AlmaCity Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Vi satt på fest sammen med noen venner, og så begynte venninna mi å rote i lommeboka til typen min for å analysere han. Han satt der, og det var greit at hun gjorde det altså. Men; han har et par kondomer liggende i lommeboka si, og jeg spurte litt hvorfor han har det nå som han er i et forhold. Han sier at alle burde ha kondomer i lommeboka, sånn i aller verste (eller beste..) fall da. Og at de kondomene ikke skulle bort. Ikke engang om vi giftet oss. Egentlig burde jeg vel bare la temaet ligge, men det ble plutselig litt prinsipp oppi det hele også (noen som kjenner seg igjen?) :D Jeg synes faktisk det er litt dårlig tegn om typen fremdeles går med kondomer i lommeboka når han er i et fast forhold. Litt sånn; enn hvis...? Bare jeg som reagerer litt på dette eller...? Nå må det sies at han ikke er en stor flørt, og heller aldri har vært utro, hverken mot meg eller noen av eks-damene sine.
Gjest *kosejoker* Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Jeg har aldri reagert noe særlig på det, men jeg kan forstå hvorfor du synes det er litt rart. Men som du sier, i og med at han ikke er noen stor flørt tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for. kan være en typisk gutteting
Gjest StockDama Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 "Han sier at alle burde ha kondomer i lommeboka, sånn i aller verste (eller beste..) fall da. " i alle bestefall hva? at han finner ei ny dame å pule med? =p nei..jeg ville blitt utrulig mistenksom om han mente han måtte ha kondomer i lommeboka, vi bruker det jo aldri.
AlmaCity Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2007 Ja, jeg går jo på p-piller, så det er ikke pga meg han går med de i allefall... Linjen i bestefall var en spøk Men de er skikkelig gamle da, så det er ikke noe han bruker i tide og utide da..
ceca Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Jeg hadde ikke godtatt det. Han har ikke behov for kondomer i lommeboka når han er i et fast forhold og du bruker prevansjon.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Husk at kondomer har utløpsdato! Men tenk og at du kan få skikkelig magesyke på ferie og spy opp pillene... hva gjør du da når du blir bra igjen til å ha sex og ikke er sikker lenger..... Kanskje her "beste/verste-fall" kan brukes...????
Mosquito Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 Dette hørtes ut som en syltynn bortforklaring fra hans side, og jeg hadde aldri i verden godtatt at kjæresten min vandra rundt med kondomer i lommeboka, jeg syns det minner om et tegn på at han vil være føre var "i tilfelle" han skulle snuble over noen andre han følte for å hygge seg med.
AlmaCity Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. juli 2007 Jeg synes jo ikke at det er noe særlig, for i prinsippet så er det jo det det betyr. At han har de der sånn i tilfelle han har sex med noen andre enn meg en gang. Ikke noe greit i det heletatt! Men så er det da sånn at jeg hater å lage bråk. Jeg reagerte litt på de, men han ble litt sta, og skjønte kanskje ikke helt at jeg reagerte, det var jo ikke sånn at han tenkte på å være utro heller. Så skal jeg la det ligge, eller skal jeg ta det opp igjen lurer jeg på? Uff, nå virker han som en skikkelig fjortisdust ser jeg, men jeg bare lurer på om han er litt ubetenksom kanskje. At hans holdning er at alle menn skal ha det i lommeboka. At det er voksent og ansvarlig bare...Ikke vet jeg...
ceca Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 (endret) Husk at kondomer har utløpsdato! Men tenk og at du kan få skikkelig magesyke på ferie og spy opp pillene... hva gjør du da når du blir bra igjen til å ha sex og ikke er sikker lenger..... Kanskje her "beste/verste-fall" kan brukes...???? kjøper kondomer han trenger ikke det i lommeboka i tilfelle jenta får magesjau, den blir for tynn. Endret 5. juli 2007 av ceca
ceca Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 Men så er det da sånn at jeg hater å lage bråk. Jeg reagerte litt på de, men han ble litt sta, og skjønte kanskje ikke helt at jeg reagerte, det var jo ikke sånn at han tenkte på å være utro heller. Om han ikke har tenkt å være utro så trenger han ikke ha dem der heller. Så skal jeg la det ligge, eller skal jeg ta det opp igjen lurer jeg på? Hadde det vært meg hadde jeg tatt det opp igjen, og ikke godtatte en slik forklaring. For den forklaring forteller meg at han vil være forberedt på å være utro om det passer seg sånn. Og det godtar jg heller ikke !! Uff, nå virker han som en skikkelig fjortisdust ser jeg, men jeg bare lurer på om han er litt ubetenksom kanskje. At hans holdning er at alle menn skal ha det i lommeboka. At det er voksent og ansvarlig bare...Ikke vet jeg... Om han er voksen og ansvarlig så holder han seg til deg - og kun deg - og da trenger han ikke kondomer i lommeboka! Alle menn har det ikke i lommeboka - ikke min mann. Men da han ar singel hadde han det nok ja !
Varsia Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 Vel, det kan jo hende at dere er på ferie sammen en gang, og du glemmer en pille eller to (eller kaster opp eller hva), og dermed får en usikker uke. Så vips får dere lyst til å ha sex - da kan kondomene være greie å ha... Med andre ord, han kan bruke kondomene på DEG, ikke sikkert han tenker på andre damer i den sammenheng. Uansett, få han til å kaste de kondomene - kondomer skal IKKE oppbevares i lommeboka! Der er det for varmt, og de kan raskt bli ødelagt, spesielt om de er gamle i tillegg. Han må nok finne en bedre plass å oppbevare dem - eller legge nye kondomer i lommeboka hver uke. Opp til han det, bare han innser at de gamle han gjemmer på er null verd.
Gjest Veronica Mars Skrevet 5. juli 2007 #12 Skrevet 5. juli 2007 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
Amalie_85 Skrevet 5. juli 2007 #13 Skrevet 5. juli 2007 Her er det omvendt, det er jeg som har den liggende i lommaboka. Men jeg begynte med det etter at vi ble sammen, sånn tilfelle vi har lyst å gjøre det et sted selv om jeg går på p-piller. Gjør det litt enklere. Men han vet hvertfall om det da!
Gjest lillebøll Skrevet 5. juli 2007 #14 Skrevet 5. juli 2007 Hadde tatt det opp igjen, men når vi var alene. Hadde ikke likt det nei.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2007 #15 Skrevet 5. juli 2007 Vi bruker kondomer, så jeg hadde ikke blitt sur dersom han hadde et par i lommeboka eller i jakkelomma. Men dersom vi ikke brukte dem så hadde han ikke hatt grunn til å ha dem i lommeboka, etter min mening. Jeg forstår heller ikke hva "verste/beste fall" kan være, håper det var en spøk fra typen din sin side. Det er tydelig at dette går inn på deg, derfor burde du ta det opp så fort som mulig. Legg vekt på at du ikke tror han har gjort noe galt, men at du lurer på hva han mener med å ha kondomene der. Spør f.eks. om hva han hadde tenkt dersom du hadde sagt det samme til ham.
Ce'Nedra Skrevet 5. juli 2007 #16 Skrevet 5. juli 2007 Jeg går på p-sprøyte, men vi har et par kondomer liggende sånn hvis vi får lyst til å gjøre det et sted det ikke passer med søl..
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #17 Skrevet 5. juli 2007 Hmmm, du sa de hadde liggi der en stund.. Var det ikke slik at kondomer manhar i lommeboka skal man ikke bruke fordi de er ubrukelige etter en stund grunnet gnissinger og slitk som gjør at de blir ødelagte..
Gjest Mysticgirl Skrevet 5. juli 2007 #18 Skrevet 5. juli 2007 Jeg hadde sagt. Ok om du har kondomer i pengeboka, så skal jeg også ha det samme i tilfelle!! Så hadde jeg gått ut og kjøpt en kondompakke og lagt ett par stykker i pengeboka mi! Sånn bare itilfelle for å forsikre meg!Skulle likt å sett han måpe da DA!!
gompen Skrevet 5. juli 2007 #19 Skrevet 5. juli 2007 Nææ, kjekt å ha da, i tilfelle noen ber oss med på trekant eller noe? :icon_razz:
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2007 #20 Skrevet 5. juli 2007 Husk at kondomer har utløpsdato! Men tenk og at du kan få skikkelig magesyke på ferie og spy opp pillene... hva gjør du da når du blir bra igjen til å ha sex og ikke er sikker lenger..... Kanskje her "beste/verste-fall" kan brukes...???? Får man ikke kondomer i utlandet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå