Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får EL veldig sent i syklusen, og når syklusene mine er korte i utgangspunktet, så medfører dette veldig korte lutealfaser.

F.eks. forrige syklusen min var på 25 dager. EL på dag 19, så det ble en lutealfase på 6 dager... :sprettoy:

Jeg har denne måneden lyst til å prøve "et eller annet" for å se om det kan fremskynde EL. Har lest at det er en del som bruker Dong Quai for å få EL, er dette noe som kan være gunstig for meg?

Hva om jeg tar Dong Quai fram mot EL, deretter Wild Yam fra EL fram mot mensen? Noen med erfaringer? Når bør jeg begynne med Dong Quai? Kan jeg begynne allerede nå, (på dag 3?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei :)

Jeg hadde prøvd Dong Quai og Wild Yam hvis jeg var deg.

Du begynner på DQ når du slutter å blø etter mensen. (leste det på nettet en plass), og så tar du det frem mot EL. Jeg begynte med DQ dag 4 i syklusen og slutta når jeg fikk positiv EL test.

Når EL har vært kan du begynne på Wild Yam. Jeg har troen på begge deler jeg, og skader ikke prøve :)

Håper dette hjalp noe. Lykke til :)

Skrevet

Hvis du allerde har EL, så vet jeg ikke om DQ kan hjelpe. For meg som ikke har EL grunnet PCO har DQ vært til uvurderlig hjelp. Syklusene går gradvis nedover (fra lengste på 76 dager) og denne ser ut til å ende på 35. DQ er en naturmedisin som stimulerer hormonbalansen og hjelper kroppen til å få EL. Men om den har noen innvirkning på lutealfasen vet jeg ikke. Bare at den IKKE skal tas etter EL da den kan skape abort...

Som Liljen sier skal Wild Yam hjelpe for lutealfasen, og helpe et befruktet egg til å feste seg. Så dette er kanskje det du bør prøve først?

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...