Gå til innhold

Fortvilet, noe håp?

Anbefalte innlegg

Gjest Fotvilet "mann"
Skrevet

Hei

Håper noen kan gi noe råd?

Jeg er en "mann", som mer eller mindre føler meg som kvinnen i forholdet. Kona bestemmer alt, få ganger jeg slipper til seksuelt (maks 1 gang pr. måned). Hun virker da frustrert og liker kun slikking. Jeg er relativt dårlig utstyrt (12 cm og tynn), og hun kjenner meg knapt når jeg en skjelden gang er inni henne. Dildoen har hun mer sans for.Hva gjør jeg? Tilbyr henne å prøve en ordentlig mann som kan tilfredstille henne, eller forlater hun meg da kanskje? Vi har barn og er glad i hverandre...men hun bestemmer alt og min følelse av å være mann svinner hen. Jeg er ikke veldig mannlig av meg utseendemessig og kanskje hun "trenger" en som kan håndtere henne og gi litt motstand. Noen som har erfart og evt. har noe gode råd for hva jeg/vi kan gjøre for å få et bedre forhold.

Begynner nesten og tro at jeg burde vært kvinne, og naturen er rå mht. skapelsen?

Er der håp for oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. Jeg har tidligere vært veldig "sjefete" og manipulerende i forhold, og alle de guttene jeg har vært sammen med har etter hvert blitt stusselige tøffelgutter som gjør alt jeg sier. (Ja, jeg har vært slem).

Med den nye kjæresten fortalte jeg om dette, og at han ikke skulle være redd for å si fra til meg om han synes jeg gikk for langt. Jeg prøvde å sjefe i starten, men da jeg forstod at han hadde egne meninger og stod på sitt, ga jeg meg med dette.

Jeg vet ikke om det blir helt den samme situasjonen som du er i, men jeg vil råde deg til å "stå på krava". Ikke la henne få herse med deg, men si din mening. Kan hende hun allerede er for godt inn i det mønsteret at det er hun som bestemmer, men jeg ville i alle fall gitt det et forsøk.

Når det gjelder sexlivet deres kan du kanskje bare forsøke å være litt mer røff med henne? Om du klarer å tenne henne ordentlig psykisk, trenger kanskje ikke det fysiske å ha så mye å si. Vet ikke om dette hjalp deg så mye, men håper ting bedrer seg for dere, ikke gi opp så fort. Ønsker deg lykke til!

Gjest Don Giovanni
Skrevet
Hei

Jeg er en "mann", som mer eller mindre føler meg som kvinnen i forholdet. Kona bestemmer alt, få ganger jeg slipper til seksuelt (maks 1 gang pr. måned). Hun virker da frustrert og liker kun slikking. Jeg er relativt dårlig utstyrt (12 cm og tynn), og hun kjenner meg knapt når jeg en skjelden gang er inni henne. Dildoen har hun mer sans for.Hva gjør jeg? Tilbyr henne å prøve en ordentlig mann som kan tilfredstille henne, eller forlater hun meg da kanskje? Vi har barn og er glad i hverandre...men hun bestemmer alt og min følelse av å være mann svinner hen. Jeg er ikke veldig mannlig av meg utseendemessig og kanskje hun "trenger" en som kan håndtere henne og gi litt motstand. Noen som har erfart og evt. har noe gode råd for hva jeg/vi kan gjøre for å få et bedre forhold.

Begynner nesten og tro at jeg burde vært kvinne, og naturen er rå mht. skapelsen?

Er der håp for oss?

Eneste tipset jeg kan gi, er at du iallefall ikke havner i den andre grøfta, og blir lik dama di. Det må være mulig å finne en mellomting, eksempelvis hvor dere har hvert deres område dere bestemmer på?

Selv er jeg nok utpreget dominant som person, men det betyr ikke at jeg utnytter andre. Det betyr bare at det ligger naturlig for meg å ta kommandoen på de områder jeg mener jeg har noe å bidra med.(kanskje lik dama di?) Derfor kunne jeg heller aldri fungert godt med en utpreget underdanig person (lik deg). Denne ville følt seg overkjørt. (slik du nå føler du blir). Poenget mitt er at dersom du har valgt å bo med en dominerende person må du også bruke litt mer energi for å hevde din egen rett og mening. For ellers blir du ikke hørt. Alle prater om de fæle dominerende ektefellene, men ingen prater om hvor vanskelig det faktisk er å forholde seg til en utpreget underdanig person.

CeNedra nevner begrepene sjefete og manipulerende i samme setning som om det skulle være to sider av samme sak. Dette er feil. Å manipulere noen er et sosiopatisk og/eller psykopatisk trekk, alt etter graden av styrke. Å være sjefete er å være dominant. Du tar kommandoen først og fremst fordi du tror du kan mer om dette enn andre, men også fordi du oppfatter at ingen andre tar den.

Og for the record; jeg svarer på tråden din fordi jeg syns den belyser et generelt interessant emne. Deg konkret er jeg mer usikker på, for det virker som om du har tatt det litt for langt i din beskrivelse av deg selv, sexen, og din rolle som mann. Jeg kan ikke helt forstå at en mann ville skrevet noe slikt dersom det ikke var av andre hensikter enn å få råd. Men det kan godt være feil :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hei

Begynner nesten og tro at jeg burde vært kvinne, og naturen er rå mht. skapelsen?Er der håp for oss?

:overrasket:

Du begynner å tro at du skulle vært kvinne fordi... det å bli hundset er kvinnens "oppgave", og det er mannens oppgave å dominere?

At du lever i et forhold der kvinnen er den dominante betyr ikke at du er en "kvinne", for heller ikke en kvinne skal tåle å bli hundset.

For øvrig er jeg enig med Don Giovanni.

Skrevet

OK, det virker som om du er forholdsvis bevisst på situasjonen. I tillegg spør du om råd. Med andre ord,- du ønsker forandring. Det er første steg mot løsning.

Det første som slår meg er at du beskriver deg selv som en smule underlegen og stakkarslig. Du er en av de som tror du er utilstrekkelig på grunn av din penis størrelse, men det er det ikke noen grunn til hvis du aksepterer at du er slik du er. Har hun problemer med det og stiller krav, ja da kan du stille krav tilbake. Hvis hun ikke synes du er "bra nok" for henne, ja da synes jeg ikke du lenger skal finne deg i å leve i et slikt forhold.

Dette vil du ut av, og da er det på tide å ta grep selv. Begynn å trene hvis du ikke allerede gjør det. Ta beslutninger, fram med brystkassa og vis at du er til og tar litt plass.

Du skal være stolt av kjønnet ditt og du skal absolutt ikke la henne få bestemme hvordan alt skal skje når dere har sex. Det er åpenbart at hun vet hvordan hun vil ha det, men nå skal du fortelle henne også hvordan du vil ha det. Jeg antar at du har tenkt litt gjennom hva som skal til for at også du skal ha et tilfredsstillende sexliv. Jeg mener rett og slett at du skal ta deg til rette på en slik måte at hun må ta hensyn til dine behov på samme måte som du har lært å ta hensyn til hennes behov. Vær tydelig. Det verste er at jeg tror hun vil like at du tar litt tak her.

Du MÅ IKKE foreslå at en mann med større pikk skal få ha sex med henne. Det vil etter min mening være den ultimate underkastelse, og faren for at hun vil forakte deg for dette er stor, selv om tanken egentlig er raus nok.

Jeg sier ikke at dette blir enkelt, men du må faktisk utfordre henne i forhold til seksuallivet og hvordan og hvem som beslutter alt i forholdet deres. Det er vel en del som tyder på at også hun vil ønske en forandring velkommen?

Men oppsummert: Du ønsker endring,- du må ta initiativ til å få til endringer som gjør at hun aksepterer at du skal ha en likeverdig rolle i samlivet deres. Stå på!

Gjest Gjest
Skrevet
Hei

Er der håp for oss?

Naturen er rå, og du er en usikker mann som er redd. Gjør som batman og konfronter dine redsler. Er du redd for å ikke bli likt? Er du redd for at dama di skal forlate deg?

Hva ville skjedd dersom du plutselig var skikkelig macho. Hva ville dama di sagt? Ville du kunnet vært komfortabel med dette?

Kjenner du noen menn du respekterer? Kjenner du noen menn som er slik du ønsker du skulle være? Jeg har venner som tar kontroll uten å misbruke. En god venn av meg slang en rasistisk kommentar og fikk en ørefik av dama. Han sa au og så dama inn i øynene. "Ville du likt det om jeg gjorde det med det?" Hun skjønte at hun hadde driti seg ut. Kunne du gjort noe sånn?

Jeg har en god bok du burde titte litt på. Den heter What to say after you say hello. Søk på wikipedia etter transaction analysis. Les og lær. Skaff deg kontroll og slutt å la selvtilliten din gruses på denne måten.

Det kunne kanskje også vært en ide å bruke horer i en overgangsfase.

Gjest Gjest_blabla_*
Skrevet
Naturen er rå, og du er en usikker mann som er redd. Gjør som batman og konfronter dine redsler. Er du redd for å ikke bli likt? Er du redd for at dama di skal forlate deg?

Hva ville skjedd dersom du plutselig var skikkelig macho. Hva ville dama di sagt? Ville du kunnet vært komfortabel med dette?

Kjenner du noen menn du respekterer? Kjenner du noen menn som er slik du ønsker du skulle være? Jeg har venner som tar kontroll uten å misbruke. En god venn av meg slang en rasistisk kommentar og fikk en ørefik av dama. Han sa au og så dama inn i øynene. "Ville du likt det om jeg gjorde det med det?" Hun skjønte at hun hadde driti seg ut. Kunne du gjort noe sånn?

Jeg har en god bok du burde titte litt på. Den heter What to say after you say hello. Søk på wikipedia etter transaction analysis. Les og lær. Skaff deg kontroll og slutt å la selvtilliten din gruses på denne måten.

Det kunne kanskje også vært en ide å bruke horer i en overgangsfase.

Vel,vel er mann selv.

For det første vil jeg aldri anbefale noen å gå til prosituerte. Det er n kortvarig løsning og gjør at du kan miste alt.

Det første du må bestemme deg for er om du faktisk ønsker å fortsette i forholde. Å bli bevisst dette kan ta tid.

Dette gir to alternativer:

Bli i forholdet som det er.

Bli i forholdet, men endre det i den retningen du ønsker.

Ønsker du ikke bli i forholdet som det er - vel da må du ut. Det virker som dette ødelegger selvtiliten din og i et lengre perspektiv er du som menneske da bedre tjent utenfor forholdet.

Spørsmålet er hvordan endre et forhold som går i en annen retning enn man ønsker? Det er vanskelig. Jeg vil si at det første og viktigste i alle forhold er kommunikasjon. Har man ikke den, skjer veldig lite og hvis det skjer noe skjer det altfor sakte. En start er derfor å ta dette opp med kona. Det må gjøres på en måte slik at hun forstår dette er viktig for deg. Hvis du klarer å legge dette frem på en måte som gir respekt - dvs uredd, ikke beklagende og underdanig. Det er greit å være nervøs før denne samtalen og i den, mne det er enda viktigere at det du ønsker å få fem faktisk kommer frem. Det du må si er noe ala "jeg føler vi er kommet i en situsajon hvor forholdet ikke er bra for meg lenger. Jeg føler at du ikke synes vi er likeverdige deler av forholdet og dette kan ikke jeg leve med. Vi må gjøre noe med dette. Jeg ønsker ikke ut av forholdet, men hvis ting ikke endrer seg, så ser jeg ingen annen utvei. Så ille er dette for min del."

Jeg må innrømme at mitt inntrykk er at dette er noe dere begge har en skyld i. Det virker som du kanskje har strevd litt med selvtilliten en stund, kombinert med en sterk partner. Jeg føler at hun prøver å presse deg til å "take a stand". Hun oppfører seg så ille kanskje fordi hun ubevisst tar det til et punt hvor du faktisk må stå opp for deg selv og si henne imot. Det er trolig det hun ønsker. Og der er vi nå kommet. Det er tid for deg å si fra - for du er et menneske som er like mye verdt og fortjener ikke å bli trampet på.

Til slutt vil jeg si at mitt intrykk hos de fleste kvinner er at penisstrl har mindre å si sålenge man respekterer og elsker resten av personen. Den respekten må du gjenvinne.

Lykke til

Gjest Gjest
Skrevet
Hei

Er der håp for oss?

Så du mener det er naturlig at det er kvinnen som er underdanig? Du fortjener ikke noe bedre du, med det kvinnesynet du har.

Kvinner blir ikke "håndtert", og det er ingenting som tilsier at det å være "kvinnen i forholdet" er ensbetydende med å være den underdanige. Slik du omtaler henne skulle man tro det var snakk om ei bikkje, ikke en kvinne.

Med mindre du innser at man i et forhold er likeverdige, og at ingen skal være nederst og underdanig, kommer du nok aldri til å få et normalt forhold.

Skrevet

Du må på ingen måte la henne ha sex med en annen man. Hun har valgt deg, og hennes seksuelle nytelse er hennes eget annsvar. Dersom det skulle være slik at dere ikke er kompatible nedentil, kan hun trene opp musklene der nede for å skape større friksjon. Skeuell omgang innebærer også mye mer enn penetrering. Oralssex og fingersex eller benyttelse av andre hjelpemiddler er også tilfredsstillende og mange finner dette i seg selv mer tilfredsstillende enn penetrering uavhengig av størrelse.

Det er ingen kvinnes rett til å ha en stor penis. Det er hennes annsvar å komme frem til seksuelle metoder som er tilfredsstillende, og dette er noe dere kan gjøre SAMMEN. Det er sikkert stillinger som kan gi nytelse for dere begge. Samtidig er det opp til dere å komme frem til et mønster hvor begge gir og tar under den seksuelle akten. Dere skal begge ønske å tilfredsstille hverandre og ikke bare fokusere på derees egen nytelse.

Det at du begynner å stille krav til henne på denne måten kan kanskje være en vekker for henne. Kanskje vil hun også like å møre litt motstand. De fleste kvinner liker egentlig ikke en mann som de kan totalt øverkjøre, men havner lett i det mønsteret likevel.

Det er mulig å snu denne trenden, både i forholdet og seksuellt. Dere har barn sammen og bør forsøke å ta vare på hverandre for dems del. Men kommunikasjon er selvsakt det viktigste elementet i denne prosessen. Uten skikkelig kommunikasjon om hvordan dere begge opplever situasjonen, og om dere begges ønsker vil dere ikke nå langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...