest om de som synger sammen til vanlig, f. eks. "De tre tenorer". Blir vel litt feil å skrive solister om de synger sammen, da er det jo ikke solo... Tror jeg ville skrevet Sang: Xxx Xxx, Xxx Xxx og Xxx Xxx
Frey Skrevet 7. juli 2007 #8 Skrevet 7. juli 2007 Vokalister kan vel brukes. Vi skriver på takk til prest, organist og vokalist på baksiden av programmet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå