Trillrund Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Er det mulig å fjerne hyperkobling fra alle cellene i en kolonne, eller må jeg fortsette å fjerne en og en hyperkobling? Har nå fått Office 2007. Prøvde å finne ut det samme for 2003, men da klarte jeg ikke å finne noen måte å gjøre dette på.
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Er det mulig å fjerne hyperkobling fra alle cellene i en kolonne, eller må jeg fortsette å fjerne en og en hyperkobling? Har nå fått Office 2007. Prøvde å finne ut det samme for 2003, men da klarte jeg ikke å finne noen måte å gjøre dette på. Jeg tror du må fjerne de fra en og en celle.
Trillrund Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2007 Jeg tror du må fjerne de fra en og en celle. ja, det var det jeg fryktet... at det er like tungvindt som tidligere... Skjønner ærlig talt ikke hva du mener Henter en del info fra ulike kilder, og ofte er det knyttet koblinger til enkelte elementer. Og når man skal bruke info'en videre i f eks word, så er det greit at hyperkoblingene ikke følger med....
Gjest mæg-b Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Prøv og merk hele kolonnen og klipp den ut. Velg i menyvalget Reidger, Lim inn utvalg og velg Lim inn Verdier. Da får du kun med tallene, og inger formler eller hyperkoblinger.
Trillrund Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. juli 2007 Prøv og merk hele kolonnen og klipp den ut. Velg i menyvalget Reidger, Lim inn utvalg og velg Lim inn Verdier. Da får du kun med tallene, og inger formler eller hyperkoblinger. I feltet "Redigering" i excel2007 finnes bare disse funksjonene; Autosummer, Fyll, Fjern, Sorter og filtrer, Søk etter og merk...... Usj, alt var bedre før... sliter med word også......
Gjest Blondie65 Skrevet 7. juli 2007 #7 Skrevet 7. juli 2007 I feltet "Redigering" i excel2007 finnes bare disse funksjonene; Autosummer, Fyll, Fjern, Sorter og filtrer, Søk etter og merk...... Usj, alt var bedre før... sliter med word også...... Du har lim inn utvalg også vel?
Trillrund Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. juli 2007 Du har lim inn utvalg også vel? Ikke i Redigeringsboksen... Der er bare de 5 nevnte valg, og ingen av dem har undervalg lim inn utvalg heller.... Har lim inn i Utklippstavle boksen, men får ikke valg lim inn utvalg eller lim inn verdi. Det er ikke tall, men navn som ligger i kolonnen, kanskje det er derfor??
Gjest Blondie65 Skrevet 7. juli 2007 #9 Skrevet 7. juli 2007 Ikke i Redigeringsboksen... Der er bare de 5 nevnte valg, og ingen av dem har undervalg lim inn utvalg heller.... Har lim inn i Utklippstavle boksen, men får ikke valg lim inn utvalg eller lim inn verdi. Det er ikke tall, men navn som ligger i kolonnen, kanskje det er derfor?? Det kan være. Jeg har ikke den versjonen av Excel selv så jeg får ikke testet. Men du kan jo teste det ved å legge inn en kolonne med noen tall og se om du får det frem da.
Gjest ChristopherSmiley Skrevet 3. juli 2008 #10 Skrevet 3. juli 2008 Ikke i Redigeringsboksen... Der er bare de 5 nevnte valg, og ingen av dem har undervalg lim inn utvalg heller.... Har lim inn i Utklippstavle boksen, men får ikke valg lim inn utvalg eller lim inn verdi. Det er ikke tall, men navn som ligger i kolonnen, kanskje det er derfor?? Til alle som måtte google dette svaret og lurer på det samme. Får man ikke til å fjerne alle hyperkoblingene på en gang i Excel, kan man klippe ut kolonne for kolonne og lime den inn i notisblokk. Da forsvinner alle koblinger. Så merker man teksten i notisblokken og limer den tilbake i Excel-arket. Da har du på en raskt og enkel måte fjernet koblingen og spart deg for mye arbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå