Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2003 #1 Del Skrevet 15. mars 2003 NVE truer med å innført kvote på strømforbruket hvis vannstanden blir kritisk lav. Da må hver enkelt abonnent kutte forbruket med 30% av sitt gjennomsnittsforbruk. Den som bruker for mye kan bli nødt til å betale 10 kroner pr. kilowattime overforbruk. Nå kan jeg angre at jeg allerede har skrudd ned på forbruket. En ytterligere senking på 30% kan jeg umulig få til uten at innetemperaturen blir så lav at det blir nødvendig å ha på ute klærne hele dagen. Blir så forbannet over at det er mulig å sette landets innbyggere i en slik situasjon og slippe unna ustraffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 15. mars 2003 #2 Del Skrevet 15. mars 2003 hmmmm, må vel gå til innkjøp av vaskebrett og parafinlampe jeg da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2003 #3 Del Skrevet 17. mars 2003 Dem skulle fått til slik vi hadde det for noen år siden. da hadde vi ordning med overforbruk. En bestilte den strømmen man trodde en trengte. jeg hadde 3000 kilowatttimer. Brukte en da over ble det veldig dyrt. Da fikk den som sløste betale for seg. Ikke de som spare. da hadde vi det som het årsoppgjør. Skjedde ofte at jeg fikk en sjekk fra det lokale el-verk med penger. da gikk vi inn for å spare. Håper det virkelig kommer tilbake. ps. syns nok 10 kr. kwt er veldig dyrt. Jeg nekter å fryse- så jeg sparer nok nå også, men varme trenger jeg. Slår av alt unødvendig lys på dagtid. Slår ned varmen da jeg går ut osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Transe Skrevet 19. mars 2003 #4 Del Skrevet 19. mars 2003 Hvorfor blir ikke ordningen med "kildekraft" eller "tilfeldig" brukt som en regulering av kraftkrisen? Mange bedrifter har tilgang til slik strøm billig.En forutsetning er at en har alternativ oppvarming,dvs.olje, klar på 2 timer.Her kan en forlange at bedriftene går over til olje, men det har ikke blitt gjort.Hvorfor? Hanlingslammet regjering? Eller ønske om krise? Helt vilt spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 19. mars 2003 #5 Del Skrevet 19. mars 2003 De skal altså sette min kvote til 70% av mitt forbruk i tilsvarende periode i fjor. Jotakk, koselig det, men saken er den. For ett år siden, så bodde jeg på et studenthjem... Jeg (eller jeg og min samboer da) ble ikke strømkunder før i juli i år vi. Og det er jo vel mange som oss? Så da blir eventuelt vår kvote 70% av ingenting, eller 70% av det de anser er normalt for en husholdning på to voksne personer? Jaja, ellers så legger jeg meg ikke opp i diskusjonen om hvordan de løser problemet. Det blir nå slik det blir, uansett.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 19. mars 2003 #6 Del Skrevet 19. mars 2003 uff. jeg er glad jeg leier leilighet INKL strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå