Murf Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Vi skal med fly innenlands på søndag (hurra, ferie!) men nå var det en som sa til meg at alle som skulle reise måtte ha med leg. Søstra henne var visstnok blitt bedt om å ha med leg til babyen sin, på innenlands flytur. Greit nok for oss to voksne, men må jeg virkelig ha med leg til babyen på 11 måneder? Synes det hørtes rart ut... I såfall. holder det med fødselsattest ?
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Jeg reiste med en fireåring som ikke har leg i slutten av mai, så om det har kommet endringer i reglene er de i så fall veldig nye.
Jerle Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Det skal visst være slik ja. Men det er jo idioti at spedbarn må få seg pass for innenlandsreiser. Sist jeg fløy måtte kun de som sjekket inn bagasje vise leg. Så det er visst litt opp til hver enkelt flyplass virker det som. Ring de og hør, er sikker på at fødselsattest må holde.
Murf Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2007 Blæh... vi har pass til babyen fordi vi var på utenlandstur i vår, men vi bor nå i et flyttelass. Need I say more? Montro hvilken kasse jeg skal starte i ?
Pasha Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 den siste.... det man leter etter ligger alltid der
Furstina Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 I januari-februari flög jag Sthlm/Arlanda - Oslo/Gardermoen med min dotter, då 3-4 månader. Det räckte då med att JAG hade legitimation, hon behövde varken pass, id-kort eller några andra handlingar.
Jerle Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Blæh... vi har pass til babyen fordi vi var på utenlandstur i vår, men vi bor nå i et flyttelass. Need I say more? Montro hvilken kasse jeg skal starte i ? Kjenner følelsen. Lykke til
Gjest Gjest igjen Skrevet 4. juli 2007 #8 Skrevet 4. juli 2007 Må visst moderere meg litt: barn i alle aldre må ha pass
L@dy Skrevet 4. juli 2007 #9 Skrevet 4. juli 2007 Fikk også beskjed ved juletider at over nyttår måtte vi ha med leg til småtrollet, har flydd noen ganger etter det, og har alltid med passet til henne sånn tilfelle. Men de har aldri spurt om leg på henne, men kun av meg, og da har jeg vist ved innsjekking og, ved gaten.
Fakse Skrevet 4. juli 2007 #10 Skrevet 4. juli 2007 Jeg kjøpte akkurat en flybillett innenlands til niesa som skal fly hjem fra ferie sammen med meg og mannen. Spurte da spesifikt om hun måtte ha legitimasjon, og fikk beskjed om at dette ikke var nødvendig. Det holdt at vi kunne legitimere oss selv og kunne gå god for henne. Det skal heller ikke være nødvendig for voksne å legitimere seg selv, vel og merke dersom man ikke har sjekket inn bagasje. Bare prøv om du reiser på elektronisk billett og ikke har bagasje, da slipper man gjennom "hurtigporten" når man skal på flyet, den som ikke er bemannet der man bare drar kortet og velger sete. Men dersom man har sjekket inn bagasje får man opp en beskjed om at man må gå i den betjente skranken for å vise legitimasjon. Utenlands er det derimot en annen historie, der må alle ha pass, også de minste.
ToveM Skrevet 4. juli 2007 #11 Skrevet 4. juli 2007 Jeg reiste nettopp med min 8 åring, de forlangte ingenting på henne. Men det står vel egentlig at de skal kunne legitimeres, men de forlanger ikke pass innenlands. det holder med fødselsattest (trenger ikke pass til voksne heller holder med bankkort/sertifikat)
Murf Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 5. juli 2007 Ringte tilslutt sas før jeg lette mer etter passet; innenlands var det bare nødvendig med leg for oss voksne. Puster lettet ut. Takk for svar!
Fakse Skrevet 5. juli 2007 #13 Skrevet 5. juli 2007 Ringte tilslutt sas før jeg lette mer etter passet; innenlands var det bare nødvendig med leg for oss voksne. Puster lettet ut. Takk for svar! Godt å få det bekreftet fra flere hold. Etter alle innleggene i denne tråden ble jeg nesten bekymret for turen vi skal ha med lille niese, på tross av at jeg hadde fått beskjed fra SAS om at vi ikke trengte legitimasjon til henne
Gjest kaffedama Skrevet 5. juli 2007 #14 Skrevet 5. juli 2007 Jeg har reist flere ganger med innenlandsfly med lille S, og har aldri blitt spurt om legitimasjon på ham...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå