Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2007 #1 Del Skrevet 5. juli 2007 Vil du fortelle hvordan du gjorde det? Jeg er en ung kvinne med to barn. Mangler ètt fag for å få generell studiekompetanse, og neste år fyller jeg 25. Er i fulltidsjobb, en som ikke er relevant for det jeg egentlig ønsker å bli "når jeg blir stor"... Har jobbet med en del forskjellig siden jeg var 17. Inkl. to år fødselsperm. Har aldri gått ledig eller drevet dank. Jeg ønsker sterkt å studere videre, ta høyere utdannelse. Vet akkurat hvilken jeg vil ha, og er sterkt motivert, men tviler på om jeg klarer det siste faget jeg trenger for å få generell studiekompetanse- det er matematikk, og mitt svakeste fag siden barneskolen. Hvor "strenge" er de på dette med realkompetanse, skolene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frey Skrevet 5. juli 2007 #2 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Du har sjekket at du kan komme inn på det studiet du ønsker med realkompetanse da? Det er jo ikke alle studier hvor det går. For mitt vedkommende så gikk det veldig greit. Har to år fra allmenfaglig studieretning og en god del annen utdanning (inkl en bachelorgrad) og flere års yrkeserfaring. Jeg studerer nå på NTNU og har et år igjen før jeg blir faglærer. Mener å huske at man kan sende inn papirer osv forskjellige steder for å få det vurdert i forhold til realkompetanse men husker ikke hvor. Dette kan du jo ringe det studiestedet du ønsker å bli opptatt ved og høre om de vet noe om (evt voksenopplæringen der du bor). Noen må jo vite det.. Edit: pga min varierte utdanning og yrkeserfaring så visste jeg jo at det ville bli godkjent og sendte alt direkte til NTNU ved opptaket. Så var det jo bare å krysse fingrene og håpe at man fikk plass noe jeg heldigvis gjorde. Endret 5. juli 2007 av Frey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå