Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest He-Man
Skrevet

Scenario:

Kvinne; 38

Mann; 25

Har hatt sex 4 ganger. Mannen har ikke gjort antydninger til at det er snakk om noe mer en et puleforhold. Kvinnen bedyrer at hun tar pilla. Så forteller hun at hun har blitt gravid, og litt sånn manipulerende "lurer på hva du tenker om det."

Min første tanke er at det er mer sannsynlig at dette er planlagt bondefangeri, enn at det er tilfeldig.

Min andre tanke er, hvordan skal en gå fram i en sånn sak? Dere jentene her som har tatt abort, hva sa kjæresten deres for å overtale dere. Hva kan en si til damer for å presse dem til å ta abort? Hvilken strategi er best, tatt i betraktning av at dette sikkert ikke bare var uflaks og gitt at en ikke har skrupler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fortår ikke hvorfor han tok en slik sjanse i utgangspunktet. Dersom han ville være helt sikker, hadde han brukt kondom. Også for å beskytte seg mot sykdommer. Jeg kan ikke kalle det noe annet enn dumdristig. I verste fall kan man bøte med livet. (aids) Men... Gjort er gjort. Lovverket er på kvinnens side, det beste mannen kan gjøre er å insistere på abort.

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Hvis hun faktisk planla dette er det vel svært lite mannen kan si som gjør at hun ombestemmer seg. Trist for han som sikkert må betale barnebidrag i 18 år, og synd for barnet som har en manipulerende, egoistisk mor, og en uvillig og i tillegg godtroende og litt dum far.

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Om en kvinne sier hun går på pillen, og de har hatt sex en stund, så er kanskje guarden senket litt, og en frykter ikke å bli lurt på samme måte. Jeg synes skyldplasseringen her er lavmål, men la det ligge.

At det er kvinnen som bestemmer er det ingen tvil om, uansett hva en måtte mene om det, jeg mener også dette er riktig, men at menn da burde få mulighet til å fraskrive seg foreldreansvaret om kvinnen er vrang og ikke vil abortere.

Tilbake til saken her; det er mange muligheter. Hva hvis mannen sier at han erkjenner at han ikke kan tvinge henne, men at det uansett skal være mulig for ham å gjøre livet hennes vanskelig på alle mulige måter. Politiet beskytter ikke kvinner like godt som du tror.

Han kan si at hun ikke kommer til å se ham igjen, si opp telefonabonnementet og skifte navn.

Endret av Scorpina
Skrevet

Det er for meg ufattelig at noen lurer menn på denne måten. At det skjer har jeg ingen tvil om, men jeg har fortsatt problemer med å skjønne hvordan noen kan få seg til å gjøre det.

Når det er sagt....

Menn har et valg. Ta ansvar for prevensjon om man ikke ønsker barn eller slutt å syt.

Gjest Gjest_regine_*
Skrevet

Hvis en mann kun ønsker et puleforhold, og ikke vil ha noen forpliktelser utover det - så sørger HAN SELV for egen prevensjon. Uansett om hun sier hun bruker piller eller ikke.

Skrevet

Nå har han jo tydeligvis ikke brukt kondom, så det skipet har seilt. Hjelper ikke å være etterpåklok.

Han trenger ikke å ha noe med barnet å gjøre hvis han ikke vil, men barnebidrag må han vel betale uansett?

Skrevet
Min andre tanke er, hvordan skal en gå fram i en sånn sak? Dere jentene her som har tatt abort, hva sa kjæresten deres for å overtale dere. Hva kan en si til damer for å presse dem til å ta abort? Hvilken strategi er best, tatt i betraktning av at dette sikkert ikke bare var uflaks og gitt at en ikke har skrupler.

Da jeg tok abort prøvde han å overtale meg til å beholde.

Så det var ingen som overtalte meg, jeg ville det selv.

Han kan snike en kjempeoverdose østrogen blandet ut i en drink etter å ha sjenket henne full?

Hun drikker seg da vel ikke full visst hun vil ha barnet!

Så tror nok at det ikke funker

Gjest Gjest
Skrevet

Menn som ikke vil bli fedre MÅ bruke KONDOM!

Gjest Gjest
Skrevet

Han burde ikke hatt sex med denne dama hvis han var redd for å bli far til hennes barn. Han er 25 år og voksen nok til å ta ansvar for sine handlinger. Synes han bør stille opp for barnet med samvær og barnebidrag.

Skrevet

Ansvaret for prevansjon ligger hos begge parter, og hvis man bare har et "puleforhold", bør man sikre seg skikkelig hvis man ikke vil bli pappa. Det hjelper ikke å stole på damen, man må rett og slett ta ansvar selv...

Skrevet

Tråden ryddet.

Scorpina

(mod)

Gjest Gjest
Skrevet
Om en kvinne sier hun går på pillen, og de har hatt sex en stund, så er kanskje guarden senket litt, og en frykter ikke å bli lurt på samme måte. Jeg synes skyldplasseringen her er lavmål, men la det ligge.

At det er kvinnen som bestemmer er det ingen tvil om, uansett hva en måtte mene om det, jeg mener også dette er riktig, men at menn da burde få mulighet til å fraskrive seg foreldreansvaret om kvinnen er vrang og ikke vil abortere.

Tilbake til saken her; det er mange muligheter. Hva hvis mannen sier at han erkjenner at han ikke kan tvinge henne, men at det uansett skal være mulig for ham å gjøre livet hennes vanskelig på alle mulige måter. Politiet beskytter ikke kvinner like godt som du tror.

Han kan si at hun ikke kommer til å se ham igjen, si opp telefonabonnementet og skifte navn.

Dette forslaget er jo i hvertfall drøyt.

Hvis hun er 38 år og ikke har noen barn fra før og hennes utgangspunkt var å lure 25 åringen så tror jeg det er lite han kan gjøre for å få henne til å ta abort.

Hadde en venninne som ble gravid og hvor barnefaren gjorde alle tenkelige ting for å få henne til å ta abort. Hun hadde imidlertid bestemt seg å nektet. Han gikk så langt at han til og med ga trusler om å få noen til å skade henne slik at hun ville abortere. Det skal nevnes at de hadde vært sammen i 4 år, men fordi han er muslim og foreldrene ikke viste om henne gjorde det han desperat. Han klarte aldri å få henne til å ta abort, men han gjorde livet hennes kjipt i 9 mnd. Men han har tatt sitt "ansvar" og elsker nå barnet sitt. De er ikke sammen lenger.

Gjest Gjest
Skrevet

Mine tanker er at han er mildt sagt naiv. Noen tar ikke pillene bevisst for å lure, andre slurver mer ubevvist, og selv om bruken er helt perfekt så er de kun rundt 99 % sikre (ca 92 % ved "normal bruk").

Forsøk på å lure henne til abort ved å gi henne kjemikalier vil så vidt jeg husker havne inn under grov legemsbeskadigelse.

Gjest Solid Snake
Skrevet

Jeg leser i "vi som sørger" forumet at det er noen småjenter som sliter med dårlig samvittighet fordi de har tatt abort. Press fra kjæresten nevnes her.

Jeg har aldri hørt om ei jente som egentlig ville ha barnet som ombestemte seg når mannen er forståelsesfull og forteller at han backer henne opp selv om han egentlig ikke vil ha barnet.

Det er et spørsmål om hva slags person du ønsker å være. Hvis skrupler ikke teller her, så er det bare å kjøre på med så mye psykisk terror du bare kan, for du har ikke noe å tape.

Jeg har hørt rykter om både vold og skade på bil og inventar, men jeg syns ikke vi skal oppfordre til sånt her. Allikevel hvis samvittighet ikke spiller noen rolle, så tror jeg mange damer tenker seg om både en og to ganger hvis de får barn med en ustabil mann. Så å være litt ustabil er sikkert ingen dum ide.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis det er som du mistenker og det er jeg ganske sikker på at det er, så må du gi henne ekstremt dårlig samvittighet for å ha gjort akkurat det. Virkelig kjør inn hvor forferdelig ødeleggende det er for deg å få et barn nå.

Skrevet
Min andre tanke er, hvordan skal en gå fram i en sånn sak?

(...)

Hvilken strategi er best, tatt i betraktning av at dette sikkert ikke bare var uflaks og gitt at en ikke har skrupler.

Min første tanke er at du kan bare begynne å spare til barnebidrag.

Min andre tanke er at nei, det er mange som ikke har skrupler. Så dere passer i grunnen veldig godt sammen.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Bruk kondom.

Vil damen ha barn, kommer barnet du har laget til verden enten du vil eller ikke. Tenk langsiktig. Hva slags person vil du være? Er det slik som dette du vil eksponere deg foran familie, venner og ikke minst ditt eget barn?

Gjest Gjest
Skrevet

Beste strategien er å ikke snakke med henne. I det hele tatt. Fullstendig taushet, isolere henne. Hvis hun ikke har tanker om å være alenemamma, og vil ha barn for enhver pris, så er det jo sjanser for at hun finner seg en annen mann og prøver igjen etter at hun har tatt abort.

Si en setning, si at hun ikke bare gjør et overgrep mot deg, men også et overgrep mot ungen ved å la den vokse opp uten pappa. Hun har valget med å kvitte seg med en celleklump, eller få en unge med dårlige oppvekstvillkår. Så ville jeg lagt på røret.

Skrevet

Jeg ser det slik at det vil være umulig å innlede et samarbeid med en kvinne som har vært så falsk. Jeg har ingen illusjoner,- hun kommer sikkert til å kreve barnebidrag.

Jeg kjenner ikke lovverket godt nok, men jeg mener at kvinner som gjøre dette, ikke bør kunne komme og kreve noe fra mannen etterpå. Ikke så lenge dette er basert på løgn og bondefangeri.

Som andre kvinner her inne sier: Ikke stol på kvinner. Bruk kondom eller unngå vaginal sex/ penetrering.

Hvis det nå likevel blir sånn at du blir far om noen måneder, ville jeg gjort alt for å få forelsdre og omsorgsrett. Om nødvendig ville jeg ha stevnet henne for retten for å kunne ta hånd om eget barn. Jeg mener at hun med sin atferd har vist at hun ikke er skikket til å ta vare på et barn. Ihvertfall ville ikke jeg overlatt ansvaret for mitt barn til en så løgnaktig person.

Dette ville jeg sagt til henne nå, slik at hun vet hva som venter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...