Gjest Kjøkkenfornyer`n Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Hei! Vi har tenkt å bygge om kjøkkenet vårt, og Ikea er jo da ikke til å komme utenom.... Men hvordan er nå det, kan man dra på fks Elkjøp og handle hvitevarer der, eller MÅ man ha disse Whirlpool-utgavene fra Ikea når man skal ha det integrert i innredningen? Passer fks en Miele stekeovn inn i innredningen til Ikea? Hilsen kjøkkenfornyer`n
Gjest -eline- Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Det er standardmål på IKEA-kjøkken (som andre kjøkkenleverandører), så det er ingen problemer med å kjøpe hvitevarer andre steder. Vi har Faktum Abstrakt hvit og hvitevarer fra Asko.
Veronal Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Det skal ikke være noe problem, men det skader ikke å kontrollere at målene på hvitevarene du ønsker passer inn (både bredde, dybde og høyde). Vi har Faktum Abstrakt Rød og hvitevarer fra Siemens.
Gjest Kjøkkenfornyer`n Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Hm....dette høres bra ut. Hadde vært greit å kunne velge i litt mer enn det utvalget som Ikea har. Og dere er fornøyd med Ikea-kjøkkenet deres? Hva slags benkeplate har dere da? Vi har mest lyst på stein, men det er jo dyrt da...så vi lander vel på heltre tenker jeg. Skal til Ikea i helga for å kikke.
Gjest -eline- Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Hm....dette høres bra ut. Hadde vært greit å kunne velge i litt mer enn det utvalget som Ikea har. Og dere er fornøyd med Ikea-kjøkkenet deres? Hva slags benkeplate har dere da? Vi har mest lyst på stein, men det er jo dyrt da...så vi lander vel på heltre tenker jeg. Skal til Ikea i helga for å kikke. Er veldig fornøyd med vårt kjøkken, har bare hatt det i noen måneder, men synes kvaliteten er bra så langt. Bedre enn de kjøkkenene som jeg har hatt i tidligere leiligheter. Vi har Numerär heltrebenkeplate i eik, har satt den inn med Liberon olje og er veldig fornøyd med den i hvertfall.
Veronal Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Vi har også heltre (eik). Det er vel Numerär den heter - det er den som er 3,8 cm tykk. Vi har også satt den inn med Liberonolje. :hermegås: Vi er veldig fornøyd med kjøkkenet. Ellers har vel Ikea fått en ny type benkeplate nå (stein eller komposittmateriale) - men jeg har ikke hørt om noen som har kjøpt den ennå. Er ikke sikker på prisnivået på det heller - men skulle tro at det ligger noe under ellers på benkeplatemarkedet.
Veronal Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 Vi valgte forøvrig heldekkende benkebeslag (altså vask som er heldekkende - 120 cm bredt (går over benkeskap for kum og oppvaskaskinen). Tanken er å unngå vannsøl i oppvaskkumområdet som jeg ellers tror ville vært vanskelig å unngå i vår familie.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Hei. Har også Abstrakt kjøkken og er kjempefornøyd. Hvitvarer fra annen leverandør bortsett fra oppvaskmaskinen. Den kjøpte vi på Ikea. Veldig fornøyd med den. Har benkeplate fra Ikea. Husker ikke hva den heter men den er hvit og ekstra tykk. På fronten er den trefarget. Fornøyd med alt.
Gjest Lea Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 Jeg er også veldig fornøyd. Har nettopp byttet ut frontene på kjøkkenet og lagt på ny benkeplate (Numerär i Eik). Kvaliteten er det ikke noe å si på i alle fall. Hvitevarene kan du kjøpe hvor som helst. Vi har en blanding av Whirpool for IKEA og ting kjøpt hos Elkjøp. Men det er ingenting i veien med det du får hos IKEA. De er ofte litt rimeligere enn tilsvarende fra elektronikk-kjedene (var i alle fall det før), men det er jo et begrenset utvalg. Vi har også heldekkende vask og er kjempefornøyd (den er og så fra IKEA). Heltre benkeplater fungerer dårlig mht vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå