Gå til innhold

Barn og offentlig toalett

Anbefalte innlegg

Gjest Mikea
Skrevet

Her om dagen var jeg på et offentlig stellerom for å skifte bleie på barnet mitt. I stellerommet var det ikke toalett, kun vask og stellebrett.

Toalettet var i rommet ved siden av, og utenfor der var det lang kø. I dét jeg går ut av stellerommet, fyker en mor og hennes tissetrengte barn inn på stellerommet, selv om det ikke er toalett der.

Da de kommer ut sier barnet noe som gjør at jeg oppfatter at moren har latt barnet tisse i vasken inne på stellerommet.

Er dette noe desperate foreldre pleier å gjøre når de har et tissetrengt barn? :forvirret: Hadde du kunne gjort noe slikt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elastica
Skrevet

Nei, det hadde jeg aldri latt barna mine gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet

Barn har ofte problemer med å holde seg særlig lenge etter at de har skjønt at de må på do, og ettersom jeg antar at ingen som er innom stellerommet vil finne på å gni kluter eller andre stellesaker mot porselenet i vasken (man holder de jo bare litt under det rennende vannet?), så hadde jeg neppe hatt noen motforestillinger mot å la barnet mitt tisse i vasken om det hadde vært veldig lang kø på toalettet. Kommer selvsagt an på hvor lenge det var siden barnet sluttet med bleie, og jeg ville vasket vasken etter oss, men dog.

Skrevet

Ja jøss, hadde det vært skikkelig krise hedde jeg tenkt "heller på vasken enn i buksa!" Tisset kravler jo ikke opp av røret igjen..

Skrevet

Tror nok at jeg hadde latt barnet mitt tisse i vasken ja... tenk så kjipt for den lille om vi var på dagstur til et sted et par timer unna og ikke hadde skift med da! Hele turen hadde blitt ødelagt ved at den lille enten måtte gå tissevåt resten av dagen, eller vi hadde måtte dra hjem igjen...

Urin er jo noe av det reneste som finnes. Iallefall barns urin. Jeg hadde jo selvsagt vasket vasken ordentlig med såpe etterpå da...

Skrevet

eeehh. Urin er avfallstoffer, og ikke rent.

Skrevet

Okei da, men jeg mener det er skjelden farlige bakterier i den, som i avføring...

Skrevet

Ikke sånn generelt, nei - men krise er krise og mitt barns velvære hadde vært viktigere for meg der og da enn andres fintfølelse. Men jeg hadde spurt om å få snike i køen til ordentlig do først altså...

Skrevet (endret)

På friske folk er urinen bortimot steril til den kommer ut av kroppen.

Endret av Orestes
Gjest Gjest
Skrevet

Urin er avfallsstoffer, men det er helt rent når det kommer ut av kroppen. Etter at det har kommet ut av kroppen kommer bakteriene kjapt, for de trives godt i urin, men de kommer ikke så kjapt at man kan bli syke av det om at barn har tisset i en vask før man selv vasker hendene i den. Soldater med fotsopp anbefales faktisk å tisse på føttene sine i dusjen(!).

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde nok latt barnet mitt tisse i vasken.

Har selv hatt et barn som bare plutselig måtte til stadighet. Har opplevd at han tisset på seg 3 meter fra doen. Da var det kun noen få minutter siden han sa i fra.

Skrevet

Tråden rensad/rydded. Se reglerna

/Furstina (moderator)

Gjest Miss Cutie
Skrevet (endret)

Vi har aldri vært i en sånn situasjon. Men tror neppe at jeg ville latt barna tisse i en vask. Her må vi alle lære å kontrollere seg og vente litt. Men hvem vet....

Endret av Miss Cutie
Skrevet

Jeg tror ikke jeg engang hadde fått idèen om å la barnet tisse i vasken... Men; jeg vet hvordan det kan haste veldig for et lite barn å komme på do. Har selv stått i lang kø med 3-åringer, og det er alltid like spennende... Synes kanskje vi voksne kunne være flinkere til å slippe barn foran oss i dokø, jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...