Mirabella83 Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Kan man merke noe som helst av graviditeten før man får det "store tegnet": uteblitt menstrasjon? Jeg har nettopp sluttet på pillen og venter min første mens etter at jeg sluttet i morgen HVIS syklusen allerede er på 28 dager (det er vel ikke vanlig?). Vi hadde sex rundt antatt EL og den siste uken har jeg fått "uvanlige" brystvorter til meg å være... De er ømme og konstant stive. Det ser jo lekkert ut , men kan det også være et graviditetstegn? I tillegg har jeg vært plaget av hyppigere trang til å tisse og mer utflod. Jeg har tatt to tester. En i går og en i dag, men begge var negative. Men testen er ikke 100% sikker før første mensdag, og det KAN være i morgen eller senere avhengig av syklus. Noen som merket at de var gravide før de fikk testresultatet eller mensen forsvant?
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Jeg var gravid uten at det var planlagt. Jeg merket at jeg var svimmel og besvimte nesten en gang på nattevakt. Fikk til og med legetime og tok masse blodprøver, som selvsagt var helt normale. Først da mensen ikke kom og jeg tok en graviditetstest forsto jeg hvorfor jeg ikke følte meg i form. Kvalmen kom først uken etter mensen uteble tror jeg. Lykke til med prøvingen!
LindaL Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Jeg satt og spiste middag,OG godt&blandet(godteri) samtidig og da tenkte jeg,,hmmmm...også tok jeg en test,og jammen var den positiv.Det var 3 dager før ikm..det var jo veldig planlagt da,men hadde tenkt og vente til ikm med og teste... Lykke til;-)
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Tilføyer at jeg også fikk ømme bryster. Kunne klemme noen dråper melk ut fra brystvortene og måtte også tisse oftere. Men disse symptomene kom senere i svangerskapet hos meg. Men har hørt at andre har hatt ømme bryster tidligere. Når man prøver å bli gravid leter man vel nesten etter symptomer Det sikreste er å vente til den dagen mensen skulle kommet og ta en clearblue graviditetstest.
Tutta Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Jeg har nettopp blitt gravid!!! Det der med ømme bryster har jeg alltid hatt i perioder, men jeg merket en infernalsk kløe på venstre brystvorte en uke før IKM. Så galt at jeg måtte dra på do under arbeidet og vrenge av meg BH'en og klø masse i smug. Smurte på med alskens salver, sinksalve, ceridal og aloe vera, så kløen har stilnet nå. Dette var nok mitt usedvanlige tegn. Ellers er det der med utflod noe jeg har oppdaget i det siste. Når dopapiret sklir som på en isete januardag, ja da er det bare å hoppe til køys.
Angel Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 jeg merket det ved begge mine graviditeter før mensen uteble. Vonde pupper! og dødstrøtt...... men husk at hvis dette er 1 mnd etter pillestopp, så vil kroppen din være i endring pga at du ikke tar hormonpiller lengre! så kroppen kan føles gravid ved flere slike symptomer, men så er det bare kroppen som forsøker komme igang av seg selv igjen.. men lykke til, håper du er gravid:)
Mirabella83 Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. juli 2007 Det hadde jo vært for godt til å være sant å bli gravid rett etter pillestopp. IKM var i dag, og jeg har vært på apoteket og kjøpt CB. Så får vi se i morgen tidlig... Det som er så rart er jo at brystvortene er så stive og voldsomt ømme. Slik har det aldri vært før. Verken på pillen, andre prevansjonsmetoder eller før jeg begynte med "sånt". Spennende å høre hva dere andre opplevde som første tegn. Det er mange måter kroppen kan reagere på!
LindaL Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Du får gi oss et pip når du vet;-)krysser fingrene for deg,min syklus var ganske fort i orden igjen etter pilleslutt.....
Gjest Veronica Mars Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
Gjest Opa Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 (endret) den siste uken har jeg fått "uvanlige" brystvorter til meg å være... De er ømme og konstant stive. Det ser jo lekkert ut , men kan det også være et graviditetstegn? I tillegg har jeg vært plaget av hyppigere trang til å tisse og mer utflod. Dette er tegnene jeg har hatt/har, i tillegg til uteblitt mens. Og kun brystvorta, resten av puppen er som vanlig. Jeg trodde også at det var fordi jeg akkurat hadde slutta på pilla -hadde èn mens etter pilleslutt- men jeg var altså gravid. Endret 5. juli 2007 av Opa
Imax Skrevet 10. juli 2007 #11 Skrevet 10. juli 2007 Jeg merket det (ser jeg i etterkant) at jeg fikk mye utflod rett før jeg skulle hatt mensen. Det fortsatte gjennom hele svangerskapet. Forøvrig hadde jeg masse av de samme symptomene som ved mensen, så det er ikke så lett å skille mellom.
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 3. september 2007 #12 Skrevet 3. september 2007 Hei. Jeg lurte på om noen kunne gi meg no svar. Jeg har hatt sex 6 ganger nå uten prevansjon. Er det stor sjangse for at jeg kan være gravid? Det er vel egentlig sånn at jeg på en måte leter etter tegn. Men det er ca 1 uke siden nå. Å jeg må VELDIG ofte tisse, mer enn før. Jeg har vært øm å hatt vondt i brystene før. Men er ganske lenge siden. Men nå har jeg det igjen. Kan det være noe tegn på at jeg kanskje er gravid? Å jeg er veldig snoken. Vil ha godteri osv veldig ofte. Håper på svar:)
cand.intet Skrevet 3. september 2007 #13 Skrevet 3. september 2007 Da jeg skulle teste denne gangen (skal ha nr 3, så jeg har jo en viss erfaring ) tenkte jeg at "hvis ikke testen er positiv nå, så skjønner jeg ingenting". Hadde da fått en velkjent trang til å småspise for å ikke bli kvalm, og mente bestemt at brystene var i ferd med å vokse. (Og følte rett og slett at jeg var gravid, er ikke sikker på om det kun skyltes disse symptomene) Har litt uregelmessig mens, men i forhold til UL- terminen jeg har fått testet jeg positivt da jeg var 3+ 4 uker på veg, eller 1 uke og 4 dager etter at befruktningen fant sted. Og da haddde jeg altså fått symptomer allerede...
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #14 Skrevet 4. september 2007 Jeg har vært uplanlagt gravid og da var jeg naturlig nok ingen symptomjeger. Det er først etter jeg fant ut av at jeg var gravid at alle de rare tingene "made sense". Tegn 1: Merkelige menslignende smerter en uke etter befruktning. Jeg hadde ikke kontroll på syklusen (veldig uregelmessig), så jeg trodde at det var mensen som kom. Tegn 2: Kom vel ca. IKM. Frysninger/skelvinger. Begynte plutselig å hakke tenner uten at jeg egentlig var kald... Tegn 3: Ca. IKM. Utrolig vonde bryster. Tegn 4: Kom rett etter IKM. Mye luft i magen uten at jeg hadde spist noe spesielt. Tegn 5: Begynte å grine av en reklame på tv. Jeg regnet meg da frem til at jeg var en uke forsinket med mensen og at det kanskje kunne være en ide å ta en test, bare for å få det avkreftet. Men jammen var jeg ikke gravid. Tegn 6: Dilla på sitrus. Kom ca. i uke 5 Tegn 7: Kvalme. Kom ca. i uke 8-9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå