Gå til innhold

Lurer på om jeg begynner å bli litt synsk eller noe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

To ganger i dag har jeg sett damer som kommer inn på jobben... og så er de ikke der :overrasket:

Først kom det inn en dame rett bak han som står i herreavdelingen, da han kom inn etter et ærend ute... og da jeg går inn i dameavdelingen for å se etter henne så er hun ikke der.

Litt senere så jeg en dame som kom inn mens jeg stod med en annen kunde, men da jeg skulle se bedre etter å se om hun trengte hjelp så var ikke hun der heller.

har jeg begynt å se spøkelser i butikken? Litt merkelig, jeg har aldri hatt det sånn før...

I går kom plutselig et navn ned i hodet mitt også, et nick jeg aldri har hørt før, og i dag ser jeg det samme nicket på personlige meldinger i en "jeg er ny"-tråd. Og den så ikke jeg i går...

Jaja... hvis jeg kan få riktige Lottotall også nå, så er det helt greit å ha det sånn :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

du er ikke synsk. Det du har opplevd er et fenomen som kalles for gjenganger noe som er at man ser en person komme før han eller hun faktisk kommer.

Skrevet

Eller "vardøger" som vi sier der jeg kommer fra.

Skrevet

:forvirret: Spøkelsesbutikk??? Vardøger?

I sistnevnte tilfelle så burde de to damene faktisk kommet inn en stund etter at du så dem.

Spørs om de ikke heller har vært inne og kikket og så gått igjen, mens du var opptatt med en annen kunde. ;)

Skrevet
du er ikke synsk. Det du har opplevd er et fenomen som kalles for gjenganger noe som er at man ser en person komme før han eller hun faktisk kommer.

Gjenganger? :overrasket: Nei, det betyr "spøkelse" i min bok...

Eller "vardøger" som vi sier der jeg kommer fra.

Da burde de jo ha dukket opp litt etterpå... og så to på samme dag da??

:forvirret: Spøkelsesbutikk??? Vardøger?

I sistnevnte tilfelle så burde de to damene faktisk kommet inn en stund etter at du så dem.

Spørs om de ikke heller har vært inne og kikket og så gått igjen, mens du var opptatt med en annen kunde. ;)

Det er bare det at det er så stille i butikken om dagen at de vil ikke klare å slippe verken ut eller inn uten at jeg ser dem...

antakelig holder jeg på å bli psykotisk... akk.. jaja.. Men det hadde vært verre om jeg så damer med kniver stikkende ut av hodet osv da... jeg kjenner folk som har opplevd det... psykotisk :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet
Gjenganger? :overrasket: Nei, det betyr "spøkelse" i min bok...

Gjenferd er spøkelse. Gjenganger er det samme som vardøg

men nå vet du jo at gjenferd er spøkelse

Skrevet

Si fra når du ser damer med kniver stikkende ut av ryggen, så skal vi begynne å bli bekymret for deg. :sjarmor:

Gjest Silmarill
Skrevet

Du har sett mennesker som ikke har klart å komme til andre siden!

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

La meg si det sånn:

Hva om vi alle er skapere av vår virkelighet uansett hvor vi befinner oss?

Dette vil si: Vi er skapere og er egentlig ett, men skapelsen er et fabelaktig verktøy og så sterkt at det gir en splittelse og følelse av å være adskilt.

Denne skapelsen ender ikke med døden, men fortsetter etter det for noen som bruker "litt tid" på å se bak alt og se det eneste som er? Ergo: spøkelser etc..

Kall det hva du vil..... muhaaaa :overrasket:

Kødder ikke faktisk, sånn tenker jeg og er litt opptat av dette faktisk.

Mysan du er ikke synsk, du har bare sett noe(n).

Endret av Silmarill
Gjest Gjest
Skrevet

Eller det er rent synsbedrag.

En gang jeg var alene hjemme så jeg søsteren min sitte i sofaen i stua, jeg så henne så tydelig at jeg kan beskrive alt hun hadde på seg (dette var på 80-tallet, så hun hadde på seg grønn Ball-genser med v-hals, utvasket dongeribukse, store gullfargede øreringer og stort fluffy hår :ler: ). Men hun var ikke der, hun var heller ikke død eller i livsfare da jeg trodde jeg så henne - et rent synsbedrag. Har opplevd liknende ting senere, for min del er det bare synet som spiller meg et puss. Det hadde selvsagt vært spennende om det hadde vært noe overnaturlig, men av de jeg kjenner er det kun de som er litt overspente fra før som hevder å ha hatt overnaturlige opplevelser.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Det hadde selvsagt vært spennende om det hadde vært noe overnaturlig, men av de jeg kjenner er det kun de som er litt overspente fra før som hevder å ha hatt overnaturlige opplevelser.

Om Tor med hammeren lagde lyn og torden for 900 år siden kunne det den gang godt gå inn under paranormalt, siden det innbefattet gudeskikkelser og effekter fra disse som mennesker ikke kunne forstå, annet enn ved og observere de uforståelige fenomen.

I dag kan disse analyseres og forståes og har byttet skuff.

Om mennesker som er åpne for att vi i dag kanskje ikke kan forklare allt og dermed klassifiserer noe som paranormalt er mere tilbøyelige til og "bite på" ting, vil jeg gjerne også se en vitenskapelig utredning på før jeg kjøper det.

Motsatt kan man like usaklig anta att mennesker som utelukker det "paranormale" lukker seg for impulser og ikke er åpne nok til og legge sammen de biter og se de vinklinger som er nødvendig for og utvikle en forståelse som tar oss videre i en materie som fremdeles ikke er kartlagt.

;) Sånn tenker jeg det! Prater sjelden om dette, så nå er det nok for en stund om sånt prat...her inne!

Endret av Silmarill
Gjest Gjest
Skrevet
Motsatt kan man like usaklig anta att mennesker som utelukker det "paranormale" lukker seg for impulser og ikke er åpne nok til og legge sammen de biter og se de vinklinger som er nødvendig for og utvikle en forståelse som tar oss videre i en materie som fremdeles ikke er kartlagt.

Jo, jeg har også hørt denne forklaringen. I ungdomstida var jeg veldig 'søkende' og har lest det jeg kunne kommer over om overnaturlige fenomener, wicca og andre trosretninger. Jeg var rimelig 'åpen' da, men opplevde ikke noe som helst som ikke kan gis en mye mer sannsynlig forklaring enn at gjenferd var på ferde.

For min del så har jeg opplevd mer etter at jeg begynte å ta tak i de mer håndfaste delene av livet - noe enkelte veldig 'åndelig anlagte' mennesker ikke ser ut til å ta tak i.

Jeg skulle egentlig ikke blandet meg opp i denne tråden i det hele tatt, etter ungdomstida har jeg fått litt 'overmetning' på alt som har med åndelige spørsmål å gjøre og har en del tanker om dette som vi sikkert kunne diskutert i sidevis, sannsynligvis uten å bli enige, så jeg håper vi kan bli enige om å være uenige? :dagens-rose:

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
(..............) sannsynligvis uten å bli enige, så jeg håper vi kan bli enige om å være uenige? :dagens-rose:

Jeg var ikke interessert i dette i min ungdom, men ble det vel for kanskje 6 år siden. MEN!!!! Vi blir enige om det da vet du, at vi nok ikke er enige ;)

Takk for en fin rød rose, du får en igjen forresten :dagens-rose:

Endret av Silmarill
Gjest Gjest
Skrevet
Vi blir enige om det da vet du!

Takk for en fin rød rose, du får en igjen foresten :dagens-rose:

Så bra :hoppe:

Jeg angret meg litt på at jeg blandet meg opp i denne diskusjonen, så jeg er veldig glad for at jeg slipper unna så lett :ler:

Gjest Silmarill
Skrevet
Så bra :hoppe:

Jeg angret meg litt på at jeg blandet meg opp i denne diskusjonen, så jeg er veldig glad for at jeg slipper unna så lett :ler:

Hva annet skal jeg si liksom?

Så fint at du ble hoppende glad da ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Hehe, ja, ble faktisk rimelig glad for å slippe en lengre diskusjon som neppe ville ført til enighet eller noesomhelst annet nyttig, selv om jeg stakk nesa frem et sted jeg burde holdt meg unna :)

Gjest Lady M
Skrevet (endret)

Hva med en ferie? :kaffe:

Endret av Lady M
Gjest Gjest_Kine_*
Skrevet
To ganger i dag har jeg sett damer som kommer inn på jobben... og så er de ikke der :overrasket:

Først kom det inn en dame rett bak han som står i herreavdelingen, da han kom inn etter et ærend ute... og da jeg går inn i dameavdelingen for å se etter henne så er hun ikke der.

Litt senere så jeg en dame som kom inn mens jeg stod med en annen kunde, men da jeg skulle se bedre etter å se om hun trengte hjelp så var ikke hun der heller.

har jeg begynt å se spøkelser i butikken? Litt merkelig, jeg har aldri hatt det sånn før...

I går kom plutselig et navn ned i hodet mitt også, et nick jeg aldri har hørt før, og i dag ser jeg det samme nicket på personlige meldinger i en "jeg er ny"-tråd. Og den så ikke jeg i går...

Jaja... hvis jeg kan få riktige Lottotall også nå, så er det helt greit å ha det sånn :ler:

Hvem butikk er dette? Er den i Akershus så kanskje jeg har jobba der! Kjenner igjen det du skriver. Det var ikke ekkelt bare litt rart PÅ EN MÅTE.Det var mer vemmlig enn ekkelt.

Gjest Gjest_Kine_*
Skrevet

Reiser på ferie om 14 dager, Må jobbe først.

Kos deg med kaffen din døgenikk :kaffe:

Hvem butikk er dette? Er den i Akershus så kanskje jeg har jobba der! Kjenner igjen det du skriver. Det var ikke ekkelt bare litt rart PÅ EN MÅTE.Det var mer vemmlig enn ekkelt.

Jeg ser at du er fra Akershus på profilen din.

Skrevet

Dette minner meg litt om den gangen jeg fikk vite at jeg så "hjelperne" mine. Det er personer som står bak deg og er der for deg og kommer til syne av og til for at du skal huske dem, men blir du redd når du ser dem forsvinner de. For jeg har sett en mann mange ganger. Han er høy med lyst hår, og har caps. Jeg har sett han i butikker og hjemme. Og en gang så jeg han rett før en ubehagelig opplevelse, jeg mener jeg så han lenge. Det var skikkelig sprøtt, for da skjønte jeg at noe ville skje. Jeg har aldri sett denne personen tydelig, er bare sånn at du tror du ser noen i øyekroken men så er den ikke der like vel. Men jeg har ikke sett denne personen på mange år nå.

Om jeg tror på det eller ikke vet jeg ikke. Men det ga meg hvertfall en forklaring på hvem denne mannen var den gang hvertfall. Nå tror jeg vel kanskje mer at det var synsbedrag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...