Gå til innhold

alenemorstrygd - hun bor med barnefar men har annen adresse

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner er som mottar alenemorstrygd ++

Hun leier billig et sted,så hun har adresen sin der. Posten kommer og dit.Men hun bor sammen med barnefaren. Det er ikke langt mellom der han bor og der hun leier.

Dette er jo egentlig å lure til seg stønad. Men hvordan kan trygdekontoret finne ut av det, om noen så melder ifra. Hun - og barnefaren- vil jo bare nekte, og hun har jo en annen adresse og leiligheten er fult møblert. Hun er innom leilgheten av og til...men kun på dagtid noen timer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hadde uansett meldt i fra.

Trygdekontoret har nok sine teknikker når det gjelder sånn lureri.

Gjest Gjest_Petra_*
Skrevet

Det er bare å melde fra .. det er sånne folk som er med på å ødelegge for alle andre.

Jeg hadde ikke nølt et sekund.

Skrevet (endret)

Det er rett og slett trygdesvindel, og kan ikke unnskyldes, og det svartmaler andre alenemødre som sliter for å få trygden til å strekke til

Endret av ToveM
Skrevet

Jeg hadde meldt fra, dette er svindel!

Gjest Gjest_regine_*
Skrevet

kan noen forklare meg hva alenemorstrygd++ er?

Jeg er alene med barn (både praktisk og økonomisk) og en sånn trygd høres besnærende ut.

Gjest Gjest
Skrevet

TS her.

Er enig med dere.

Men virker som hun/de har vært "føre var", pga hun har egen adresse, posten ol. dit, Klær, leker ligger der. Så om du "stakk innom " vill du faktisk trodd et bodde noen der. (bortsett fra at det er ekstremt ryddig da... :ler: )

Men tar nok en telefon. Kan man bare ringe vanlige nr til trygdekontoret og melde ifra der? Anonymt?

Gjest Gjest
Skrevet
kan noen forklare meg hva alenemorstrygd++ er?

Jeg er alene med barn (både praktisk og økonomisk) og en sånn trygd høres besnærende ut.

Hun mottar overgangs-stønad, får dekket deler av barnehagen, får ekstra barnetrygd, farsbidrag, og får bostøtte og hjelp til strømregning når det trengs.

Det er ivertfall det jeg vet om.. Tidligere fikk hun og bidra til pass av barnet, da det var hos dagmamma.. (far og hun delte på den passen så..)

Alenemorstrygd..det heter kanskje noe annet, men husket ikke i farten. ++ var fordet andre hun får dekket

Gjest Gjest_regine_*
Skrevet

Noen "alenemorstrygd" finnes ikke.

At hun mottar stønader som aleneforelder uten å være det er selvsagt galt, men bruk de rette betegnelsene. Det er nok stigmatisering av oss som er alene, uten at man trenger å strø om seg med ting som ikke finnes.

Og jada -jeg mener og at ts godt kan melde fra, trygdesvindel er ikke bra. Men bruk da de korrekte betegnelsene.

Skrevet (endret)

Herregud, folk å slutte å blande seg med hva andre gjør!!! Fei for deres egne dører....Det kan være omstendigheter her som dere ikke vet om......

Endret av Daiquiry
Skrevet
Herregud, folk å slutte å blande seg med hva andre gjør!!! Fei for deres egne dører....Det kan være omstendigheter her som dere ikke vet om......

Og det vil isåfall de rette etater finne ut av om man melder slikt. Svindel er faktisk kriminelt. Er det ikke svindel, så er det ikke svindel. Men det er ikke opp til oss å bedømme, men de som har det som jobb. Mange etater er avhengige av tips for å kunne jobbe effektivt, bla mattilsynet, de som jobber med skjenkebevillinger, barnevern, politi, trygd mfl.

Jeg synes man bør melde fra om slikt, så kan det undersøkes.

Gjest Nordstjernen
Skrevet

Trygdesvindel skal meldes!

Men jeg synes det er veldig rart at hun skryter av at hun svindler trygdekontoret, og hvordan hun gjør det. :forvirret:

For hvordan vite at hun svindler uten at hun skryter om det?

Gjest Blondie65
Skrevet
Trygdesvindel skal meldes!

Men jeg synes det er veldig rart at hun skryter av at hun svindler trygdekontoret, og hvordan hun gjør det. :forvirret:

For hvordan vite at hun svindler uten at hun skryter om det?

Men hun er jo ikke alene om det, verken å skryte av det eller å gjøre det.

Og trådstarter - hvordan NAV (det er det trygdekontoret heter nå) finner ut av det blir deres sak. De har sine metoder.

Til deg som mener vi ikke skal blande oss: Å? Hvis vi skal opprettholde velferdsstaten og det skal være midler til de som faktisk har behov for det og krav på det er vi avhengige av at svindlere blir tatt. Hvis man synes det er urettfeigt at man ikke får stønad når man er samboende får man finne et parti som mener det samme og stemme og heie på dem. I mellomtiden finnes det regler å forholde seg til - regler som er der fordi vi ikke har en UENDELIG stor kasse å ta av.

Gjest Gjest
Skrevet

Siden hun har egen leilighet som er møblert og med klær tror jeg det blir vanskelig for trygdekontoret å bevise at hun ikke bor der. Hvis hun hadde leid ut denne leiligheten til andre hadde det vært svindel. Jeg vet om skilte foreldre som har mye kontakt og som til og med drar på ferie sammen. Tror ikke det regnes som svindel. Kanskje de tester ut om de skal fortsette forholdet?

Mange enslige forsørgere mottar ikke mer støtte fra det offentlige enn en ekstra barnetrygd. For 3 barn blir det ca 300 kroner pr. barn pr. mnd.

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg kjenner er som mottar alenemorstrygd ++

Hun leier billig et sted,så hun har adresen sin der. Posten kommer og dit.Men hun bor sammen med barnefaren. Det er ikke langt mellom der han bor og der hun leier.

Dette er jo egentlig å lure til seg stønad. Men hvordan kan trygdekontoret finne ut av det, om noen så melder ifra. Hun - og barnefaren- vil jo bare nekte, og hun har jo en annen adresse og leiligheten er fult møblert. Hun er innom leilgheten av og til...men kun på dagtid noen timer.

Dette blir litt avsporing men ... Svarer det seg virkelig å betale leie for en ekstra leilighet for å opprettholde trygdeytelser som hun ikke har krav på ...?

Skrevet

Jeg synes det høres rart ut at de gidder så mye styr for å lure til seg noen kr. Når hun leier egen leilighet utgjør jo det noen tusen i mnd. i Tillegg kommer to innboforsikringer, strøm for to leiligheter etc. Overgangsstønaden er på ca 9500.

Jeg kan ikke skjønne at det kan lønne seg å jukse sånn.

Jeg mener at hvis man vet om folk som svindler så bør man melde ifra.

Men samtidig er det der veldig vanskelig.

Jeg har en eldre søster som har 3 barn med samme mann. Men de "har aldri hatt et ordentlig forhold" (hennes ord). De har heller ikke bodd ilag før. Men han har vært på mange overnattingsbesøk hos henne. For tiden bor han hos henne, fordi han ikke har egen plass å bo. Jeg mener det er trygdesvindel av henne, og det har jeg sagt. Men jeg får meg ikke til å melde min egen søster.

Nå skal det sies at hun jobber full stilling. Så det hun svindler til seg er 64% av bhg kostnaden og en ekstra barnetrygd. Ja og fordelen av skatteklasse to da. Men det er galt det hun gjør.

Argumentasjonen hennes er at hun betaler alene på huslånet sitt og det meste ellers. Han bidrar ikke så mye. Derfor mener hun at hun i praksis er alene om det økonomiske og derfor ikke svindler. Jeg mener at hun har seg selv og takke som har valgt en slik mann. Det er ikke rett å late som man er alenemor bare fordi man har et turbulent forhold.

Gjest Blondie65
Skrevet
Argumentasjonen hennes er at hun betaler alene på huslånet sitt og det meste ellers. Han bidrar ikke så mye. Derfor mener hun at hun i praksis er alene om det økonomiske og derfor ikke svindler. Jeg mener at hun har seg selv og takke som har valgt en slik mann. Det er ikke rett å late som man er alenemor bare fordi man har et turbulent forhold.

Så siden hun har valgt en mann som ikke kan forsørge henne så er det statens ansvar?

Jeg forstår at du ikke liker tanken på å melde din egen søster. Samtidig så er det jo helt på trynet å unnskylde seg slik hun gjør. Jeg forstår heller ikke hvorfor de velger å fortelle at de holder på sånn - de ber jo nesten om at noen mister besinnelsen og melder dem.

Skrevet
Så siden hun har valgt en mann som ikke kan forsørge henne så er det statens ansvar?

Jeg forstår at du ikke liker tanken på å melde din egen søster. Samtidig så er det jo helt på trynet å unnskylde seg slik hun gjør. Jeg forstår heller ikke hvorfor de velger å fortelle at de holder på sånn - de ber jo nesten om at noen mister besinnelsen og melder dem.

Ja, hun mener det kan unnskylde henne. Hun har sin egen definisjon av aleneforeldre kan man nok si.

Ja, jeg synes også det er helt på trynet. Jeg har også sagt til henne at hun er en heller dårlig rollemodell for ungene.

Vi unngår helst dette temaet, for vi har faktisk et nært forhold.

Skrevet

Ja, dette er jo svindel, og jeg synes det er forkastelig at hun svartmaler andre enslige forsørgere ved å gjøre dette!

Hvis vedkommende mottar overgangstønad, dobbel barnetrygd, stønad til barnetilsyn, bostøtte fra husbanken og bidrag, og i tillegg er student og mottar stipendfra lånekassen og Nav, pluss studielån kan hennes månedlige "inntekt" komme opp i ca 22 000 pr mnd. Mesteparten av dette får hun av våre skattepenger...

Jeg syns du bør melde det. Det er slike som henne som gir enslige forsørgere et dårlig rykte.

Skrevet

En av metodene de bruker er å besøke fars leilighet sent på kvelden, på dagen og flere ganger over en periode, de snoker og ser etter klær og tannbørste på badet osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...