Gjest bonita Skrevet 15. mars 2003 #1 Skrevet 15. mars 2003 Jeg har en venninde som driver et lite firma som hun eier.I et par mndr.nå er det noen mennesker som ringer henne opp og ned for å få henne til å investere penger i et utenlandsk foretak.De snakker engelsk,(hun er ikke en mester i foretn.engelsk)prater og prater,og har nå overtalt henne til å kjøpe andeler for kr 15000,-.De kaller seg for international child care marketing corp.Vi har vært inne på nettsiden deres,og der ser jo alt kjempeflott ut.Det gjelder barnehager og daghjem i USA,etter som jeg forstår det.Allikevel har jeg en dårlig magefølelse ang.dette her.Er redd hun taper de pengene.Adressen til banken er i Amsterdam.Er hun naiv,som biter på dette?Har noen andre hørt om slike foretak?
Gjest Misha Skrevet 15. mars 2003 #2 Skrevet 15. mars 2003 Jeg har ikke hørt om dette, men her ville jeg vært veldig, veldig skeptisk..
starie Skrevet 15. mars 2003 #3 Skrevet 15. mars 2003 Dette hørest veldig tvilsomt ut og jeg VET at mange andre med enkeltmannsforetak har blitt lurt på lignende måter.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. mars 2003 #4 Skrevet 15. mars 2003 Denne foreningen har jeg hørt om og det er bare svindel alt sammen- få henne til å trekke tilbake pengene umiddelbart og bryt all kontakt med firmaet. Ringer de henne opp igjen så kan hun med loven i hånd true med anmeldelse. Disse menneskene oppsøker gjerne de som er dårlig i engelsk og lurer dem trill rundt ved å spille på deres samvittighet. Milla
Englepusen Skrevet 15. mars 2003 #5 Skrevet 15. mars 2003 Jeg ville tatt kontakt med http://www.forbrukerombudet.no/
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2003 #6 Skrevet 16. mars 2003 Hun burde kontakte politiet allerede etter første oppringning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå