Gå til innhold

Antrekk: Hva dere vil....??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jag tycker fortfarande att man ska skriva Antrekk: xxxxx på inbjuden - oavsett vad man väljer för antrekk. Det är till för att hjälpa gästerna att klä sig. Det ett sätt att undvika missförstånd och funderingar.

Varför skulle man INTE ange klädnivå? Det är en liten rad på en inbjudan som kan hjälpa mycket för att få gästerna att känna sig bekväma. Om man bjuder in flera olika familjer och vänner kommer de tolka en utebliven klädkod på olika sätt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva med "mørk dress og lang kjole"?

Da kommer ingen i smoking, og damene kommer i aftenskjoler...

Kjempelurt! Så enkelt og genialt kan det jo bare gjøres!!

Thank you!!!

Skrevet

:o hmm... er jo helt ny på dette feltet da, men den slo visst ann! Nå ble jeg kjempeglad :D Vi fikk en gang en innbydelse som det sto "mørk dress og kort kjole" på, men det var formiddagsbryllup, så da passet det vel bedre med kort...

Skrevet

Kanskje jeg kan skrive

Mørk dress / Bunad

Kjole / Bunad

?

Går det an?

Skrevet

Jeg slenger innom her...

Dette er kanskje en brannfakkel, men er det EGENTLIG så innmari nøye hva gjestene har på seg da? Hvis du ikke skal et innmari formelt bryllup, mener jeg? Må innrømme jeg hadde fått litt hetta hvis jeg følte jeg måtte leie antrekk til mannen og meg fordi det stod i innbydelsen. Folk bør få lov til å ta på seg det de har. Har man grå dress eller smoking, så bør man få lov til å bruke den og har man bare røde kjoler og liker det, så bør vel strengt tatt ikke brudeparet be dem ha på seg noe annet?

I vårt bryllup skal jeg ikke ha noen dresskode, folk pynter seg som regel med det fineste de har når de blir invitert i bryllup uansett. Og de som er i tvil om antrekket passer, prater med oss eller mine foreldre. Og selvsagt kommer det an på hvor festen skal avholdes og hvor formelt det skal være, men slikt skjønner vel gjestene? Det er tross alt menneskene inni antrekket som betyr noe, iallefall i mitt bryllup...

MissS

ps! ikke meningen å tråkke på noen tær her i det hele tatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...