Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Personlig synes jeg disse trådene som er laget med alle mulige tenkte og konstruerte problemstillinger (ofte av samme uregistrerte bruker) er tåpelige. Hva tenker vi om en voksen kvinne i et forhold som tar abort, hva tenker vi om at Vendela dater igjen, hva tenker vi om de som ønsker barn men ikke mann ...? Osv. Jeg tenker ikke sånn om mennesker på denne måten på generelt grunnlag. Jeg prøver så godt jeg kan å sette meg inn i mine medmenneskers hverdag slik den faktisk er, og med det alle aspekter. Derfor går jeg ikke rundt og tenker negativt på forhånd om alle mulige tenkte situasjoner og konstruerte eksempler. ... så ... det var 0,02 øres frustrasjon. Jeg skal PRØVE å la være å lese tråder av denne typen i fremtiden ...
Gjest Alou Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Noen ganger er det jo interessante temaer. Har egentlig ikke tenkt noe særlig over det....
Gjest bada Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Personlig synes jeg disse trådene som er laget med alle mulige tenkte og konstruerte problemstillinger (ofte av samme uregistrerte bruker) er tåpelige. Hva tenker vi om en voksen kvinne i et forhold som tar abort, hva tenker vi om at Vendela dater igjen, hva tenker vi om de som ønsker barn men ikke mann ...? Osv. Jeg tenker ikke sånn om mennesker på denne måten på generelt grunnlag. Jeg prøver så godt jeg kan å sette meg inn i mine medmenneskers hverdag slik den faktisk er, og med det alle aspekter. Derfor går jeg ikke rundt og tenker negativt på forhånd om alle mulige tenkte situasjoner og konstruerte eksempler. ... så ... det var 0,02 øres frustrasjon. Jeg skal PRØVE å la være å lese tråder av denne typen i fremtiden ... Enig, disse trådene er fullstendig meningsløse.
Gjest *Madam Mim* Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Det har irritert meg også, Blondie. Tenker at det er en usikker, litt snikete person.
Gjest Elastica Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Jeg tenker at nå må jeg sette meg ned å tenke.
Gjest Gjest_Jente_* Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 Jeg følte meg litt truffet nå Jeg er en av de som skriver en del "hva tenker du om"-temaer. De får jo ofte veldig mange svar da Synes det er artig å se de forskjellige argumentene til folk
Gjest Blondie65 Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Jeg tror at en av grunnene til at jeg blir irritert er at endel av de som starter disse trådene aldri bidrar med sin egen mening. De er veldig opptatt av andre sin mening (eller gir inntrykk av det) men vi får aldri vite hva de mener selv. Dermed føler jeg vel at jeg blir utspurt av en som lurer på hva som er den politisk korrekte mening om et spørsmål. Så til de som stadig starter disse trådene kan det kanskje være en ide å bidra litt til debatten i trådens start?
Gjest Vampyra Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 Jeg tror at en av grunnene til at jeg blir irritert er at endel av de som starter disse trådene aldri bidrar med sin egen mening. De er veldig opptatt av andre sin mening (eller gir inntrykk av det) men vi får aldri vite hva de mener selv. Dermed føler jeg vel at jeg blir utspurt av en som lurer på hva som er den politisk korrekte mening om et spørsmål. Så til de som stadig starter disse trådene kan det kanskje være en ide å bidra litt til debatten i trådens start? Men hva om den personen ikke selv vet hva h*n skal mene om saken, men er rett og slett ute etter å høre hva andre mener og argumenter for og i mot?
Gjest Blondie65 Skrevet 6. juli 2007 #9 Skrevet 6. juli 2007 Men hva om den personen ikke selv vet hva h*n skal mene om saken, men er rett og slett ute etter å høre hva andre mener og argumenter for og i mot? Ta en titt rundt på trådene med dette start tema. Se etter hvor mange ganger det faktisk er oppriktig nysgjerrighet bak. Det er ikke noe vanskelig å skille tråder om det. Som regel begynner de ikke med "hva synes dere om" men mer "hjelp jeg skal ..." eller "Er det noen som vet om ...", eller "hvilke sko skal jeg velge ..." eller "hvordan er deres samværs ordninger, trenger tips". Eller mener du at det ikke er forskjell på det jeg nevner over og "Hva tenker dere om at Vendela dater igjen".
Gjest Vampyra Skrevet 6. juli 2007 #10 Skrevet 6. juli 2007 Eller mener du at det ikke er forskjell på det jeg nevner over og "Hva tenker dere om at Vendela dater igjen". Det trenger ikke være det! Jeg kunne ordlagt meg på den måten for å forholde meg helt nøytral
Paradokset Skrevet 6. juli 2007 #11 Skrevet 6. juli 2007 Slike tråder svarer jeg av prinsipp ikke i....eh...fillern........
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2007 #12 Skrevet 6. juli 2007 Men dere går jo inn på tråden å leser/svarer...?
Mosquito Skrevet 6. juli 2007 #13 Skrevet 6. juli 2007 Jeg tenker at dette er et diskusjonsforum hvor folk må få spørre om det de selv vil, ja alle syns ikke at de samme trådene er like interessante, men det er bare å hoppe over dem.
Gjest King James V Skrevet 6. juli 2007 #14 Skrevet 6. juli 2007 at de har dårlig fantasi som bare holder seg til det ene emnet
Gjest Pax Skrevet 7. juli 2007 #15 Skrevet 7. juli 2007 Jeg tenker at det er en lite oppfinnsom tittel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå