Gjest Sykkel Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Har ei jente på 6 år som nekter meg å ta av støttehjulene. Vil bare ikke prøve uten. Hun har nå hatt den sykkelen i 2 år. Noen råd og tips?
Gjest vsn Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Guttungen på snart 3 år sykler som en helt. Han har støttehjul selvsagt. 7 åringen begynte å sykle uten støttehjul da han var 4,5-5 år.
flopp Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Vår eldste datter (6 1/2) år nå begynte å sykle uten støttehjul da hun var litt over 4, lærte seg det i løpet av en dag og ga seg ikke før hun fikk det til. Vår yngste er nå 4 1/2 og er overhodet ikke interessert i å ta av støttehjulene! Hun synes det er gøy å sykle, men er litt mer forsiktig ved at hun ikke sykler i dumper og ikke i full fart! Det er nok stor forskjell på når barna er klare. Tror det er viktig at de ikke har for stor sykkel. Det må være en sykkel som de rekker ned i bakken med begge bena samtidig så de kan stoppe og starte selv. Det finnes også en stang med håndtak man kan feste bak under setet på sykkelen og "leie" de i starten.
T.S Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Har ei jente på 6 år som nekter meg å ta av støttehjulene. Vil bare ikke prøve uten. Hun har nå hatt den sykkelen i 2 år. Noen råd og tips? Hvorfor stresse? Hun er klar når hun er klar.
Rubina D Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Eldstemann syklet uten støttehjul da han var 6. Yngstemann som blir 6 i år er ikke interessert i å prøve. Han gjør det når han er klar og ikke fordi vi gjerne vil.
ToveM Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 (endret) Guttene har aldri hatt støttehjul, de fikk heller ikke 2-hjulssykkel før de var 5, da brukte de ca 5 min på å lære og sykle. Yngstemann fikk og sykkel rundt 5 års alder, men hun brukte støttehjul en stund, men vi skrudde hjulene så høyt opp, at de ikke nådde bakken en gang. Men hun følte det nok tryggere. Helt riktig at de lærer det når de er klar. Minsten vår har en venninne som er 9, hun kan enda ikke sykle Endret 5. juli 2007 av ToveM
Gjest Silmarill Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 La henne sykle med støttehjulene til hun selv føler seg klar. Det er ikke noe å mase etter mener nå jeg. Det finns ingen fasitsvar på hvor gammel en skal være til dette, da dette er veldig individuelt. Hadde reagert anderledes om jeg så en tennåring med støttehjul for å si det sånn
momo Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Jenta våres ville ikke ta av støttehjulene. Så i fjor fikk hun større sykkel med støttehjul, så tok vi av støttehjulene på den lille. Og det tok ikke lange tiden før hun sykla rundt på den sykkelen. Hun var 5 år da. Men jenta vår er veldig sånn selvstendig som skal klare ting selv. Vi prøvde og lære henne både og sykle og svømme, men begge deler klarte hun alene.
liv Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 lillebror tok av støttehjulene når han var 3, født på sommeren.
T.S Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 vet om mange som sykler når de er åtte. barn på tre-fire-fe-seks er potensielle farer i enhver gate på sykkel i og med at de mangler en del ferdigheter for å kunne oppfatte, tolke og reagere.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 Jeg tok med barna til en rolig park eller en skogsbilvei. Der var det trygt og ingen trafikk. Jeg løp etter og holdt fast i bagasjebrettet inntil jeg kjente at de hadde balansen. Da slapp jeg taket, men løp ved siden av slik at jeg kunne stabilisere sykkelen hvis det var behov for det. Veldig slitsomt og veldig vellykket. Tror de var 5-6 år da de lærte å sykle. Men vent til de er klar for det og ønsker det selv. Dette skal være gøy!
Annie Skrevet 5. juli 2007 #12 Skrevet 5. juli 2007 Prinsessa lærte å sykle uten støttehjul da hun var 4.
Cæsar Skrevet 6. juli 2007 #13 Skrevet 6. juli 2007 Vår er 7 år nå, og har akkurat lært å sykle, og nå går det så det suser. Tok av støttehjulene sist høst for han syklet helt skeivt med de på. Etter at vi tok de av ville han ikke sykle mer, men plutselig nå i vår skulle vi øve, og da syklet han plutselig avgårde før jeg visste ordet av det! Artig og stor stas. Det kommer når de er klar og motivert for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå