Gå til innhold

Brudekjoler fra Agape?

Anbefalte innlegg

Gjest Deception
Skrevet

Jeg surfet litt på nett, og kom over en brudekjole fra Agape som jeg synes var ganske fin. Men den var ganske rimelig, og det får meg til å undre om de er litt simple i virkeligheten?

Det er snakk om denne kjolen. Jeg er ganske spinkel, og vil ikke ha en stor brudekjole. Samtidig, hvis jeg skal ha tradisjonell kjole, er denne typen aktuell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har kjøpt brudekjolen min fra Agape, og eg er kjempefornøgd. Ikkje simpel i det heile tatt!:) Men er vel uansett lurt å prøve den i butikken før du kjøper?

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Hei!

Jeg har kjole fra Agape, og min oppfatning er at kjolene der er like bra som tilsvarende kjoler fra andre leverandører. Bare billigere.... :o) Kjolene har norsk design, men blir sydd i kina. Det fine med Agape kjolene er at man kan ønske seg egne vrier på kjolene, skulderstropper, halterneck osv...

Gjest Deception
Skrevet

Tusen takk for svarene! Jeg må jo uansett prøve, og jeg må også bestemme meg for om jeg vil ha "normal" brudekjole eller ikke. Men det er jo morsomt å titte, også. Selv om brudesalong-tråden ikke akkurat virker oppmuntrende.

Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

Jeg har også kjole fra Agape, og er kjempefornøyd med den. Nå er min av de dyrere typene deres, den hadde kostet hele 15.800 uten rabatt (fikk den billigere fordi vi kjenner salongeieren).

Men jeg har overhodet ikke inntrykk av at de billigere var simple, det skal jo være slik at de med masse broderier og stæsj som er sydd for hånd skal koste mer enn de enkle, men slik er det ofte ikke i andre merker. Jeg tror bare de ikke tar så mye kun fordi det heter brudekjole.

I tillegg slipper de jo importkostnader og betaling for flere ledd som de andre merkene sikkert blir en del dyrere av.

Endret av Veronica Mars
Gjest Deception
Skrevet (endret)

Jeg er ikke så glad i broderier og stæsj, og har hele tiden tenkt at jeg bare vil kjøpe en normal selskapskjole. Men nå har jeg begynt å synes det er litt stusselig, og tror en kjole i stil som den jeg linket til kanskje kan være et alternativ.

Jeg er middels høy, bredskuldret men spinkel i kroppen ellers, og da tror jeg i hvertfall selv at en slik kjole kan passe meg. Men selvsagt, alt må prøves. Kanskje jeg moter meg opp til å se på kjoler, selv om ikke dato osv er spikret.

Endret av Deception
Gjest Veronica Mars
Skrevet

Men når jeg ser på agapes side http://agape-brud.no/ ser det ut som den kjolen din er en fjorårsmodell. Virker som nettsiden i linken din ikke er oppdatert siden da, så jeg ville ikke stolt på at de har den inne.

Gjest Deception
Skrevet
Men når jeg ser på agapes side http://agape-brud.no/ ser det ut som den kjolen din er en fjorårsmodell. Virker som nettsiden i linken din ikke er oppdatert siden da, så jeg ville ikke stolt på at de har den inne.

Det er jo typisk. Men i grunnen var det bare et eksempel; jeg har jo bare så vidt begynt å snuse på markedet, for å se om jeg kan finne noe jeg kan leve med. Takk for link til nettsiden, forresten!

Skrevet

Lekker kjole! Og ja, det er fjorårets som det blir nevnt i i denne tråden. Jeg har også valgt Agape. Jeg forelsket meg helt i en av fjorårets kjoler og det gikk helt fint med levering (er fra samme brudesalong som du linket til). Den er bare sååå nydelig! :rødme:

Gjest Blanca
Skrevet

Skal du gifte deg?! Så hyggelig! Bortsett fra lykkeønskninger har jeg ingen tips til deg på brudekjolefronten ;).

Gjest Deception
Skrevet
Skal du gifte deg?! Så hyggelig! Bortsett fra lykkeønskninger har jeg ingen tips til deg på brudekjolefronten ;).

Dato er som sagt ikke satt, men vi er forlovet (mannen mente han fridde på en romantisk måte. :ler:), så det blir vel etterhvert, selv om ingen av oss er noe glade i planlegging.

Skrevet

Jeg tror ikke noen av kjolene fra agape er i silke, bare så det er sagt. Jeg har kjole fra Agape, og synes den er fin. De er mye finere i virkeligheten enn på bilder! Men så skal det også sies at etter at den hang hjemme en stund og jeg hadde prøvd den, så ble den litt sånn statisk. Jeg fikk steamet den, og nå er den helt OK. Jeg har hørt noe om at der forskjell på kvaliteten på stoffene, og en av de negative tingene med "billige" stoff er at de blir statisk.

Jeg skal gifte meg i morgen, så jeg kan si om noen få dager om kjolen levde opp til forventningene ;)

Skrevet

Jeg tror du kan velge stoff hos agape? Jeg har også kjøpt min der, men mener å huske at på siden deres står det en pris med silke og en litt lavere pris med et annet stoff...stemmer ikke det?

Gjest frulou
Skrevet

Min kjole var fra Agape,og superlekker. Ganske enkel form-stroppeløs a-linje med glassperler brodert på selve kjolen og det korte slepet.Heldigvis ikke i "blomstermønster", for det kan jeg ikke fordra. :sjenert:

Opplevde også utrolig fin service på salongen.

Gjest Deception
Skrevet

Takk for svarene, folkens :) Nå gjelder det å bringe videre til mannen at jeg vurderer en mer tradisjonell brudekjole allikevel, i motsetning til hva jeg har sagt tidligere... :sjenert:

Gjest Veronica Mars
Skrevet
Jeg tror du kan velge stoff hos agape? Jeg har også kjøpt min der, men mener å huske at på siden deres står det en pris med silke og en litt lavere pris med et annet stoff...stemmer ikke det?

Jeg tror du bare kan velge stoff på noen få av kjolene deres.

Skrevet

Ja jeg var inne på siden å kikkte, du kunne velge mellom chiffon? og silke på flere kjoler, ikke alle, men ganske mange.

Skrevet

Jeg hadde Agape kjole. Jeg likte den kjempegodt, og som mange også påpekte så var den kjolen "meg".

Prøv kjolen du, så ser du jo fort om den lever opp til forventningene.

Skrevet

Jeg brukte kjolen min på lørdag og var veldig fornøyd. Fikk kjempemye skryt, og bestemoren til mannen sa at det var den fineste brudekjolen hun hadde sett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...