Latsekken Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Ja, hva synes dere? Har sett flere uttalelser her på forumet, og de fleste var negative. For min del, det eneste jeg ikke liker med butikken er en viss kundegruppe, men det er bare å unngå å gå dit i rushtiden. Eller så er det ikke noe galt med produkter, og de er billige.
Gjest Frk Åberg Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Handler ikke så ofte på Lidl, men det er fordi de ikke har noen i nærheten her. Ville da handlet alt frukt og grønt der, fordi det er bra og billig. Hvilken viss kundegruppe snakker vi om?
Latsekken Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2007 Hvilken viss kundegruppe snakker vi om? Folk som tar med seg hele familien og minstemannen i barnevogna på handletur og oppfører seg som på et torg. Sprer seg rund i butikken og roper til hverandre, slenger varene rund omkring og plukker i grønnsakene. Argh.
Frey Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Jeg har kun vært på Lidl en gang og det besøket avskrekket meg fra å gjenta det. Det er godt mulig at ejg var uheldig med butikken og tidspunktet men...
Drua Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Jeg har noen faste ting jeg pleier å kjøpe på Lidl, for eksempel fersk kyllingfilet, laksefilet (hallo: kr 17,50 for 200 gram kjempefin fisk! Billig middag det!), karbonadedeig, yoghurtdrikk, sjokoladepudding (kr 2,50), nydelig italiensk is, og kyllingpålegg. Tipper jeg er innom Lidl en gang i måneden, ikke der jeg handler det vanlige, men er helt greit.
Solskinn Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Helt ok. Billig fisk og grønnskaer så vi handler der to ganger i måneden og kjøper inn mye fisk. For meg som er fattig student er dette kjempe greit. Men hadde jeg kunnet velge, uten å tenke på lommeboka, er det klart ikke den første butikken jeg hadde valgt. Det er heller ikke alt som er billigere der. Men akkurat grønnsaker, fisk og klyllingpålegg som ble nevnt over er billigere, og det er akkurat dette vi spiser mye av.
Scheherazade Skrevet 4. juli 2007 #8 Skrevet 4. juli 2007 Prinsipielt sett liker jeg ikke Lidl, konseptet med at mat skal fraktes på trailere gjennom Europa for at rike Norge skal få billigere mat... Nå har de vel fått en del norske merker og leverandører, men dette var vel fordi konseptet ikke gikk særlig bra? Har aldri vært på Lidl, men nå har vi faktisk fått en Lidl-butikk rett ved siden av der jeg bor så kommer nok til å stikke innom en gang, men tviler på at det skjer i morgen, for å si det sånn.
Isadora Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 Har faktisk ikke vært innom Lidl i det hele tatt jeg! Har hørt så mye negativt fra andre som har vært der at jeg har valgt å ikke bruke den!
Gjest Tweek Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 Har ikke vært innom der, men så foretrekker jeg å handle på matbutikken som er nærmest. Pappa prvde et par ting når butikken kom med det ble med den gangen..
Gjest vsn Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 Ja, hva synes dere? Har sett flere uttalelser her på forumet, og de fleste var negative. For min del, det eneste jeg ikke liker med butikken er en viss kundegruppe, men det er bare å unngå å gå dit i rushtiden. Eller så er det ikke noe galt med produkter, og de er billige. Vi har vært på Lidl en gang for artig skyld. Lidl = lidelse. Det var et dårlig vareutvalg. Ingen system. Rotete. Lite varer. Og kassene... De er nok ikke meningen at man skal gjøre storhandel på Lidl for det var ikke plass til varene på kassene. Dette er Lidl i Arendal. Skikkelig møkkabutikk. Nei, vi handler heller på Meny, ICA, Kiwi etc.
Scheherazade Skrevet 5. juli 2007 #12 Skrevet 5. juli 2007 Har aldri vært på Lidl, men nå har vi faktisk fått en Lidl-butikk rett ved siden av der jeg bor så kommer nok til å stikke innom en gang, men tviler på at det skjer i morgen, for å si det sånn. Og så feil kan man altså ta, nå har jeg nemlig vært der i håp om at de hadde billige jordbær til frysetøy. Det hadde de ikke, ingen jordbær, og ikke så mye annet heller, bare tullevarer som billig skrot som tv-benker, knivsett osv. Mitt inntrykk er at de har billigste sort varer for å selge billig. F.eks har de ikke gourmettorskefilet, singelfrosne ryggstykker eller noe slikt, bare sånne billige torskeblokker med store plaketer: "Torsk 19.90" Vil man ha bedre kvalitet hadde ikke min Lidl-butikk det iallfall. En annen sak er at blandingen mellom norske merkevarer og utenlandske gjorde det ekstremt uoversiktelig og rotete. En ting skal de imidlertid ha, de satset tydeligvis på økologisk kaffe og sjokolade. Og så hadde de cheddar-ost til hamburgere i skiver. Ellers, håpløs butikk, handler heller på Meny, Safari, Obs eller lignende.
øyenstikker Skrevet 6. juli 2007 #14 Skrevet 6. juli 2007 Jeg har vært innom 1 gang. Det ble med den ene gangen. Syns det minnet meg om supermarked i syden jeg. Syns ikke fruktdisken var appetittelig heller..... Men nå er butikken her akkurat nedlagt så...
ToveM Skrevet 6. juli 2007 #15 Skrevet 6. juli 2007 Helt grei butikk, har ikke handlet der så mye, siden den ligger et stykke borte. Men ikke en butikk jeg hadde gjort ukehandelen i
Koseslange Skrevet 6. juli 2007 #16 Skrevet 6. juli 2007 Vi har vært på Lidl en gang for artig skyld. Lidl = lidelse. Det var et dårlig vareutvalg. Ingen system. Rotete. Lite varer. Og kassene... De er nok ikke meningen at man skal gjøre storhandel på Lidl for det var ikke plass til varene på kassene. Dette er Lidl i Arendal. Skikkelig møkkabutikk. Nei, vi handler heller på Meny, ICA, Kiwi etc. Kan stort sett skrive under på dette, var også innom fordi jeg var nysgjerrig, hadde lest så mye om de forferdelige arbeidsforholdene for de ansatte, de aksepterte ikke fagorganisering i begynnelsen.. mm. Men jeg kommer ikke til å stikke innom igjen, nei. Syns de hadde så mye "rart", som jeg ikke var vant med fra andre steder. Bl.annet noen überbillige plastsko av ett eller annet slag.. Vanskelig å sette fingeren på det, fikk liksom en dårlig følelse, og fikk ikke lyst til å gå der flere ganger. Har ingen problemer med at det er billig, handler ofte på Rema1000.
Gjest Pax Skrevet 6. juli 2007 #17 Skrevet 6. juli 2007 Har bare vært der et par ganger, det er bel helt ok, antar jeg, bortsett fra at jeg en gang kom hjem med et blomkålhode med masse egg i. Enten flue eller larve, det vet jeg ikke, det ble i alle fall kastet.
sweetdana Skrevet 8. juli 2007 #18 Skrevet 8. juli 2007 Synes Lidl er helt greit jeg. Blir "lei" av de samme matbutikkene hele tiden, greit å prøve noe nytt en gang i blant også
Gjest Vampyra Skrevet 8. juli 2007 #19 Skrevet 8. juli 2007 Jeg liker ikke butikkene, men de selger kjempebillige og bra tamponger der. (80 stk for under 20 kr) Så da hender det jeg stikker innom et par ganger i året og hamstrer undertøy. Sist kjøpte jeg sjokoladepudding, øl og cheddar i tillegg. Så forresten at de hadde veldig billig grandis der i to pack.
skrue Skrevet 9. juli 2007 #20 Skrevet 9. juli 2007 Kjenner endel utlendinger som synes Lidl er ok fordi kjeden fører varer som er forskjellige fra de "kjedelige norske". Tror man har godt av variasjon og ikke minst konkurranse. Ingen bør tro noe annet enn at hardkjøret mot denne kjeden har medført mange vikarierende argumenter. Jeg tror hovedårsaken er en "stille" kampanje fra etablerte kjeder og butikker som ikke ønsker konkurranse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå